Загадувањето не сопира, секоја година нови 4.500 заболени од рак!

Almeida

поет, мрачна сила, гад
Член од
15 февруари 2015
Мислења
7.563
Поени од реакции
19.992
Како и да е. 6-ти ден изборна кампања, тестисите ни се напраени кокоси, а НИТУ ЕДНА ПАРТИЈА не дискутира на темава. Нормално освен дпмне, кој го праќа безрезервно верниот загар lreal да ја изрелативизира темата до едно перверзно смешно, идиотско ниво.

Ме пука глава. Не знам дали е од гадниов воздух или од глупостите што ги тресеш у темава.
 
Член од
28 март 2006
Мислења
17.665
Поени од реакции
12.061
А погледај на што се греат „ кретениве “ од Малме.
некој од лименки пиво направил куќа. Едно нешто не земаш предвид. Непланското градење, легализација на дивоградбите и слично кои мама му плакаа на воздушните струења во градовите. Значи сите активности на властите одеа во правец на влошување на состојбите, пишани во еколошките планови од претходната деценија.

Чисто информативно-во Европскиот извештај за енергија за европскиот пазар на греење има анализа на пазарот на греење. Текстот не се однесува на -најефтино или најегзотично греење туку на сумирање на греењето во земјите каде воздухот е многу скалила почист од нашиот воздух. Не што е поромантично или поефтино туку што е пофункционално и почисто за околината.

The space heat market evolved then from using coal and firewood in simple inefficient fireplaces to efficient boilers and central heating in buildings. The first institutional European district heating systems were built in the late 19th century and the first city-based European commercial district heating system was started in Hamburg in 1921.

District heating networks are more common in high density urban areas with multi-family, public, and commercial buildings. District heat is also competitive in suburban areas if the district heat source is cheap and the alternative heat supply is expensive.
Natural gas, for local heat generation in boilers or stoves, is mainly distributed in urban and suburban areas. If the national population density is high enough, natural gas is also distributed to small towns and villages in semi-rural areas.
Individual solutions as boilers for fuel oil, LPG, coal, and firewood are normally used in rural areas. Other individual solutions are electricity use in boilers, panel radiators, hot water storage tanks, or heat pumps. These solutions can also be used in urban areas, but the use of firewood is normally only allocated to rural areas due to the close supply.
With respect to competition among the various possibilities for heating, the following patterns appear:
•District heat competes with natural gas and other fossil-based energy supply in high heat density urban areas.
• Natural gas competes with various individual solutions in suburban and semi-rural areas. District heat can also compete if its heat source is very cheap.
• Various individual heating solutions compete with each other in rural areas. Firewood is a common rural primary energy supply in all countries.

. The overall market shares for the whole target area was: 33 % natural gas, 31 % electricity, 20 % fuel oil, 7,5 % heat, 5,7 % combustible renewables, 1,8 % coal and coal products, 0,4 % geothermal heat, and 0,2 % solar heat. Hence, natural gas has a leading position on the European other sector heat market, supplying 4,2 times more heat than the supply of district heat.

Или накратко за Британија

Only a small fraction of UK homes are without central heating today. In the last comprehensive survey, in 2004, it was 7% of households, and that has probably dropped further since.
 
Последно уредено:
Член од
20 септември 2011
Мислења
8.146
Поени од реакции
8.543
@Lurtz
Најдобро е во сите градови да има парно. Текстот кој ти го цитираше јасно вели - ниската цена на градското парно ги привлекува граѓаните да се греат парно. Во цел свет парното е достапно за сиромашните. Ако ги гледаше камините кој јас ги покажав на Менхетен. Тие камини чинат и по пола милион долари и тие се греење за богатите, а сиромасите мораат да се задоволат со парно
Ти знаеш дека сум јас учесник на Протестот на исклучените од Топлификација и верувај ми дека имам доста податоци за парното
Ако скопското парно работи исто како до сега, на гас. Цената за затоплување на стан од 60 квадрати никако не може да надмине 1200 денари ( ако се плаќа 12 месеци )
Ако се премине на биомаса цената на парното за стан од 60 м2 никако не може да надмине 800 денари месечно
И нема зошто луѓето да не користат парно тоа е најдобро и најефтино.
Кај нас проблемот е што парното е во раце на најцрните организирани криминалци - хохштаплерите од Топлификација и што власта е неспособна килава и никаква и не може да се справи со криминалот.
Сега скопското парно е убедливо најскап начин на затолување. Тоа е предизвикано од криминалот со парното. Само од буџетот криминалците, за последниве 10 години ограбија 60 милиони евра. Школите имаат сметки за парно и по 100 илјади евра годишно. И во ваква ситуација не може да се спореди искуството од други земји со ова што се случува во Скопје.
 
Член од
12 март 2009
Мислења
19.713
Поени од реакции
15.584
некој од лименки пиво направил куќа. Едно нешто не земаш предвид. Непланското градење, легализација на дивоградбите и слично кои мама му плакаа на воздушните струења во градовите. Значи сите активности на властите одеа во правец на влошување на состојбите, пишани во еколошките планови од претходната деценија.

Чисто информативно-во Европскиот извештај за енергија за европскиот пазар на греење има анализа на пазарот на греење. Текстот не се однесува на -најефтино или најегзотично греење туку на сумирање на греењето во земјите каде воздухот е многу скалила почист од нашиот воздух. Не што е поромантично или поефтино туку што е пофункционално и почисто за околината.

The space heat market evolved then from using coal and firewood in simple inefficient fireplaces to efficient boilers and central heating in buildings. The first institutional European district heating systems were built in the late 19th century and the first city-based European commercial district heating system was started in Hamburg in 1921.

District heating networks are more common in high density urban areas with multi-family, public, and commercial buildings. District heat is also competitive in suburban areas if the district heat source is cheap and the alternative heat supply is expensive.
Natural gas, for local heat generation in boilers or stoves, is mainly distributed in urban and suburban areas. If the national population density is high enough, natural gas is also distributed to small towns and villages in semi-rural areas.
Individual solutions as boilers for fuel oil, LPG, coal, and firewood are normally used in rural areas. Other individual solutions are electricity use in boilers, panel radiators, hot water storage tanks, or heat pumps. These solutions can also be used in urban areas, but the use of firewood is normally only allocated to rural areas due to the close supply.
With respect to competition among the various possibilities for heating, the following patterns appear:
•District heat competes with natural gas and other fossil-based energy supply in high heat density urban areas.
• Natural gas competes with various individual solutions in suburban and semi-rural areas. District heat can also compete if its heat source is very cheap.
• Various individual heating solutions compete with each other in rural areas. Firewood is a common rural primary energy supply in all countries.

. The overall market shares for the whole target area was: 33 % natural gas, 31 % electricity, 20 % fuel oil, 7,5 % heat, 5,7 % combustible renewables, 1,8 % coal and coal products, 0,4 % geothermal heat, and 0,2 % solar heat. Hence, natural gas has a leading position on the European other sector heat market, supplying 4,2 times more heat than the supply of district heat.

Или накратко за Британија

Only a small fraction of UK homes are without central heating today. In the last comprehensive survey, in 2004, it was 7% of households, and that has probably dropped further since.
држи тоа дка масовното градење ја попречува циркулацијата. Имам видено во Охрид, за време на двата мандата на ех градоначалникот уличките станаа како тунели, летно време ќе се најде некој да пече пиперки и ќе затруе цела улица. Ете сега одам често во карпош, тоа делот од Универзална до католичка и до Рузвелтова е масовно изградено и во изградба, многу лепенки, а на едно место смрди како да си во ковачница а 20метра подалеку ништо. Веројатно има некој што ложат и оџакот не им е чист или ложат на ќумур.
@Lurtz
Најдобро е во сите градови да има парно.
Ако скопското парно работи исто како до сега, на гас. Цената за затоплување на стан од 60 квадрати никако не може да надмине 1200 денари ( ако се плаќа 12 месеци )
Ако се премине на биомаса цената на парното за стан од 60 м2 никако не може да надмине 800 денари месечно
И нема зошто луѓето да не користат парно тоа е најдобро и најефтино.
Кај нас проблемот е што парното е во раце на најцрните организирани криминалци - хохштаплерите од Топлификација и што власта е неспособна килава и никаква и не може да се справи со криминалот.
Сега скопското парно е убедливо најскап начин на затолување. Тоа е предизвикано од криминалот со парното. Само од буџетот криминалците, за последниве 10 години ограбија 60 милиони евра. Школите имаат сметки за парно и по 100 илјади евра годишно. И во ваква ситуација не може да се спореди искуството од други земји со ова што се случува во Скопје.
Па и сега е толку, за 57м2 ( под парно, без балкон) синот плаќа околу 1200мкд/месечно
 
Член од
28 март 2006
Мислења
17.665
Поени од реакции
12.061
ДоМ сака да забрани да се возат возила под еуро 4.
http://tv21.tv/mk/?p=110267
Тоа значи дека повеќе од половина приватни коли треба да се однесат во отпад и (според владата) 96% од автобусите не смеат да сообраќаат. Да, и јас сакам еуро 5 џип ама...ваква изјава од луѓе цел живот со дебели плати и приватни бизниси нема врска со нешто реално во животот ... пак народот виновен испадна. че си оди народот пешки, че се грее под јорган... :confused:
@Lurtz
Најдобро е во сите градови да има парно. Текстот кој ти го цитираше јасно вели - ниската цена на градското парно ги привлекува граѓаните да се греат парно. Во цел свет парното е достапно за сиромашните..
тоа е и проблемот, сиромашните кои во Македонија не се малку. Во посиромашни држави загадувањето е поголемо.
Посебно откако неколкупати е качена цена на струја и укината ефтината и наплатата на топлификација. За богатите е лесно, може да го одберат најеколошкото греење, може да го купат веќе теоретскиот еуро 6, може да изигруваат еколози...ама за оној кој се задолжил во банка да купи еуро 2 или 3 возило, за чиј увоз е платено скоро 30% во буџетот од цената на возилото, вака да го зезаш е лудило.
 
