Глобалниот фејл околу гасење на огромните пожари и несоодветните авиони наменети за тоа

Член од
28 декември 2015
Мислења
3.377
Поени од реакции
5.838
Да не одиме оф-топик на темата за пожарот во Тетово, да продолжиме овде.

Ова пења ли е ?

Прегледај го приврзокот 306417

Може не се со голем капацитет и има подобри ама и те како се корисни во шумски предели поготово кога пожарот уште не е огромен, а не Стојанче да ги ангажира овие од цук да гасат со 10-20 литарски пумпи на грбот пешки :facepalm: и тоа само до куќите да не дојде оти шумата веќе не ни се надеваат дека ќе се изгаси
Можат да носат и вода и пена но како што реков, овие не можат да изгаснат голем пожар, не можат ни да придонесат за помош при гаснење, повеќе се за реклама, барем нешто правиме.
Имам познавања околу авијација. Овој авион е наменет за земјоделие на прво место а успат може да се адаптира за гасење пожари.


Ете прочитај дека носи и пена покрај вода, како што носат и сите авиони кои гасат пожари.
Но проблемот е глобален, не ми се верува дека во 21-ви век сеуште се употребуваат авиони со технологија од WW-2.
Нема никакви меѓународна иницијатива за развој на веќе постоечки проекти, особено неколку руски кои би биле доволно големи за да пожар се сосече во зачеток а не да се остави да се претвори во стихија.
Регионално, неколку земји би финансирале по една ексадрила и би ја одржувале заеднички па во која земја и да избие пожар секогаш ќе бидат блиску и на штрек за да го изгасат пожарот.
Нешто има екперименти со монтирање на резервоари за вода и пена на транспортни авиони но тоа е крпена работа, тие не можат да слетаат на вода и да вовлечат маса вода за неколку минути.
Нејасно е како при горење на милиони хектари годишно и илјадници мртви и којзнае колку раселени лица нема никава меѓународна иницијатива за создавање огромни летала за гасење пожари.
Технологија постои, знаење и искуство исто така, не знам што е проблемот.
Автоматски споено мислење:


Тука беше проектот за Екраноплани кои користеа ефект на воздушна перница, мамутски летала кои летаа на 15-20м над површина на вода. Но конструкторот Бартини од ОКБ Бериев успеа да конструира летало кое покрај можноста за користење на граунд-ефектот можело да лета и на поголеми височини со тоа правејќи го идеална машина за гаснење пожари. Замислете 500.000 литра вода при еден налет. Со неколку лета секој пожар кој има потенцијал да забега од контрола би бил сосечен во корен.
 
Последно уредено:
Член од
8 февруари 2020
Мислења
4.818
Поени од реакции
7.187
Или пааааа, да се вратат на старите традиции, а тоа е, контролирано палење на делови од шумите. Ем поевтино, ем покорино, на природата и се помага:

"This place is designed to burn" " We are not allowed to burn our land"



Австралија се додека било дозволено фармерите да палат одредени површини, немале проблем со мега пожари. Но ете поради добри намери, донеле закон за забрана на таквата традиција и оп, пеколот.
 

kano

Farang
Член од
27 ноември 2014
Мислења
12.072
Поени од реакции
22.114
air trakorot ima kapacitet od nekoj 3000 litri. toa e kolku edno moderno protivpozarno vozilo.

kanaderot ima kapacitet od 7000 litri...

za mk mislam deka traktorite se dovolo dobri pogotovo ako se koristat navremeno. mkd treba da investira vo asalni monitoring sistemi a so ogled na toa deka i ne sme nekoja golema drzava povrsinski mislam deka toa moze da bide pokrieno 20tina dronovi... problemot e tie sto treba ova da go pravat krsat kiramidi so glava i se molat za dozd...
 

Klin

Колце
Член од
6 јануари 2014
Мислења
4.395
Поени од реакции
7.839
Аир тракторот е оптимално решение за МКД, од едноставна причина шо неговите техничко-експлоатациони к-ки соодветствуваат со територијата и релјефот кој го имаме, за разлика од поголемите фикснокрилни воздухоплови му треба далеку помала полетно-летна писта и истата може да биде во суштина најобичен пат од макадам поради неговата конструкциска издржливост, значи сите спортски аеродроми во МКД можат без никаков проблем да му послужат како база, има релативно едноставно теренско техничко одржување и ред други работи. Исто така траекторијата на пристап му е подобра за полнење од отворени водени површини за разлика од поголем воздухоплов.

Инаку точно е дека Аир тракторот е пред се воздухоплов воглавно наменет за агрономски потреби, меѓутоа како платформа е одличен и се користи покрај во противпожарни исто така и во воени цели итн.

Додатно, не носат пена повеќето воздухоплови, туку fire retardant concentration, да не навлегувам во МКД превод, мешање се врши обично под притисок пред исфрлање на течноста за гаснење и народски кажано се вика пена, но не е истата таа пена која ја има во ПП апаратите итн.
Инаку секој товарен авион може да се користи во гаснење на шумски пожари со тоа шо има посебни т.н system for air delivery of fire retardant, како шо сега ги користеа романците кај нас.
На Крит гледав Canadair кај шо полни вода и какви маневри прави за приод, колкаво растојание му требаше во налет да наполни вода и повторно полета, таков авион кај нас може само на Охрид и Скопје аеродроми да полета/слета, природните езера, и прашање е на кои од вештачките езера може да ги користи. Да беа во 100% кондиција кај нас Аир Тракторите, значи не само воздухопловите туку комплет екипираност и логистика, ништо од ова немаше да ескалира со шумските пожари. Се е тоа поради институционално куроболие и корупција, ништо друго.
Автоматски споено мислење:

Е сеа не би било лошо да се направи споредба по кои цени ние сме ги набавиле Аир Тракторите, а по кои цени други земји кои ги набавиле во истиот временски период.
 
Последно уредено:

Harald

King of Norway
Член од
12 јули 2009
Мислења
3.096
Поени од реакции
8.871
ne sum tolku zapoznat so tehnologijata za avionite koi se koristat pri gasnenje.
dobro sum zapoznat so pricinite za pozarite, od prestojot vo Portugalija.

kratko bi rekol, deka ova e mnogu povekje ekonomski od tehnicki problem.
cistenje na shumite za prevencija e oteznato od ekonomsko/pravni pricini,
toa e najgolem faktor za pozarite, kombinirano so letni sushni periodi.

kje ja pratam temata, za sporedba na tipovi na avioni i upotreba (y)
 

Lester Freamon

A man of focus, commitment, sheer will...
Член од
14 јануари 2015
Мислења
15.514
Поени од реакции
34.564
air trakorot ima kapacitet od nekoj 3000 litri. toa e kolku edno moderno protivpozarno vozilo.

kanaderot ima kapacitet od 7000 litri...

za mk mislam deka traktorite se dovolo dobri pogotovo ako se koristat navremeno. mkd treba da investira vo asalni monitoring sistemi a so ogled na toa deka i ne sme nekoja golema drzava povrsinski mislam deka toa moze da bide pokrieno 20tina dronovi... problemot e tie sto treba ova da go pravat krsat kiramidi so glava i se molat za dozd...
Немам време да пребарувам по јавните набавки инаку мислам дека веќе испраа кеш за ваква апликација.
Инаку има добри решенија на пазарот и само со камери (мислам беа со 15км домет), а има и микс со камери за суб-урбаните + дронови кои се полнат на фотоволтаични платформи за апла руралните подрачја.
Автоматски споено мислење:

@callejón de la muerte кај нас немаме простор за огромни летала, пред се немаме големи водени површини, така да подобро да ги имаме 4-5 помали летала во исправна состојба + систем за рана детекција отколку да се бараат чудовишта кои ќе коштаат колку се друго заедно и нема да имаат простор за маневрирање.
 

A__

Супер модератор
Член од
16 март 2005
Мислења
4.539
Поени од реакции
7.214
Нашиот аир трактор што го имаме е играчка споредена со Канадерот (во смисла на управување, одржување, перформанси итн)

Нашиве пилоти во првите месеци од купувањето успеаа да го слетаат аиртракторот без тркала на писта во Скопје (пилотот заборавил да спушти тркала, јебига)

Вие мислите дека сме способни да летаме Канадер кој чини 40 милиони долари.

Ер тракторот е 2.5 милиони долари и на него не можеме масло да му смениме
 

kano

Farang
Член од
27 ноември 2014
Мислења
12.072
Поени од реакции
22.114
Немам време да пребарувам по јавните набавки инаку мислам дека веќе испраа кеш за ваква апликација.
Инаку има добри решенија на пазарот и само со камери (мислам беа со 15км домет), а има и микс со камери за суб-урбаните + дронови кои се полнат на фотоволтаични платформи за апла руралните подрачја.
Автоматски споено мислење:

@callejón de la muerte кај нас немаме простор за огромни летала, пред се немаме големи водени површини, така да подобро да ги имаме 4-5 помали летала во исправна состојба + систем за рана детекција отколку да се бараат чудовишта кои ќе коштаат колку се друго заедно и нема да имаат простор за маневрирање.

definitvno keshiraa maz na nekoja pratenicka bar u skopsko... ne mi teknuva sega koj bese ali silegov imase frleno dobri pari na nekoja firma da go prati skopskiot region so dron... za drugive delovi neznam, ama mora da se napravi sistem ako veke go nemame. mene cudno mi bese ova so galicica, gledame deka ide pozarot od albanija i cekame dozd. Avionive ke svrsea rabota za toa, za takov nedostapen teren se super.
 

Harald

King of Norway
Член од
12 јули 2009
Мислења
3.096
Поени од реакции
8.871
definitvno keshiraa maz na nekoja pratenicka bar u skopsko... ne mi teknuva sega koj bese ali silegov imase frleno dobri pari na nekoja firma da go prati skopskiot region so dron... za drugive delovi neznam, ama mora da se napravi sistem ako veke go nemame. mene cudno mi bese ova so galicica, gledame deka ide pozarot od albanija i cekame dozd. Avionive ke svrsea rabota za toa, za takov nedostapen teren se super.
na mila carevska maz, za skopski region so dron. samo nezz tocno za so namena bese, ama bea golemi sumi, i imase po mediumi
 

Lester Freamon

A man of focus, commitment, sheer will...
Член од
14 јануари 2015
Мислења
15.514
Поени од реакции
34.564
definitvno keshiraa maz na nekoja pratenicka bar u skopsko... ne mi teknuva sega koj bese ali silegov imase frleno dobri pari na nekoja firma da go prati skopskiot region so dron... za drugive delovi neznam, ama mora da se napravi sistem ako veke go nemame. mene cudno mi bese ova so galicica, gledame deka ide pozarot od albanija i cekame dozd. Avionive ke svrsea rabota za toa, za takov nedostapen teren se super.
Растенијата ги прател тој :D

Друга е компанијата која што мислам дека зеде тендер (60% од работата им се тендери од општини и државни институции), али додека не проверам точно не сакам да шпекулирам.
 

kano

Farang
Член од
27 ноември 2014
Мислења
12.072
Поени од реакции
22.114
1631190733733.png

Eve sto koristi Avstralija... Traktorot e 4 red zolto plaviot... Najveke ima Traktori i bell 412ki


Za u grad sikosky plavo beliot helikopter obicno go gledam
 
Член од
17 август 2011
Мислења
9.716
Поени од реакции
17.379
Од информации од луѓе што работеле таму, авиониве не беа во возна состојба од времето кога Шабан Салиу беше директор. Тоа беше окулу 2010 мислам.
 

kano

Farang
Член од
27 ноември 2014
Мислења
12.072
Поени од реакции
22.114
Од информации од луѓе што работеле таму, авиониве не беа во возна состојба од времето кога Шабан Салиу беше директор. Тоа беше окулу 2010 мислам.

koristeni bile vo 2017
 
Член од
24 април 2008
Мислења
10.445
Поени од реакции
11.452
Да не одиме оф-топик на темата за пожарот во Тетово, да продолжиме овде.

...
Да одиме малку поврзано со насловот на темата, не знаеш да употребиш македонски изрази од типот потфрлување или неуспех наместо англицизми од типот на фејл ?

Не бивало држава на овие простори, е па нема да ја биде со народ кој за почеток не го негува мајчиниот јазик, а потоа и се останато.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom