Гледам дека темата забега во погрешен правец (како по обичај во балкански дискусии). Мислам дека треба да се даде повеќе внимание на ароманскиот удел во формирањето на денешниот македонски народ. Има повеќе аргументи за тоа(лингвистички, културно-народни традиции и обичаи, генетички и др.) кои би ја потврдиле таа констатација.
Еве на пример би почнал со некои научни извори, пред се етнографски.
Српскиот етнолог Јован Цвијиќ во своите истражувања за народот кои живее во Македонија напишал дека во јужна Македонија, под линијата на пресек од Струга-Прилеп-Велес-Крива Паланка живее еден јужно-словенски народ кој се разликува и од Срби и од Бугари. Тој напишал дека овој народ по карактер се приближува до Грците кои живееле уште по јужно. Нормално, се северно од таа линија за Цвијиќ биле Срби но тоа поарно да го оставиме за друга тема.
Еве да ќе поставам цитат на англиски од изданието 'THE BALKAN PENINSULA OF JOVAN CVIJIĆ: HISTORICAL BACKGROUND AND CONTEMPORARY TRENDS IN HUMAN GEOGRAPHY Geographical Institute Jovan Cvijić SASA Cultural Centre Vuk Karadžić Loznica'
Cvijić, mentions the formulation “Macedonian Slavs” (p. 450, 463) and concludes that “the Macedonian Slavs originated from a mixture of the Slavs and Aromuni” (p. 450), then notes that “the West Macedonian dialect is not systematically investigated in that direction” (p. 453), and in the description Legends and national consciousness mentions “an amorphous Slavic mass and a Balkan soul between Prilep, Thessaloniki and Places” (p. 461) , as well as the name Macedonians – “Macedonians in Belgrade had warehouses with cotton and a wool and through Belgrade traded with Pesht and Vienna” (p. 463).
Во наредните денови ќе почнам да ги коментирам и јазичните како и народните традиции и обичаи кои не поврзуваат со Ароманците.