Последно уредено:
Член од
1 јануари 2010
Мислења
183
Поени од реакции
289
Ги гледам графиците за загадување на месечно ниво ПМ10 (на страната на мин. за екологија) и интересно дека најмало загадување има во Недела, нешто поголемо во Сабота, а од Понеделник до Петок загадувањето е најмалку двојно поголемо. Ако греењето на дрва е постојано, тогаш јасно е кој ја зголемува загаденоста.
Кога се донесе дозволата за увоз на стари коли (досега преку 200000 за 5 години) математиката беше едноставна: купуваш стара кола (80% дизел) за смешни пари, владата ти пресметува давачки по нивни каталог на вредност (кој увезувал знае),и сите среќни. Децата наместо Tomos или Vespa денес возат BMW или Mercedes.
Ама и ѓаволот си доаѓа по своето. Дизелите(под Еуро 4) се голем извор на ПМ10 (предизвикуваат белодробни заболувања) , а уште поопасно голем загадувач со азотни оксиди (канцерогени). Дури и новите дизели се загадувачи со азотни оксиди па веќе дизелите низ Европа се ставаат на црна листа(забрана за сообраќај во градски зони, големи еко такси при регистрација и сл.). ЕУ планира до 2030 забрана за регистрација на возила со мотор со внатрешно согорување(бензин и дизел) и употреба само на електрични возила. Разбраа дека дизелите имаат ниска емисија на СО2 ама висока емисија на азотни оксиди.
Ама кај нас, далеку сме од таа свест. Секој ден се повеќе карцином, се повеќе алергии и белодробни заболувања, ама не,тоа за многумина е само пропаганда.
За помладите ќе напоменам, во Скопје никогаш како во последните години немало вакво загадување. Некои може се сеќаваат на првите мерни станици кои подоцна ги снема.
Па тогаш мереното загадување во овој период беше никакво во споредба со денес.
Затоа не ја обвинувајте климата, Скопје е исто и тогаш и сега, и тогаш беа маглишта.
Ние се сменивме, затоа или ќе ни дојде памет или ќе поцркаме од простотилак и инат.[DOUBLEPOST=1480234680][/DOUBLEPOST]
ДоМ сака да забрани да се возат возила под еуро 4.
http://tv21.tv/mk/?p=110267
Тоа значи дека повеќе од половина приватни коли треба да се однесат во отпад и (според владата) 96% од автобусите не смеат да сообраќаат. Да, и јас сакам еуро 5 џип ама...ваква изјава од луѓе цел живот со дебели плати и приватни бизниси нема врска со нешто реално во животот ... пак народот виновен испадна. че си оди народот пешки, че се грее под јорган... :confused:
тоа е и проблемот, сиромашните кои во Македонија не се малку. Во посиромашни држави загадувањето е поголемо.
Посебно откако неколкупати е качена цена на струја и укината ефтината и наплатата на топлификација. За богатите е лесно, може да го одберат најеколошкото греење, може да го купат веќе теоретскиот еуро 6, може да изигруваат еколози...ама за оној кој се задолжил во банка да купи еуро 2 или 3 возило, за чиј увоз е платено скоро 30% во буџетот од цената на возилото, вака да го зезаш е лудило.
Ова од ДОМ е глумење грижа за задравје, демек зелени се, да зелени се ама не еколошки. ДОМ беше дел од власта кога се донесе дозволата за увоз на стари возила како социјална мерка (секој да може да вози автомобил, а оние со многу стари автомобили да ги заменат со понови)
Па ако беа еколошки свесни, ќе се бореа во 2010 да се дозволи увоз на стари автомобили со мин. ЕУРО 4 , мотор до 1400 цм бензински . И сите ќе си купеа 5-6 години старо возило, за пристојна цена, еколошки прифатливи.
Ама не, битно беше популизам(купување гласачи), па се изнакупија по 20 години стари дизелаши со големи мотори и големи загадувачи.Ниту се поднови возниот парк, ама сега секој вофамилија може да има свој автомобил. Само бројот на возила драстично се зголеми, а со тоа и проблемите што ги носи тој број, нон стоп заглавен сообраќај, огромно загадување и за жал многу повеќе жртви во сообраќајот. Но не и ништо случајно. Оваа стратегија им е паметно изградена, а на грб на народот. Еднаш ти дозволува (свесно) да увезеш загадувач за евтини пари(твоја среќа), на нив им плаќаш давачки по нивна проценка(нивна среќа) и после неколку години, ќе се повикуваат на ЕУ и дека мора да мислат на околината и ќе ти одредат прво еколошки такси, па поскапа регистрација се додека не те натераат да се откажеш од возилото и да купиш поеколошко. А ако се буниш како погоре, ќе ти кажат дека ти сам си одбрал такво возило а си можел да купиш еколошко.Сиромавиот секогаш плаќа два пати.
 
Последно уредено:
Член од
30 мај 2012
Мислења
5.027
Поени од реакции
2.888
Ги гледам графиците за загадување на месечно ниво ПМ10 (на страната на мин. за екологија) и интересно дека најмало загадување има во Недела, нешто поголемо во Сабота, а од Понеделник до Петок загадувањето е најмалку двојно поголемо. Ако греењето на дрва е постојано, тогаш јасно е кој ја зголемува загаденоста.
Кога се донесе дозволата за увоз на стари коли (досега преку 200000 за 5 години) математиката беше едноставна: купуваш стара кола (80% дизел) за смешни пари, владата ти пресметува давачки по нивни каталог на вредност (кој увезувал знае),и сите среќни. Децата наместо Tomos или Vespa денес возат BMW или Mercedes.
Ама и ѓаволот си доаѓа по своето. Дизелите(под Еуро 4) се голем извор на ПМ10 (предизвикуваат белодробни заболувања) , а уште поопасно голем загадувач со азотни оксиди (канцерогени). Дури и новите дизели се загадувачи со азотни оксиди па веќе дизелите низ Европа се ставаат на црна листа(забрана за сообраќај во градски зони, големи еко такси при регистрација и сл.). ЕУ планира до 2030 забрана за регистрација на возила со мотор со внатрешно согорување(бензин и дизел) и употреба само на електрични возила. Разбраа дека дизелите имаат ниска емисија на СО2 ама висока емисија на азотни оксиди.
Ама кај нас, далеку сме од таа свест. Секој ден се повеќе карцином, се повеќе алергии и белодробни заболувања, ама не,тоа за многумина е само пропаганда.
За помладите ќе напоменам, во Скопје никогаш како во последните години немало вакво загадување. Некои може се сеќаваат на првите мерни станици кои подоцна ги снема.
Па тогаш мереното загадување во овој период беше никакво во споредба со денес.
Затоа не ја обвинувајте климата, Скопје е исто и тогаш и сега, и тогаш беа маглишта.
Ние се сменивме, затоа или ќе ни дојде памет или ќе поцркаме од простотилак и инат.[DOUBLEPOST=1480234680][/DOUBLEPOST]
Ова од ДОМ е глумење грижа за задравје, демек зелени се, да зелени се ама не еколошки. ДОМ беше дел од власта кога се донесе дозволата за увоз на стари возила како социјална мерка (секој да може да вози автомобил, а оние со многу стари автомобили да ги заменат со понови)
Па ако беа еколошки свесни, ќе се бореа во 2010 да се дозволи увоз на стари автомобили со мин. ЕУРО 4 , мотор до 1400 цм бензински . И сите ќе си купеа 5-6 години старо возило, за пристојна цена, еколошки прифатливи.
Ама не, битно беше популизам(купување гласачи), па се изнакупија по 20 години стари дизелаши со големи мотори и големи загадувачи.Ниту се поднови возниот парк, ама сега секој вофамилија може да има свој автомобил. Само бројот на возила драстично се зголеми, а со тоа и проблемите што ги носи тој број, нон стоп заглавен сообраќај, огромно загадување и за жал многу повеќе жртви во сообраќајот. Но не и ништо случајно. Оваа стратегија им е паметно изградена, а на грб на народот. Еднаш ти дозволува (свесно) да увезеш загадувач за евтини пари(твоја среќа), на нив им плаќаш давачки по нивна проценка(нивна среќа) и после неколку години, ќе се повикуваат на ЕУ и дека мора да мислат на околината и ќе ти одредат прво еколошки такси, па поскапа регистрација се додека не те натераат да се откажеш од возилото и да купиш поеколошко. А ако се буниш како погоре, ќе ти кажат дека ти сам си одбрал такво возило а си можел да купиш еколошко.Сиромавиот секогаш плаќа два пати.
Od kade ovie podatoci deka vo nedela e pomalo zagaduvanjeto? Nema vrska. Mozebi samo vo strog centar kade sto e stvarno najgolema guzva od vozila i nema cirkulacija na vozduhot. Navecer i rano sabalje smrdi sekoj den, isto i minatata godina i taa pred nea itn. Ne barajte pricina za zagaduvanjeto kaj vozilata. Vo evropa brojcano po gradovite se vozat mnogu poveke stari dizeli nego kaj nas. Bidi 100% siguren deka zagaduvanjeto e vo najgolem procent direkno povrzano so gorenjeto na tvrdi goriva. Eden ogak i pecka posebno ako se postari neefikasni i neiscisteni zagaduvaat poveke od 1000 koli zaedno.
 
Член од
26 јануари 2009
Мислења
11.570
Поени од реакции
17.969
Ги гледам графиците за загадување на месечно ниво ПМ10 (на страната на мин. за екологија) и интересно дека најмало загадување има во Недела, нешто поголемо во Сабота, а од Понеделник до Петок загадувањето е најмалку двојно поголемо. Ако греењето на дрва е постојано, тогаш јасно е кој ја зголемува загаденоста.
Кога се донесе дозволата за увоз на стари коли (досега преку 200000 за 5 години) математиката беше едноставна: купуваш стара кола (80% дизел) за смешни пари, владата ти пресметува давачки по нивни каталог на вредност (кој увезувал знае),и сите среќни. Децата наместо Tomos или Vespa денес возат BMW или Mercedes.
Ама и ѓаволот си доаѓа по своето. Дизелите(под Еуро 4) се голем извор на ПМ10 (предизвикуваат белодробни заболувања) , а уште поопасно голем загадувач со азотни оксиди (канцерогени). Дури и новите дизели се загадувачи со азотни оксиди па веќе дизелите низ Европа се ставаат на црна листа(забрана за сообраќај во градски зони, големи еко такси при регистрација и сл.). ЕУ планира до 2030 забрана за регистрација на возила со мотор со внатрешно согорување(бензин и дизел) и употреба само на електрични возила. Разбраа дека дизелите имаат ниска емисија на СО2 ама висока емисија на азотни оксиди.
Ама кај нас, далеку сме од таа свест. Секој ден се повеќе карцином, се повеќе алергии и белодробни заболувања, ама не,тоа за многумина е само пропаганда.
За помладите ќе напоменам, во Скопје никогаш како во последните години немало вакво загадување. Некои може се сеќаваат на првите мерни станици кои подоцна ги снема.
Па тогаш мереното загадување во овој период беше никакво во споредба со денес.
Затоа не ја обвинувајте климата, Скопје е исто и тогаш и сега, и тогаш беа маглишта.
Ние се сменивме, затоа или ќе ни дојде памет или ќе поцркаме од простотилак и инат.[DOUBLEPOST=1480234680][/DOUBLEPOST]
Ова од ДОМ е глумење грижа за задравје, демек зелени се, да зелени се ама не еколошки. ДОМ беше дел од власта кога се донесе дозволата за увоз на стари возила како социјална мерка (секој да може да вози автомобил, а оние со многу стари автомобили да ги заменат со понови)
Па ако беа еколошки свесни, ќе се бореа во 2010 да се дозволи увоз на стари автомобили со мин. ЕУРО 4 , мотор до 1400 цм бензински . И сите ќе си купеа 5-6 години старо возило, за пристојна цена, еколошки прифатливи.
Ама не, битно беше популизам(купување гласачи), па се изнакупија по 20 години стари дизелаши со големи мотори и големи загадувачи.Ниту се поднови возниот парк, ама сега секој вофамилија може да има свој автомобил. Само бројот на возила драстично се зголеми, а со тоа и проблемите што ги носи тој број, нон стоп заглавен сообраќај, огромно загадување и за жал многу повеќе жртви во сообраќајот. Но не и ништо случајно. Оваа стратегија им е паметно изградена, а на грб на народот. Еднаш ти дозволува (свесно) да увезеш загадувач за евтини пари(твоја среќа), на нив им плаќаш давачки по нивна проценка(нивна среќа) и после неколку години, ќе се повикуваат на ЕУ и дека мора да мислат на околината и ќе ти одредат прво еколошки такси, па поскапа регистрација се додека не те натераат да се откажеш од возилото и да купиш поеколошко. А ако се буниш како погоре, ќе ти кажат дека ти сам си одбрал такво возило а си можел да купиш еколошко.Сиромавиот секогаш плаќа два пати.
Глупости на квадрат. PM 10 и PM 2,5 се производ на горење дрва и друг тврд огревен материјал. Производ на согорување гориво/нафта е јагленрод моноксид, кој што е отров. Ја не знам како е кај тебе, али навечер кога ебана кола нема да помине и сите се дома, тогаш загадувањето е најголемо, без разлика на денот во неделата.[DOUBLEPOST=1480236852][/DOUBLEPOST]Еве и доказ дека врска нема

http://mojvozduh.eu/web/#draw?location=Karpos&type=AQI

завчера беше 35 - 40 во Карпош, денес е 82. Што споредено со лани е многу малку и е чудно како наеднаш се намали загадувањето.
 
Член од
12 март 2009
Мислења
19.713
Поени од реакции
15.584
Глупости на квадрат. PM 10 и PM 2,5 се производ на горење дрва и друг тврд огревен материјал. Производ на согорување гориво/нафта е јагленрод моноксид, кој што е отров. Ја не знам како е кај тебе, али навечер кога ебана кола нема да помине и сите се дома, тогаш загадувањето е најголемо, без разлика на денот во неделата.
не е само СО, има и други поопасни гасови, а не е само гасови од согорување туку и хемикалии... на времето во ОХИС и околу него се гушеа и труеа луѓето од дузина штетни материи
 

Björn

Does Your Mother Know?
Член од
14 август 2006
Мислења
43.068
Поени од реакции
78.278
завчера беше 35 - 40 во Карпош, денес е 82. Што споредено со лани е многу малку и е чудно како наеднаш се намали загадувањето.
или предизборно штелување на мерачите.
 
Член од
30 мај 2012
Мислења
5.027
Поени од реакции
2.888
Koga ke stegne malce poladnicko i nekoj soliden minus ke vidite tek kakvo ke bide zagaduvanjeto. Sega stedat na drva (i ostalo).
Koga/ako stegne -10 i poladno ke treba da se kupuvaat gas maski.
 

Björn

Does Your Mother Know?
Член од
14 август 2006
Мислења
43.068
Поени од реакции
78.278
Koga ke stegne malce poladnicko i nekoj soliden minus ke vidite tek kakvo ke bide zagaduvanjeto. Sega stedat na drva (i ostalo).
Koga-ako stegne -10 i poladno ke treba da se kupuvaat gas maski.
Зависи. Ако стегне ладното пред 11-ти декември - нема да има загадување, а после не знам, можеби ќе ги укинат овие мерните станици. Само го вознемируваат народов за џабе.
 
Член од
1 јануари 2010
Мислења
183
Поени од реакции
289
Od kade ovie podatoci deka vo nedela e pomalo zagaduvanjeto? Nema vrska. Mozebi samo vo strog centar kade sto e stvarno najgolema guzva od vozila i nema cirkulacija na vozduhot. Navecer i rano sabalje smrdi sekoj den, isto i minatata godina i taa pred nea itn. Ne barajte pricina za zagaduvanjeto kaj vozilata. Vo evropa brojcano po gradovite se vozat mnogu poveke stari dizeli nego kaj nas. Bidi 100% siguren deka zagaduvanjeto e vo najgolem procent direkno povrzano so gorenjeto na tvrdi goriva. Eden ogak i pecka posebno ako se postari neefikasni i neiscisteni zagaduvaat poveke od 1000 koli zaedno.
Ако се повикуваш на Европа , да ,се возат дизели, но многу помалку од порано, а се повеќе се бараат бензинци, хибриди и електрични, дизелот таму брзо ќе биде историја. А тие што сеуште возат, дебело го плаќааат. Пример Германија, за нова кола да регистрираш, ќе платиш 2 евра за секој 100 ццм на безински и 9,5 евра за секој 100ццм дизел мотор. кај пoстарите возила тоа е вака:
Passenger vehicle group

Tax rate since 01 Jan. 2005

so-called Euro-III or D3/Euro-IV or D4/3-Litre passenger cars
- Gasoline
6.75 EUR
- Diesel
15.44 EUR
so-called Euro II-passenger cars
- Gasoline
7.36 EUR
- Diesel
16.05 EUR
so-called Euro-I passenger cars and equivalent
- Gasoline
15.13 EUR
- Diesel
27.35 EUR
Other passenger cars not restricted during ozone alarms
- Gasoline
21.07 EUR
- Diesel
33.29 EUR
Passenger cars restricted during ozone alarms - low-emission*
- Gasoline
25.36 EUR
- Diesel
37.58 EUR
Passenger cars classified as emission-reduced or not low-emission (e.g. gasoline vehicles without catalytic converter)
-Gasoline
25.36 EUR
- Diesel
37.58 EUR
Таму точно знаат кој е загадувач и тој мора да плати за тоа.Кој сака дизел да вози во Германија дебело плаќа, затоа на старо имаш евтини дизели со јаки мотори, кои ние си ги носиме овде бидејќи сме попаметни од Германците, кај нас дизел не загадува, друга е климата.
Еве, да жеивееше во Германија, ако возиш дизел, најди се во категорииве и кажи ми, би возел дизел на старо ?Или кога би купувал нов автомобил, би купил бензин или дизел?
ЕУ учат од сопствените грешки и одат напред, ЕУ го помина ова што ние сега го минуваме, само таму не ти попува, еднаш те советува, потоа те мава по џеб, па ако не тиде памет плаќај дебело.
 
Член од
30 мај 2012
Мислења
5.027
Поени од реакции
2.888
Ако се повикуваш на Европа , да ,се возат дизели, но многу помалку од порано, а се повеќе се бараат бензинци, хибриди и електрични, дизелот таму брзо ќе биде историја. А тие што сеуште возат, дебело го плаќааат. Пример Германија, за нова кола да регистрираш, ќе платиш 2 евра за секој 100 ццм на безински и 9,5 евра за секој 100ццм дизел мотор. кај пoстарите возила тоа е вака:
Passenger vehicle group

Tax rate since 01 Jan. 2005

so-called Euro-III or D3/Euro-IV or D4/3-Litre passenger cars
- Gasoline
6.75 EUR
- Diesel
15.44 EUR
so-called Euro II-passenger cars
- Gasoline
7.36 EUR
- Diesel
16.05 EUR
so-called Euro-I passenger cars and equivalent
- Gasoline
15.13 EUR
- Diesel
27.35 EUR
Other passenger cars not restricted during ozone alarms
- Gasoline
21.07 EUR
- Diesel
33.29 EUR
Passenger cars restricted during ozone alarms - low-emission*
- Gasoline
25.36 EUR
- Diesel
37.58 EUR
Passenger cars classified as emission-reduced or not low-emission (e.g. gasoline vehicles without catalytic converter)
-Gasoline
25.36 EUR
- Diesel
37.58 EUR
Таму точно знаат кој е загадувач и тој мора да плати за тоа.Кој сака дизел да вози во Германија дебело плаќа, затоа на старо имаш евтини дизели со јаки мотори, кои ние си ги носиме овде бидејќи сме попаметни од Германците, кај нас дизел не загадува, друга е климата.
Еве, да жеивееше во Германија, ако возиш дизел, најди се во категорииве и кажи ми, би возел дизел на старо ?Или кога би купувал нов автомобил, би купил бензин или дизел?
ЕУ учат од сопствените грешки и одат напред, ЕУ го помина ова што ние сега го минуваме, само таму не ти попува, еднаш те советува, потоа те мава по џеб, па ако не тиде памет плаќај дебело.
Toa so dizelite potpolno se slozuvam, zosto da se uvezuvaat polovni dizeli koga moze polovni benzinci so tri pati pomalce kilometri i so mnogu pocisti izduvni gasovi. Vladata e kriva so politikata na eftina cena na naftata so sto go tera narodot da kupuva dizel vozila. Neka ja napravat naftata 60 a benzinot 40 den da vidis dali nekoj potoa ke kupi dizelas.
 

Xibalba

Corona Australis
Член од
24 јануари 2012
Мислења
6.062
Поени од реакции
11.411
Koga ke stegne malce poladnicko i nekoj soliden minus ke vidite tek kakvo ke bide zagaduvanjeto. Sega stedat na drva (i ostalo).
Koga/ako stegne -10 i poladno ke treba da se kupuvaat gas maski.
Следната недела најавија заладување со температури -5 до -10, може да се очекува загадувањето да оди на 1000+[DOUBLEPOST=1480237975][/DOUBLEPOST]
Ги гледам графиците за загадување на месечно ниво ПМ10 (на страната на мин. за екологија) и интересно дека најмало загадување има во Недела, нешто поголемо во Сабота, а од Понеделник до Петок загадувањето е најмалку двојно поголемо. Ако греењето на дрва е постојано, тогаш јасно е кој ја зголемува загаденоста.
Пола Скопје не е во Скопје за викендите ;)
 

Kajgana Shop

На врв Bottom