Да анализираме!Колку Грциjа има право врз Егеjска Македониjа?!

demmian

Попиванов
Член од
9 јули 2008
Мислења
1.613
Поени од реакции
53
Bidejki temava e malku kompleksna,se kolebav dali da ja smestam vo podforum Istorija ili vo podforum Politika i vesti.No,bidejki samata tema ima politicka cel i pozadina,resiv da ja smestam vo Politika i vesti,a soodvetno na toa da izvrsime edna zrela analiza,bidejki smetam deka poveketo clenovi na forumov se akademski gragani.

Da napravime eden konstruktivizam i analiza za toa kolku Junanistan go polaga pravoto da ja zadrzi vo svoite granici Egejska Makedonija.

Ke pocnam od ova:
Солунски атентати
Солунските атентати се серија бомбашки напади во Солун, извршени од 28 април до 1 мај 1903 година, од страна на „Гемиџиите“, анархистичка револуционерна група составена од македонски студенти во Солун. Целта на овие напади е да се нападне европскиот капитал во Османлиската Империја за да се привлече вниманието на „големите сили“ врз македонското прашање.
Содржина
Групата „Гемиџии”

“Гемиџиите” се група македонски револуционери, анархисти по убедување. Сите се ученици во Бугарската Солунска машка гимназија „Св. Кирил и Методиј“. Повеќето се младинци на возраст од 18 до 22 години: Јордан Поп Јорданов - Орцето, раководител на Кружокот, Димитар Мечев - Мечето, Константин Кирков, Илија Трчков, Владимир Пингов, Георги Богданов, Милан Арсов, Костадин Кирков, Тодор Органџиев, Тодор Богданов, Илија Поп Јорданов, Алексо Минов, сите од Велес, како и Павел Шатев од Кратово, Марко Бошнаков од Охрид, Начо Стојанов, Гоце Чанев, Унгарката Ана Шапец и други. Повеќето од гемиџиите биле интелектуалци, коишто доброволно се здружиле меѓу себе, формирајќи го Кружокот, под влијание на анархистичките идеи на руските и ерменските анархисти.
Групата била конспиративна - никој освен нив десетина не знаел што точно подготвуваат и како ќе ја изведат својата акција.

Цел на атентатите

Не можејќи да го поднесат страдањето на својот народ од турската тиранија, тие решаваат да направат изјава, да го популаризираат македонското прашање во Европа. Решаваат дека за таа цел, објект на нивните напади треба да биде европскиот капитал и сопственост во Турција, и по можност да се всее колку што може повеќе хаос во градот извршувајќи напади врз државни објекти. Гемиџиите се стремеле да ја заинтересираат европската јавност за состојбата во Македонија и преку индивидуални акции да ги предизвикаат големите сили да интервенираат во прилог на ослободувањето на нивната татковина од турското владеење.
Подготовки

Во 1902 година, тие стапуваат во контакт со Борис Сарафов, кој им испраќа определена сума пари за да можат да ја извршат операцијата. Со парите, тие најмуваат куќа веднаш наспроти „Банк Отоман”, и цела година групата копа тунел под земјата што води кон основите на банката. Иако Гемиџиите планирале што побргу да ги извршат нападите, добиле инструкции од Даме Груев да почекаат и да ја синхронизираат нивната акција, заедно со предстојното востание (Илинденско востание).
Груев бил категоричен против тоа Гемиџиите да дејствуваат на своја рака, односно самостојно, додека Борис Сарафов им дал и морална и материјална поддршка.
Групата решава атентатите да започнат на 28 април 1903 година. Планот составен на последното советување одржано надвор од градот бил следен: да се потопи францускиот брод; да се минира пругата во близина на солунската станица; да се запали резервоарот за газија од кој што се осветлувал градот; да се дигне во воздух Отоманската банка; да биде запален Бошнак-ан и да почнат улични борби со бомби и револвери. Прекинувањето на осветлението и фрлањето на градот во темнина требало да биде знак за почетокот на акцијата. Секој точно знаел каква била неговата задача во определеното време за акција. Условот бил апсолутна волја за смрт за започнатото дело да се смета за успешно.
Атентатите
На 28 април на солунското пристаниште Павел Шатев го потопува со динамит францускиот брод „Гвадалкивир“. Оваа акција излегла двојно успешна, бидејќи бродот бил запален, а патниците сите до еден спасени.
Истата вечер Димитар Мечев, Илија Трчков и Милан Арсов го креваат во воздух возот на линијата Истанбул-Солун. И при оваа акција нема жртви, но е предизвикан општ хаос во железничкиот сообраќај.
На 29 април Константин Кирков поставува два килограми динамит на цевките со гас за осветлување и на водоводните цевки на Солун. Целиот град е во темница и без вода. Во целиот град владее паника, хаос и страв.
Сè се одвива како што е планирано.
Десетина минути после изгаснувањето на осветлувањето, Jордан Попјорданов (Орце) ја крева во воздух зградата на „Банк Отоман“ во градот.
Во истото време Милан Арсов фрла бомба во кафеаната „Алхамбра“, а Владимир Пингов фрла бомба пред вратата на Топхането (турската државна управа) и е застрелан од војници.
Костантин Кирков фрла бомба пред солунскиот „Гранд хотел“.

На 30 април Кирков прави обид да ја крене во воздух солунската телеграфско-поштенската станица, но е убиен од многубројната турска полиција.
Истиот ден во борба со турската војска и полиција загинува и Jордан Попjорданов.
На 1 мај, Илија Трчков фрла неколку бомби на централната улица в Солун.
Димитар Мечев фрла бомба пред хотелот „Египет“, а Георги Богданов ја крева во воздух кафеаната „Ноја“. Мечев и Трчков се убиени од турската полиција, а Богданов е уапсен.
Истиот ден Цветко Наумов прави обид да го убие солунскиот валија Хасан Фехти паша. Откако не успева, атентаторот се самоубива активирајќи бомба.

Планот на Гемиџиите бил успешно извршен. Сите дипломатски претставници во Солун ги известувале своите влади за солунските настани. Билансот на атентатите бил следен: директно од динамитот на гемиџиите настрадале "Гвадалкивир", Банк Отоман, гасоводните цевки, Гранд Хотел Солун, кафеаните "Ал хамбра" и "Ноја" и "Бошнак-ан". Бил урнат Германскиот клуб, кафеаната "Египет", како и неколку други локали.
Така завршува акцијата на македонските атентатори, кои во продолжение на четири дена сеат ужас кај турската власт и населението. Во битка со војската и полицијата се убиени Орце Попјорданов, Константин Кирков, Димитар Мечев, Илија Трчков, Владимир Пингов и Цветко Наумов. Уапсени се Павел Шатев, Марко Бошнаков, Милан Арсов и Георги Богданов. Тие отпрвин се осудени на смрт, но подоцна пресудата им е заменета со затвор во Фезан (Африка).
Гемиџиите – млади македонски револуционери, исполнувајќи ги успешно своите цели, успеваат да ја извршат најголемата терористичка акција на своето време.







 

Bratot

Стоик и Машкртник!
Член од
27 јануари 2007
Мислења
17.089
Поени од реакции
4.499
Нема што да анализираме, докажано е дека немаат право, но имаат сила.
 

demmian

Попиванов
Член од
9 јули 2008
Мислења
1.613
Поени од реакции
53
Potoa:

Александар Македонски или Александар III Велики ( По освојувањето на старогрчкитеградови-држави под водството на неговиот татко Филип II Македонски, Александар ја покорил моќната Персиска Империја, вклучувајќи ја Анадолија, Сирија, Египет, и Месопотамија, и ги проширил границите на Македонија, дури до Авганистан и Индија. Александар спрема освоените култури се однесувал со почит, интегрирајќи немакедонци во неговата војска и администрацијата, воден од мислата да создаде „светска држава“.
Александар се родил од првиот брак на Филип со епирската принцеза Олимпија во триста педесет и шеста година пред нашата ера во почетокот на месецот хекатомбајон кој Македонците го нарекувале лоос.
Истиот ден кога се му се родил првиот син, кај Филип стигнале гласници кои го известиле за победата над Илирите, и победата на неговиот коњ на Олимписките трки. Неговата мајка му била поблиска по душа и влијанието на оваа демонска жена му оставила неизбришлива трага врз него.Татковиот пак, дипломатски, војнички и политички успех го поттикнало неговото честољубие и ги разгорил неговите соништа за водство и слава. Кај Плутарх се спомнува дека “Александар не сакал да го добие од својот татко златото, раскошот и уживањето, туку го сакал кралството кое ќе му пружи можност за борби, војни и дела полни со чест и слава”. Меѓутоа Филип на Александар му должел многу повеќе од едно кралство. Никој не можел да го упати подобро во воената вештина од човекот чија власт непрекинато извојувала победи, а војската која ја создал татко му била најсовршеното оружје кое човек можел само да го посака за остварување на неговите желби. Иако зафатен со себеси и со своите работи, рамнодушен и груб спрема својот најближен, Филип очигледно имал слабости спрема својот наследник и со гордост и уживање го следел развојот на неговата силна индивидуалност.
Роден од таква мајка и таков татко, Александар ја имал и среќата да стане ученик на најголемиот филозоф и научник во антиката. Кога Александар имал четиринаесет години, Филип го довел Аристотел во Македонија и му го доверил воспитувањето на својот син. Аристотел тогаш бил околу четириесет години и сѐ уште бил еден од најистакнатите ученици на Платон, далеку од неговата понатамошна слава. Тој бил зет и пријател на малоазискиот владетел Хермиј, кој пак со Филип одржувал добри пријателски односи. После умирањето на Платон, Аристотел се повлекол на дворот на Хермиј, каде се наоѓал и кога Филип го повикал во Македонија.
Во малото место Миези, во внатрешноста на Македонија, во градот Нимфеон, идниот крал и неговите другари врсници биле воспитувани во хеленски дух. Аристотел не сметал дека на идниот владетел му е потребна посебна настава која практично би го подготвувала за должноста која го чекала. На влијанието на Аристотел врз учењето на Александар, истотака може да се препише и неговото големо интересирање кое го покажува кон природните науки, по што и неговите освојувачки војни често добивале карактер на истражувачки експедиции кои ги збогатиле географијата, етнологијата, биологијата, ботаниката, метеорологијата и многу други науки.

Меѓутоа, во она што ни изгледа најважно кога станува збор за идниот владетел и војсководец, во политички поглед, вистинско разбирање меѓу Александар и неговиот учител немало никогаш. Во својот став спрема варварите, Александар бил пред следбеник на Антистеновата школа која била долга традиција на Македонскиот двор, а не на Аристотеловата. Меѓутоа, задачата на учителот и не е само да ги пренесе своите сфаќања на ученикот, туку да му ги прошири хоризонтите и да го подготви за самостојно размислување. Аристотел останал на Македонскиот двор до стапувањето на Александар на престолот на Македонија, но неговата наставничка мисија траела најмногу уште три години.
Младиот владетел и покрај подучувањата од Аристотел останал варварин, се научил да ја почитува културата на Хелада и сонувал за распространување на таа култура на Исток по патеките на неговата победничка војска. Развитокот на грчката трговија и размножувањето на грчките трговски места во Мала Азија создале економска можност и оваа област да стане член на Македонското Царство и Александар се надевал дека од ова место ќе зрачат само Македонската и Хеленската култура, но тој ја потценувал тромоста и отпорната сила на источниот дух, а и големината и длабочината на источната култура. Најпосле тоа било младешко вообразување, кога тој мислел дека една така незрела и нестабилна култура, како што била хеленската може да се наметне на некоја друга култура која била неспоредливо пораширена и имала корен во традициите достојни за најголемо почитување. Квантитетот на Азија излегол премногу крупен спрема квалитетот на Хелада. Во моментот на најголемата слава, во Александар победил духот на истокот. Тој покрај повеќето жени се оженил и со ќерката на Дариј, ја зел персиската круна и се облекувал како персиските кралеви, го вовел во Европа источниот поим „крал по милост Божја“ и најпосле ја запрепастил Хелада кога во величенствен стил изјавил дека тој е бог. Хелада на тоа се смеела, а Александар се опивал до бесвест, која подоцна го довела и до смрт.
Александар станал крал на Македонија во 336.г.п.н.е. на дваесетгодишна возраст, откако неговиот татко Филип II бил убиен. Грчките градови како Атина и Теба, кои морале да му се покоруваат на Филип, виделе можност да си ја повратат целосната независност во доаѓањето на младиот крал. Александар на тоа брзо се спротивставил, и Теба, која била најактивна против него, веднаш се предала кога тој со својата војска се појавил пред нејзините порти. По ова, Грчките градови, на собирот кај Коринтскиот теснец, со исклучок на Спартанците, го избрале за командант против Персија, како што претходно бил и татко му Филип.
Следната година (335.п.н.е.) Александар ги нападнал Тракијците и Илирите за да ја обезбеди северната граница на Македонија до Дунав. Додека тој победнички војувал на север, Тебанците и Атињаните повторно се побуниле. Александар реагирал веднаш и сурово: Теба,која давала најсилен отпор, била освоена со големо крвопролевање, градот бил разурнат, а неговата територија разделена меѓу останатите Беотијски градови. Тебанците биле продадени во ропство, а само свештениците, потомците на поетот Пиндар, и приврзаниците на Македонија биле поштедени.


__________________________________


Zaklucok:Od drevni vreminja,nasiot anticki kral Aleksandar Makedonski vo borba protiv Helenskite plemininja i gradovi.Samiot gi pokoril i unistil Grcite.


Podocna,gemidziite ili t.nar.Solunski Atentatori si gi dale zivotite za sloboda na Makedonija.


Isto taka,nasite podocnezni prosvetiteli Sv.Sv.Kiril i Metodij se rodeni vo toj kraj na Makedonija.


Poveketo nasi revolucioneri se isto taka rodeni vo toj kraj na Makedonija.

Prasanjeto e:kolku Grcija poseduva pravo vrz Egejskiot del na Makedonija,spored site ovie borbi na makedonskiot narod za slobodata na Egejska Makedonija???

Barem eden Grk da imalo da si go dade zivotot za Egejska Makedonija,a???






 

demmian

Попиванов
Член од
9 јули 2008
Мислења
1.613
Поени од реакции
53
Uste i ova:

Makedonija

Kratka Istorija Na Makedonskata Pravoslavna Crkva

Vo Makedonija Hristijanstvoto pocnalo da se propoveda uste vo vremeto na svetite apostoli. Po svoeto obrak anje vo hristijanstvoto svetiot apostol Pavle izvrsil poveke blagovesnicki patuvawa, vo tekot na koisto toj go propovedal Hristovoto Slovo. Organiziral novi hristijanski opstini, a starite gi utvrduval vo veke primenoto hristijansko ucewe. Svoeto prvo patuvawe nadvor od Azija, svetiot apostol Pavle go napravil vo Makedonija. Toa zapocnalo vo 51 godina a zavrsilo vo 54 godina, pri sto vo tekot na tie godini apostolot Pavle posetil i nekoi grcki gradovi, kade sto, isto taka, bile osnovani hristijanski crkovni opstini.
Spored knigata, Dela na svetite apostoli, koga apostolot Pavle se naogal vo Troada, mu se javil nason, eden makedonec, koj sto go molel velejki,, Premini vo Makedonija i pomogni ni!, (D. A. 16,9). Narodot koj sto pred nekolku vekovi, stitejki ja Evropa se krenal protiv Azija i so silata na svoeto oruzje ja pokoril, sega samiot go povikuva svetiot apostol Pavle, za da ja donese vo Makedonija golemata blagavest sto se rodila vo Azija: i apostolot Pavle vednas se odzval na makedonskiot povik. Uste istiot den toj i negovite bliski sorabotnici, koi go pridruzuvale - Sila, Timotej i Luka, otplovile vo gradot Filipi (D. A. 16.11-12), koj grad se nao|al na 15 kilometri od bregot na Egejskoto More.
Gradot Filipi bil srediste na ziva kulturna, religiozna i trgovska dejnost. Niz nego pominuvale site povazni patista sto go presekuvale Balkanskiot Poluostrov, vklucuvajki go i Via Egnatia , koj sto ja presekuval Makedonija od edniot do drugiot kraj. Poznat e po toa sto e obnoven od golemiot makedonski car Filip, svedok e na nastanite povrzani so paganeto na Rimskata republika (vo 42 godina pred Rozdestvoto Hristovo) i e prviot grad vo Evropa, kade sto bilo propovedano i prifateno hristijanstvoto. Uste so samoto pristignuvawe vo Filipi, svetiot apostol Pavle i negovite sorabotnici zapocnale da go propovedat hristijanstvoto. Slu{atelite na apostolot Pavle bile pred se Makedonci, a toa moze da se zakluci od Poslanieto na svetiot apostol Pavle do Filipjanite, kade se veli deka vo Filipi imalo mnogu mal broj evrei i Grci. Potoa otkako go ostavil vo Filipi svetiot apostol i evangelist Luka, svetiot apostol Pavle so Sila i Timotej zaminale za Solun (D. A. 17 gl), glavniot grad na Makedonija.
Vo udobnoto solunsko pristani{te makedonskite carevi gi drzale brodovite na svojata flota. Solun, vo vremeto na apostolite, bil znacaen trgovski, administrativen i kulturen centar. Tuka se srek avale trgovci od Bliskiot Istok i Mala Azija so trgovci od Balkanot i Evropa. Za razlika od Filipi, vo Solun postoela brojna evrejska kolonija: tuka imalo i evrejska sinagoga, vo koja sto apostolot Pavle, za vreme na svojot prestoj vo Solun go propovedal hristijanstvoto. Imalo brojna kolonija na Grci, od koi pokraj masivnoto etnicko makedonsko naselenie sto go primale Slovoto Hristovo, go prifakale i nekoi grci (D.A. 17.4,).
Od Solun, apostolite Pavle, Sila i Timotej zaminale za Ber, grad koj bil znacitelno pomal od Solun: imalo pristani ste, silno razviena trgovija, negovite ziteli vo glavno bile Makedonci. Imalo vo Ber prestavnici na nekoi drugi etnicki grupi, no tie skoro se gubele vo kompaktnoto makedonsko mnozinstvo.
Pocitta, koja {to apostolot Pavle ja custvuval kon Makedoncite, postepeno prerasnala vo lubov. Svojata lubov kon niv toj ja izrazuva so karakteristicnite za nego dlaboki misli velejki, Kako sto e i pravo da go mislam toa za site vas, oti ve imam na srce. . . .(Filp. 1. 7-8)
Svetiot Jovan Zlatoust. Zboruvajki za odnosot na apostolot Pavle kon makedoncite, veli: "O, kakva nezna lubov imal toj kon Makedonija i makedoncite. . .!" Ponatamu, pak, gledame deka golemiot Hristijanski propovednik Sv.Jovan Zlatoust (IV-V vek) za da gi potkrepi svoite misli za qubovta na apostolot Pavle kon Makedonija, gi citira i zborovite na apostolot upateni kon Solunjanite, a toa znaci deka Sv.Jovan Zlatoust tesno go povrzuva odnosot na Solun kon Makedonija, kako i solunjanite kon makedoncite. Vo Makedonija hristijanstvoto pocnalo posebno da zema zamav koga rimskiot car Kostantin Veliki vo 313 godina go prifatil za drzavna religija i taka im dal moznost na hristijanite slobodno da ja ispovedaat i da ja propovedaat svojata vera. Od toa vreme se poznati episkopskite sedista vo Solun, Stobi, Skupi, Astibo i Heraklea. Kon krajot na V vek Solun vek e e sedi ste na Arhiepiskopija, a Skupi na mitropolija. Po pocetokot na V vek, poradi nametnuvaweto na nepoznatiot Grcki jazik, vozvi senite vistini na Hristijanskoto ucene i mistickite dlabocini na crkovnite bogosluzbi ostanale ne dostapni za niv, pa zatoa i nivnoto hristijanizirawe ostanalo povrsno i nedostapno.
 
Член од
9 ноември 2007
Мислења
9.327
Поени од реакции
1.334
Грците и татарите правото над Беломорска и Пиринска Македонија го стекнаа со сила.......така да и со истото право на сила треба да им се одземат.

Друг начин немало и нема да има:toe:
 

demmian

Попиванов
Член од
9 јули 2008
Мислења
1.613
Поени од реакции
53
A be,majka mu stara,interesnoto e sto dosega ne znam za NITU EDEN GRK,koj si go dal gazot zaradi Egejska Makedonija?

Kako toa nie osloboduvame,a tie da zemaat???
 
Член од
11 јуни 2009
Мислења
92
Поени од реакции
0
Грците много добро знаат ,дека Беломорието не е нивно,па и за това са турили много ор'жие по границата насочено кон Б'лгарија,Македониja,Шкипериja и Турциja .
Страх ги е циганите мрсни !
Грциja е држава создадена од масони и со подарена туга земja дадена им од "великите сили" .
Идеjaта на "великите сили" е била БГ ,ГР и СР да имат равна териториja ... ама свинарите ке си останат само со Белградски пашалак оти са дефинитивно наj-простите на Балканот :smir:

Колку што има Бугарија право на Пиринска толку Грчка има право на Егејска. Но дај да баталиме историјава да седнем да дискутираме за сегашна Македонија во која живее 25% кукољ и сериозно се заканува кон останатите 75%.
Србине доjди во Пирин и ке те обесим на дрво :helou:
А и ти шо праjш во тема за Беломорието :nenene:
Во Беломорието има блгари,македонци и Албанци,ама за серви немам слушнато :toe:
 
M

marsovka

Гостин
се извинувам вака што ќе ви го расишам расположението

Ако гледам еод аспект на минато и ако не се случело делба на македонија да досега ќе бевме една цела Македониај со многу поголем број на македонци

Но....
Денеска таму мнозинството не е македонско постојат само окрузи каде има сеуште неасилимирани Македонци

И не е прашање дали грција или бугарија има право туку дали населението таму сака да се тој дел да се припои кон македонија
Просто и едноставно решение кое се применува во 21 век: референдум
 
Член од
20 јуни 2007
Мислења
809
Поени од реакции
18
се извинувам вака што ќе ви го расишам расположението

Ако гледам еод аспект на минато и ако не се случело делба на македонија да досега ќе бевме една цела Македониај со многу поголем број на македонци

Но....
Денеска таму мнозинството не е македонско постојат само окрузи каде има сеуште неасилимирани Македонци

И не е прашање дали грција или бугарија има право туку дали населението таму сака да се тој дел да се припои кон македонија
Просто и едноставно решение кое се применува во 21 век: референдум
А кој спомна припојување на територии?
 

Bratot

Стоик и Машкртник!
Член од
27 јануари 2007
Мислења
17.089
Поени од реакции
4.499
Одма знаев дека темава ќе добие погрешна насока.
 
M

marsovka

Гостин
А кој спомна припојување на територии?
зошто вадат работи од минатот и оспоруваат колку Грција и бугарија имаат право на тие територии ?Тоа асоцира со тоа да се отцепат припојат теритотија

Историјата не ви дава за право да кажете дека денес некои немааат право над некоја територија , низ вековите се доселувале и исчезнувале народи на оваа територија тоа им дава на нивните потомци да викаат дека немаме право на оваа држава?
Секоја држава има право над својата територија се додека мнозинството од населението така сака то ест не побара спротивното
 

demmian

Попиванов
Член од
9 јули 2008
Мислења
1.613
Поени од реакции
53
Убаво ама оти само 3000 гласат за Виножито ?:toe:
Шо не гласат другите 200 000 ,гркомани ли са или нешто друго ?
Грешна ви е политиката според мен :smir:
Kolku se-tolku se-dosta se!

Nastrana od toa,Grcija e neofascisticka drzava,pa tamu ne mozes da se deklarirash za Makedonec po nacionalnost.:toe:

Grcija e sozdadena na principot ,,arievska,,drzava,spored sto sekoj eden zitel,koj zivee vo Grcija MORA da e Grk,inace ke nema mesto za nego vo taa drzava.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom