Воени авиони

Член од
29 јуни 2014
Мислења
25.737
Поени од реакции
42.330
Су-57 моменталниот е платформа на која допрва ќе се работи. Авионот наскоро треба да добие нови мотори кои ќе му дозволат суперкруз.
 

Eisenhorn

Lord Inquisitor
Член од
6 мај 2009
Мислења
4.099
Поени од реакции
9.424

На денешен ден пред 40 години Југословенскиот јуришник Орао Ј-22 го пробива звучниот зид во пикирање.

Пилотира (сега пензионираниот полковник) Марјан Јелен.
 
Член од
28 октомври 2019
Мислења
14
Поени од реакции
50

На денешен ден пред 40 години Југословенскиот јуришник Орао Ј-22 го пробива звучниот зид во пикирање.

Пилотира (сега пензионираниот полковник) Марјан Јелен.

Еве интересна статија за целата историја од развојот до денес на Ј22. Доста детално опишано и користењето во 90тите.


https://tangosix.rs/2024/05/11/prvih-50-godina-orla-od-prototipa-do-modernizacije-jugoslovenskog-jurisnika/
 
Член од
28 декември 2015
Мислења
4.029
Поени од реакции
6.506
Викерс Велсли

Сосема непознат но интересен авион е британскиот стратешки извидувач и бомбардер Велсли кој полетал во 1935 а служел до 1942 кога е заменет со други подобри летала.
Меѓудругото овој авион имал т.н. геодетска градба при која наместо ребра се употребува алуминска мрежа врз која се распнува авионско платно или дурал фолија. Најпознат геодетски авион ќе биде бомбардерот Велингтон и морскиот патролен авион Ворик. Велингтон ќе биде учесник во првите масивни напади врз германските градови во 1942 заедно со Витли и Хемпден.
Велсли најмногу се употребувал во Африка на блиски исток бидејќи развојот на авијацијата во тој период бил толку рапиден да авиони станувале застарени уште при полетување.
Со 1000кг носивост и 2 одбрамбени митралези од пушка калибар 7,7мм овој авион би бил нешто као среден бомбардер во тоа време. Се покажал релативно добро при судири со Италијанците, особено во ослободувањето на Етиопија. Египет и Јужна Африка добиле по една ескадрила и земале учество во борбите.

4703_rd.jpg

Овој едномоторен еднокрилен бомбардер во 1937 го соборува светскиот рекорд во далечина на летање кога од Исмаилија во Египет лета до Дарвин во Австрлија со тоа поминувајќи 11600км. Тој резултат стои и ден денес како рекорд за авиони со мотори на внатрешно согорување!
 
Член од
28 декември 2015
Мислења
4.029
Поени од реакции
6.506
IAI Lavi

Во 70-те после Јом-Кипурската војна Израел бара надополнување на својата флота на ловци од типот Cheetah (Кфир, Нашер, Дагер) а.к.а Мираж 3.
Овој потег го преземаат за да имаат своја авиоиндустрија независна од каприците на разни амерички и француски админстрации. И така при крај на 70-ти фирмата ИАИ се впушта во изработка на сосема нов авион од 4.генерација кој би требало заедно со Ф-15И да биде окосница на пресретачката авијација на Израел.
Уште во фаза на градба на прототип нарачани се 200+ летала. На ум ја имале и извозната опција.
Овој чуден авион прилично наликува на Ф-16 но треба да се знае дека освен изгледот има малку нешто заедничко со Ф-16. Се работи за многу помодерен и подобар авион од Ф-16А/Б.

Првиот лет е во 1986 кога Лави се покажува како извонреден авион.
Но тогаш на сцена стапува америчкиот ВИК кој ги влече за уши колегите од ИАИ и еврејските политичари кои го финансирале проектот. И на тој начин, веќе готовиот Лави спремен за серија бил изненадно откажан! Сите поврзани луѓе со проетот протестирале и демонстрирале но попусто.
Израел за наведената цел купува Ф-16 и така останува фактот што освен Кфир Израел никогаш нема да поризведе свое борбено летало и покрај тоа што има сериозен капацитет за тоа. Ниту пак може да нарача сериозен хардвер а да не е од САД.

Со брзина од 1.85 маха и наоружање од топ Гетлинг М-61/6*20мм и 6,5 тони останува да се прашуваме шта би било кад би било.

lavi3.jpg

Следи пост за еден сличен случај од минатото, иако има и големи разлики.
 
Член од
28 декември 2015
Мислења
4.029
Поени од реакции
6.506
Авро Канада ЦФ-105 Ероу

Еден од најмистриозните авиони на своето време, ловец од трета генерација во време кога окосница на НОРАД биле оние од прва генерација.
После успехот со ноќниот ловец ЦФ-100 Канук во почеток на педесеттите, канадската воздухопловна индустрија започнува со проект кој на хартија делувал сулудо. Нит имале материјали за трупот нит авионика нит радари нит соодветен мотор. И сето тоа инженерите и работниците на Авро Канада ќе го достават за помалку од две години со бакшиш ракета В-В со бим рајдинг и проксимити фјуз.
Авионите се инаку збир на системи интергирани во една целина која мора да биде доволно интегрирана за да може да ја обезбеди употребната вредност на фрејмот и се она што на него се наоѓа.

И таа Ероу полетал во 1958 и веднаш станало јасно дека се работи за најнапредниот ловец на светот. Брзина на прототип од 2200 км но тоа било само почеток, голема носивост на ВВ ракети. Овој авион немал топови бидејќи основна цел му било пресретнување на советски бомбардери кои преку Арктрикот би ја нападнале Северна Америка.

Десетици илјади вработени во целосната индустрија вклучително и подизведуачи биле раштркани низ Канада за да не бидат уништени веднаш при првиот напад.
Тестирањето на ова чудо поминало феноменално и на повидок бил сјаен авион. Белгија се заинтересирала за нарачка а тука биле и други земји.

Но како и во многу други ситуации и тука политиката, бирократијата и корупцијата ја одиграле својата улога. Наместо да ги довршат пробните 12 авиони, власта решава да го укине проектот во момент кој тој бил сосема готов и успешно завршен.
Бизарно но канадаската власт набавила сосема инфериорни Ф-101 Вуду и Ф-104 Видоумејкер, крајно неквалитетни пресретачи по цена која била значително поголема од онаа која била побарана за пробната серија на Ероу.
Подоцна ќе избие афера околу Локид кој навелико корумпирал министри и премиери за да обезбедат нарачка на нивни авиони па аар и по цена на стотици мртви пилоти во мирнодопски услови. аrrow.jpg

И така овој авион останал во легендите.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom