Аристотел

Член од
4 мај 2009
Мислења
2.476
Поени од реакции
5.544
Види, генерално се сложувам со се што напиша. Најсериозно. И го заслужив овој пост, затоа што не прецизирав точно што мислам. Точно е така, филозофијата не се разликува од науката ако се земе во предвид начинот на усвојување на знењето, и најдобро е да се почне како со секое друго знаење, од поедноставното кон посложеното, нема тука потреба од никаква мистика или лажен елитизам.

Друго сакав да кажам, и друго мене ме нервира. Види ја темава. Се отвара тема за Аристотел, површно нешто нафрлено, но тоа е прв пост па ајде некако. Вториот пост е кул реченица на англиски за Платон и Аристотел, слика и прилика на редит светот на површни кул мисли. Во третиот пост @bijons ни кажа три мисли од Аристотел, потполно тривијални работи за кои Аристотел да беше жив не би се сеќавал дека ги кажал. Потоа следеше длабокоумна дискусија за цицкита на некоја византијка, и терминолошка дискусија за некој старогчки збор кои блага врска нема со темава. И двата дискутант среќни, учествуваат во дискусија за Аристотел, интелектуалци се, и плус и кул се. И тоа е генералното ниво на човештвото. Не само на македонците, макар што ние сме бајркатари на простотилукот, површноста и на непсименоста. Ќе речеш, ова е само форум, сигурно на други места, во други општесвени кругови ќе најдеш поинакви. Нема, секаде е исто. Луѓето се прости, површни и до посер досадни. Апсолутно немаат што да кажат, ништо не знаат, околу ништо не се трудат, и мислат дека ги познаваат работите ако слушнале една до две реченици за нешто или некого.

И искрено, смачено ми е да ги трпам. Затоа е подобро текстовите од филозофија, наука, или било што вредно и интересно, да бидат колку што можат поопскурни. Ако се отвори тема за Хајдегер, @bijons нема да може да каже ни три прислушнати реченици, затоа што Хајдегер и кога вели добар ден е нечитлив. И тоа е во ред, најдобро е да се создадат две паралелни општества, една на учени и интелигентни, друго на површни кул идиоти. Не припаѓа секому се, запреките кои ги поставува природата во однос на интелектот ништо не може да ги премости. Но најстрашно од се, повеќето не се ни трудат да ги премостат, баш си се задоволни со нивото на кое што се наоѓаат. Оваа единствената реченица што ја цитирав од твојот пост, нема врска дали јас или ти сакаме луѓето да мислат малку повеќе, луѓето не сакаат да мислат мислат повеќе, мислењето е напорно. Понекогаш мислам дека човештвото апсолутно не ги заслужило генијалните луѓе кои ги имало. Туринг им ги дал основите на компјутерската технологија, тие го осудиле дека е хомосексуалец, за 50-60 години покасно истите компјутери да ги користат за тоа да си пуштаат слики од полови органи по пораки и мејлови.
Некој шо ич те нејќи можи да ти кажи дека си елитис или, скраја било, мизантропско мрчало. Абе комуможиш да забраниш да се топори со неписменос? Двете паралелни опшесфа отсекојпат си постоеле, само денес неписмените ногу се осилени и бес страм и перде им се курчат на писмените. Инфлуенсер е покул отколку некојси професор по класична философија. А дека секоја цепаница можи да апсолвира и најкомплицирани концепти, феномени, и процеси е малце дискутабилно. Има заебани варијабли кои ногу лесно можат да ја струшат благородната теза за масовно описменувајње на некадарните. Објаснувајње ентропија со пинг-понг топчина и пластелин не је доволно.
 
Член од
29 март 2021
Мислења
301
Поени од реакции
864
Некој шо ич те нејќи можи да ти кажи дека си елитис или, скраја било, мизантропско мрчало. Абе комуможиш да забраниш да се топори со неписменос? Двете паралелни опшесфа отсекојпат си постоеле, само денес неписмените ногу се осилени и бес страм и перде им се курчат на писмените. Инфлуенсер е покул отколку некојси професор по класична философија. А дека секоја цепаница можи да апсолвира и најкомплицирани концепти, феномени, и процеси е малце дискутабилно. Има заебани варијабли кои ногу лесно можат да ја струшат благородната теза за масовно описменувајње на некадарните. Објаснувајње ентропија со пинг-понг топчина и пластелин не је доволно.
:D

Те убив, да знајш. Знам каде живееш. :zloo:
 
Член од
4 мај 2009
Мислења
2.476
Поени од реакции
5.544
Давам часови физика, математика и хемија можеби 10 години. Ја, од лично искуство, сум немал еден ученик кој не совладал материја, само бидејќи почнувам со јаболки и портокали.
Колегиве што се жалат дека учениците не им сфаќаат ништо, идат со пристапот: „Ако сакаш да ја најдеш стандардната девијација за одреден примерок, тоа се прави со формулата..." Каде, бе? Зборуеш со 18 годишно дете што не знае што е варијабла и што е девијација... Не знае што е аритметичка средина. Не го разбира концептот интуитивно. Луѓето, соочени со термини што не ги разбираат, автоматски реагираат со оттргнување на вниманието... Не го сфаќаат и им станува досадно. Па развиваат аверзија и после мислат оти не ги бива.
Ја предавав у средно индустриско „Коце Металец“ и баталив. Имав едно десетина ученици кои не совладаа ништо. И не им зборев бе за стандардни девијации, интеграли, геометриски прогресии, тракатанци. Ма јок! Покушавав да ги научам како да држат чекич у рука и да не се самоповредат. Бадијала. Не знам колку пути лично сум ги носел у Градска болница на преврска и тетанус вакцини. Е сеа, дал они имаа аверзија кон мене, дал кон чекичот, дал кариерата на металоглодач не им изглеаше доволно гламурозна, еден госпот знае.
 
Член од
16 февруари 2007
Мислења
2.777
Поени од реакции
8.214
Малку housekeeping.
Ти го изменив мислењево во дел кај што се спомнува член во „негативен“ контекст, а како резултат на континуирани пријави на твои постови.
Во однос на темава, мора да се дозволи промаја и полабави мислења, прво, затоа што форумов е начелно од забавен карактер (Кајгана се вика, не заебавај) и не можеш да избегнеш мемиња и секаква copypasta и второ, авторот не ја поставил со некои ограничувања. Обично ако во воведниот пост стои за што конкретно треба да се пишува или самиот автор ми пише каква насока сака темата да зафати, тоа го почитувам и бришам се што смета дека ќе биде офтопик. Такво нешто не може да се бара кога воведниот пост е една многу, многу кратка „биографија“ на ликот, па останува само постовите да бидат онтопик, инаку е free for all.
 
Член од
2 ноември 2020
Мислења
454
Поени од реакции
633
Вистината е една колку и да е прост, глуп и неучен ичовек. Не зависи од перспектива, завршено образование, прочитани книги и сл. Неможноста да се докаже штетата не значи дека нема. Се е само обид за оправдување. Како и да е, тепаниот тепан, еб...., а од темната уличка никој не избегал
 
Член од
6 мај 2018
Мислења
1.140
Поени од реакции
2.734
А дека секоја цепаница можи да апсолвира и најкомплицирани концепти, феномени, и процеси е малце дискутабилно. Има заебани варијабли кои ногу лесно можат да ја струшат благородната теза за масовно описменувајње на некадарните. Објаснувајње ентропија со пинг-понг топчина и пластелин не је доволно.
Но јас не твдам дека секоја цепаница може да апсолвира комплицирани ствари.

Когнитивните психолози имаат правено студии за длабоко знаење/разбирање, когнитивни мапи и тристо други чуда. Таквиот пристап кон совладување на било која материја е најефективен - без разлика на варијациите во когнитивните капацитети. Што и да дал Бог, максимумот може да го искористиш со таков пристап.
Јас не велам дека нема варијации у тема поврзани со различните личносни карактеристики, природните варијации у интелигенција и други генетски и околински несоцијални фактори кои немаат сосема везе со пристапот во учење нова материја. На пример, тие што котираат високо у „О“ од големата петка, веројатно ќе сакаат да учат повеќе. Има и индиректни фактори што немаат везе со акалот. Некои луѓе се природно посклони да се мотивираат за да учат, на пример, а тоа ја зголемуе шансата да запнат со чекичот додека не ја погодат шајката - па макар им требале повеќе обиди. Еве што имаат да кажат чичко Карол и чичко Ериксон околу темава.

Ако ги изедначиме сите други фактори у шум, со огромна бројка ученици од Коце, Орце, Карев, Корчагин и Асуц - пристапот со пластелинот на почеток има појак сксес рејт од другите пристапи, тоа е целиот муабет. Јас го потенцирам факторот на пристапот во учење нови работи, без да навлегувам у другите нешта кои имаат удел во тоа кој што ќе научи. Има песто миљион заебани варијабли. Пуно од тие се афективни (депресија, анкса, мала самодоверба, желба за компетитивност и моќ), пуно се когнитивни, карактерни и сл. И сите тие меѓусебно си влијаат на разни начини.

У когнитивната психологија, еден од превалентните модели за когнитивните особини ја дефинира интелигенцијата како функција од когнитивната процесирачка брзина и вниманието (поглавје 4). Повеќето луѓе, статистички, се просечни. Имаат нормален когнитивен апаратус. И нема потреба да имаат поише акал. Талеб ова го има разглобувано у неговите критики за IQ тестовите кои биле дизајнирани со друга намена – да разграничуваат ментална ретардација од здрав памет. Малкумина бегаат над две стандардни девијации од просекот надолу или нагоре. Луѓето со нормален когнитивен апаратус може да процесираат енормно комплицирани информации релативно добро, иако времето што ќе им треба за да ги сварат варира од нивната когнитивна процесирачка брзина. Умот може да држи определена количина информации у единица време, па шо покомплицирано е, толку потешко ќе иде. Шо побрзо им работе процесорот на луѓето, толку побрзо ќе ги сварат. Но секој нормален лик, за одредено време (колку и да е), ќе ги свари информациите. Ќе ги свари користејќи различни стратегии за учење, а после нема да троши толку когнитивни ресурси за да ги отповика бидејќи знаењата ќе му станат автоматизирани и трошат помалку внимание - дел идат у подлабоките мемориски структури на умот. A во тие јаболки и круши постојат силни принципи на учење по асоцијација и создавање на когнитивни мапи со тоа што новата апстрактна материја е поврзана со познати концепти. Позади ова има наука, бре, не измислуем ја топла вода – само мака ми е да разглобувам на долго и на широко!

Според некои студии, поголемиот дел од луѓето може да стигнат до висок процент на стручност во било која сфера (топ највисоки проценти), земено дека имаат нормални когнитивни способности, се мотивирани да напреднат и промислено вежбаат. Колку повисоко идеш нагоре, толку повеќе почнуваат да играат улога личните предиспозиции и таленти, таму некаде накај првиот 1 %. На највисоко ниво, талентот блешти највише. Секој со нормален акал може да стане профа физика, ама нема да е Хајзенберг. Секако, зависи за што зборуеме, уметнос, спорт, наука... Спортови и игри многу повеќе зависат од вежба бидејќи се темелат на автоматизирана меморија, за уметности има измешани мислења. И ова има комплетна смисла, податоците се уклапаат. Помалку умни луѓе ќе потрошат повеќе когнитивни ресурси и ќе им треба повеќе време за да ја сварат информацијата, поумни луѓе побрзо. Но со портокали и помаранџи, информацијата најлесно влага у глава. Ова е образложено во „The Complexity of Greatness: Beyond Talent Or Practice“ на долго и на широко. Сс наука и статистика, спротиставени експерти и посочување на сите фактори што праат некој да биде најбоље...

Кога сме кај наука и статистика. И комплексност наспроти симплифицирање...

Како што не може ентропијата да се сведе на пластелин, не може да се сведат и луѓето, не? Повеќето сме мрзливи у размишљање. Комплексноста на светот ја конвертираме у пластелини и топчиња. Еве, на пример, ти велиш: „Секоја цепаница не може да апсолвира комплексни ствари.“ Ти штотуку апстрактизираше популација од луѓе што ги спојува тоа што се „цепаници“. Ако фатиш и се обидеш да го дефинираш зборот „цепаница“ (ќе напраиш една арна персоналити скала, ајќу, афективен модел, одредени политички и економски позиции... и све у куп), а потоа фатиш и напраиш една асална опсервациска студија на сите тие луѓе (па дај боже и експеримент) за да земеш стандардни девијации, интервали на доверба, критични вредности, АНОВИ и тристо чуда - ќе се фатиш за глава. Не нулта, не алтернативна хипотеза, све ќе фрлиш во вода. Коа ќе видиш оти има многу дејта и нема да можеш сето тоа да го процесираш – ќе си речеш, имало цепаница 1, цепаница 2, цепаница 3, цепаница 4.... Цепаница 1 има глупи ставови за жени и навија за ВМРО; ама котира високо у когнитивна процесирачка брзина; слабо му иде со агриблнес и контрола на импулси, а и не е отворен кон нови искуства. Интелектуалец 2 е супер, ама тоа анксата му одзима когнитивни ресурси и кога треба да решава тестови у единица време, фејла – па од трема секој ден по 10 пати се мава со чеканот у глава – во Градска го знаат сите болничарки. Па ќе се заебеш кога ќе треба да ги подесиш димензиите што ги мериш... Па шо ќе ти биде стандард за цепаница? Кога на Цепаница 3 му испитуеш карактер, гледаш дека цепаница 3 е дрво на вербално ниво, апстрактни концепти онака, способност за мета-размишљање у минус – па наоѓаш алели кои корелираат со тоа. Ама глеаш дека стандардната девијација ти иде у пичку матер, p>0.05, немаш репрезентативен примерок. Па сеа како ќе одделиш што од бивањето цепаница се дужи на генетски фактори, што на пренатални, што на епигенетски, што на културолошки... Ќе почнеш да глеаш патерни и кај шо има и кај шо нема. И ќе сконташ дека постојат некои категории... Глеаш дека кога: цепаниците котираат високо у доверба во авторитети, имаат склоност кон судење и гадење, на скалата на Рајс сакаат моќ, троа котираат високо у мрачната тријада – се непропорционално застапени ко цајкани. Ама троа слаба корелација. Перлсоно велит .02. Ама глеаш дека у секоја култура џандари не се ист вид на цепаници и не се цепаници поради исти причини, па сфаќаш дека постојат цепаници, ама има 50 категории на цепаници кои се цепаници поради различни фактори... Или ако имаш дефинирана рамка за цепаница, различни луѓе ќе имаат различен процент на цепаница у нив... Ќе си речеш: „Јеботе и цепаници и све!“ Па за да не те боли глава, ќе фрлиш све у вода и ќе речеш оти има идиоти и сеа инфлуенсери се у мода, а не писмени луѓе. Ќе се вратиш на хевристиките што се високи нивоа на апстракција кои се симплификации, ама супер хевристики (ова не е упатено кон тебе лично, ова е правило што важи општо за луѓето и нивната природа).
Така што не бери гајле, 99% од времето процесираш у форма на пластелин, сите процесираме у форма на портокали и пластелини оти таа хевристика им помогнала на мајмуните да не скинат конци троа поодамна. Не може памето со све да се замара, многу дејта не е на арно, ко што не е и кога ја имаш многу антитела!

Ние користиме хевристики за да утврдиме што е „цепаница“, а што не. Генерално, нашите хевристики немаат благе везе со параметарот на когнитивна процесирачка брзина. Некоја „комплетна цепаница“ може да има нормална процесирачка брзина и интелигенција, па и да е над нормалата. Само пуст шабаналук го праи цепаница. Тоа е пошто е растен во определена култура и има одредени карактерни особини (генерално суди луѓе, има глупи ставови за светот ради дефицит од критичко размислување и слуша Цеца!). Некој со неговата хевристика ќе заклучи дека ликот е „цепаница“. Некој интелектуалец, отворен кон нови искуства, со труд и макотрпна работа, ќе се качи на скалата на интелектуалната сфера, ќе набие социјален статус, културолошки и интелектуален капитал, па ќе биде умен. Тој комплетно е можно да има помала когнитивна процесирачка брзина од шабанот. Тие параметри немаат благе везе со нашите хевристики кога оценуваме луѓе. Тоа не значи дека не постојат луѓе од секакви вариетети кои можеме да ги сврстиме во секакви категории поради различни особини.

У контекст на темава, на различни луѓе не им се обича Аристотел. Некои ги интересира нешо практично, така ги учеле дома – кој ќе филозофира. Другите се исплашени дека ќе испаднат глупи ако не сфатат. Трети имаат проблем со мета-когнитивно процесирање и тешко им иде да размислуваат на таков начин. Четврти не ги интересира тоа, ама навлагаат у знаење за коли до детал. Цела таа класификација е тро покомплицирана, не се уклапа со нашите поедноставени рамки за светот. Нам полесно ни е да им шибаме етикети, честопати со дефицит од информации и грешки на фундаментална атрибуција.

Пристапот на учење со портокали е најефективен, и за цепаници, и за умни луѓе. Не оти тој пристап ќе ги реши војните, гладот, нерационалноста на луѓето и сите свецки проблеми. Ниту учење наука од Креш Корс ќе ги избрише срањата од човечката природа. Тоа што може тој пристап е да се покаже како поефективен за учење нова материја. Другите пристапи ќе отсечат поголем дел од популацијата, не само цепаниците, туку и нецепаници кои нема да сакаат да навлезат у материјата пошо некој им ја предава сувопарно и не знае да користи добри аналогии, примери итн., нешто што ќе му помогне да го зачини материјалот со нешо интересно за почетници.
 
Член од
29 март 2021
Мислења
301
Поени од реакции
864
Секој со нормален акал може да стане профа физика, ама нема да е Хајзенберг.
Нешто комплетно неповрзано со темата за Аристотел, и со ова што ти го пишуваш. Секој оној кој го интересира физика и филозофија МОРА да ја прочита книгата на Хајзенберг, Физика и Метафизика. Една од најубавите книги што сум ги прочитал во животот.
 
Член од
6 мај 2018
Мислења
1.140
Поени од реакции
2.734
Нешто комплетно неповрзано со темата за Аристотел, и со ова што ти го пишуваш. Секој оној кој го интересира физика и филозофија МОРА да ја прочита книгата на Хајзенберг, Физика и Метафизика. Една од најубавите книги што сум ги прочитал во животот.
Иде у листата на следни книги.
Абе, имаш гудридс профил?
Ако имаш, пиши пп. Ќе се аднеме. :D
 
Член од
4 мај 2009
Мислења
2.476
Поени од реакции
5.544
Но јас не твдам дека секоја цепаница може да апсолвира комплицирани ствари.


Јас не велам дека нема варијации у тема поврзани со различните личносни карактеристики, природните варијации у интелигенција и други генетски и околински несоцијални фактори кои немаат сосема везе со пристапот во учење нова материја. На пример, тие што котираат високо у „О“ од големата петка, веројатно ќе сакаат да учат повеќе. Има и индиректни фактори што немаат везе со акалот. Некои луѓе се природно посклони да се мотивираат за да учат, на пример, а тоа ја зголемуе шансата да запнат со чекичот додека не ја погодат шајката - па макар им требале повеќе обиди. Еве што имаат да кажат чичко Карол и чичко Ериксон околу темава.

Ако ги изедначиме сите други фактори у шум, со огромна бројка ученици од Коце, Орце, Карев, Корчагин и Асуц - пристапот со пластелинот на почеток има појак сксес рејт од другите пристапи, тоа е целиот муабет. Јас го потенцирам факторот на пристапот во учење нови работи, без да навлегувам у другите нешта кои имаат удел во тоа кој што ќе научи. Има песто миљион заебани варијабли. Пуно од тие се афективни (депресија, анкса, мала самодоверба, желба за компетитивност и моќ), пуно се когнитивни, карактерни и сл. И сите тие меѓусебно си влијаат на разни начини.

У когнитивната психологија, еден од превалентните модели за когнитивните особини ја дефинира интелигенцијата како функција од когнитивната процесирачка брзина и вниманието (поглавје 4). Повеќето луѓе, статистички, се просечни. Имаат нормален когнитивен апаратус. И нема потреба да имаат поише акал. Талеб ова го има разглобувано у неговите критики за IQ тестовите кои биле дизајнирани со друга намена – да разграничуваат ментална ретардација од здрав памет. Малкумина бегаат над две стандардни девијации од просекот надолу или нагоре. Луѓето со нормален когнитивен апаратус може да процесираат енормно комплицирани информации релативно добро, иако времето што ќе им треба за да ги сварат варира од нивната когнитивна процесирачка брзина. Умот може да држи определена количина информации у единица време, па шо покомплицирано е, толку потешко ќе иде. Шо побрзо им работе процесорот на луѓето, толку побрзо ќе ги сварат. Но секој нормален лик, за одредено време (колку и да е), ќе ги свари информациите. Ќе ги свари користејќи различни стратегии за учење, а после нема да троши толку когнитивни ресурси за да ги отповика бидејќи знаењата ќе му станат автоматизирани и трошат помалку внимание - дел идат у подлабоките мемориски структури на умот. A во тие јаболки и круши постојат силни принципи на учење по асоцијација и создавање на когнитивни мапи со тоа што новата апстрактна материја е поврзана со познати концепти. Позади ова има наука, бре, не измислуем ја топла вода – само мака ми е да разглобувам на долго и на широко!

Според некои студии, поголемиот дел од луѓето може да стигнат до висок процент на стручност во било која сфера (топ највисоки проценти), земено дека имаат нормални когнитивни способности, се мотивирани да напреднат и промислено вежбаат. Колку повисоко идеш нагоре, толку повеќе почнуваат да играат улога личните предиспозиции и таленти, таму некаде накај првиот 1 %. На највисоко ниво, талентот блешти највише. Секој со нормален акал може да стане профа физика, ама нема да е Хајзенберг. Секако, зависи за што зборуеме, уметнос, спорт, наука... Спортови и игри многу повеќе зависат од вежба бидејќи се темелат на автоматизирана меморија, за уметности има измешани мислења. И ова има комплетна смисла, податоците се уклапаат. Помалку умни луѓе ќе потрошат повеќе когнитивни ресурси и ќе им треба повеќе време за да ја сварат информацијата, поумни луѓе побрзо. Но со портокали и помаранџи, информацијата најлесно влага у глава. Ова е образложено во „The Complexity of Greatness: Beyond Talent Or Practice“ на долго и на широко. Сс наука и статистика, спротиставени експерти и посочување на сите фактори што праат некој да биде најбоље...

Кога сме кај наука и статистика. И комплексност наспроти симплифицирање...

Како што не може ентропијата да се сведе на пластелин, не може да се сведат и луѓето, не? Повеќето сме мрзливи у размишљање. Комплексноста на светот ја конвертираме у пластелини и топчиња. Еве, на пример, ти велиш: „Секоја цепаница не може да апсолвира комплексни ствари.“ Ти штотуку апстрактизираше популација од луѓе што ги спојува тоа што се „цепаници“. Ако фатиш и се обидеш да го дефинираш зборот „цепаница“ (ќе напраиш една арна персоналити скала, ајќу, афективен модел, одредени политички и економски позиции... и све у куп), а потоа фатиш и напраиш една асална опсервациска студија на сите тие луѓе (па дај боже и експеримент) за да земеш стандардни девијации, интервали на доверба, критични вредности, АНОВИ и тристо чуда - ќе се фатиш за глава. Не нулта, не алтернативна хипотеза, све ќе фрлиш во вода. Коа ќе видиш оти има многу дејта и нема да можеш сето тоа да го процесираш – ќе си речеш, имало цепаница 1, цепаница 2, цепаница 3, цепаница 4.... Цепаница 1 има глупи ставови за жени и навија за ВМРО; ама котира високо у когнитивна процесирачка брзина; слабо му иде со агриблнес и контрола на импулси, а и не е отворен кон нови искуства. Интелектуалец 2 е супер, ама тоа анксата му одзима когнитивни ресурси и кога треба да решава тестови у единица време, фејла – па од трема секој ден по 10 пати се мава со чеканот у глава – во Градска го знаат сите болничарки. Па ќе се заебеш кога ќе треба да ги подесиш димензиите што ги мериш... Па шо ќе ти биде стандард за цепаница? Кога на Цепаница 3 му испитуеш карактер, гледаш дека цепаница 3 е дрво на вербално ниво, апстрактни концепти онака, способност за мета-размишљање у минус – па наоѓаш алели кои корелираат со тоа. Ама глеаш дека стандардната девијација ти иде у пичку матер, p>0.05, немаш репрезентативен примерок. Па сеа како ќе одделиш што од бивањето цепаница се дужи на генетски фактори, што на пренатални, што на епигенетски, што на културолошки... Ќе почнеш да глеаш патерни и кај шо има и кај шо нема. И ќе сконташ дека постојат некои категории... Глеаш дека кога: цепаниците котираат високо у доверба во авторитети, имаат склоност кон судење и гадење, на скалата на Рајс сакаат моќ, троа котираат високо у мрачната тријада – се непропорционално застапени ко цајкани. Ама троа слаба корелација. Перлсоно велит .02. Ама глеаш дека у секоја култура џандари не се ист вид на цепаници и не се цепаници поради исти причини, па сфаќаш дека постојат цепаници, ама има 50 категории на цепаници кои се цепаници поради различни фактори... Или ако имаш дефинирана рамка за цепаница, различни луѓе ќе имаат различен процент на цепаница у нив... Ќе си речеш: „Јеботе и цепаници и све!“ Па за да не те боли глава, ќе фрлиш све у вода и ќе речеш оти има идиоти и сеа инфлуенсери се у мода, а не писмени луѓе. Ќе се вратиш на хевристиките што се високи нивоа на апстракција кои се симплификации, ама супер хевристики (ова не е упатено кон тебе лично, ова е правило што важи општо за луѓето и нивната природа).
Така што не бери гајле, 99% од времето процесираш у форма на пластелин, сите процесираме у форма на портокали и пластелини оти таа хевристика им помогнала на мајмуните да не скинат конци троа поодамна. Не може памето со све да се замара, многу дејта не е на арно, ко што не е и кога ја имаш многу антитела!

Ние користиме хевристики за да утврдиме што е „цепаница“, а што не. Генерално, нашите хевристики немаат благе везе со параметарот на когнитивна процесирачка брзина. Некоја „комплетна цепаница“ може да има нормална процесирачка брзина и интелигенција, па и да е над нормалата. Само пуст шабаналук го праи цепаница. Тоа е пошто е растен во определена култура и има одредени карактерни особини (генерално суди луѓе, има глупи ставови за светот ради дефицит од критичко размислување и слуша Цеца!). Некој со неговата хевристика ќе заклучи дека ликот е „цепаница“. Некој интелектуалец, отворен кон нови искуства, со труд и макотрпна работа, ќе се качи на скалата на интелектуалната сфера, ќе набие социјален статус, културолошки и интелектуален капитал, па ќе биде умен. Тој комплетно е можно да има помала когнитивна процесирачка брзина од шабанот. Тие параметри немаат благе везе со нашите хевристики кога оценуваме луѓе. Тоа не значи дека не постојат луѓе од секакви вариетети кои можеме да ги сврстиме во секакви категории поради различни особини.

У контекст на темава, на различни луѓе не им се обича Аристотел. Некои ги интересира нешо практично, така ги учеле дома – кој ќе филозофира. Другите се исплашени дека ќе испаднат глупи ако не сфатат. Трети имаат проблем со мета-когнитивно процесирање и тешко им иде да размислуваат на таков начин. Четврти не ги интересира тоа, ама навлагаат у знаење за коли до детал. Цела таа класификација е тро покомплицирана, не се уклапа со нашите поедноставени рамки за светот. Нам полесно ни е да им шибаме етикети, честопати со дефицит од информации и грешки на фундаментална атрибуција.

Пристапот на учење со портокали е најефективен, и за цепаници, и за умни луѓе. Не оти тој пристап ќе ги реши војните, гладот, нерационалноста на луѓето и сите свецки проблеми. Ниту учење наука од Креш Корс ќе ги избрише срањата од човечката природа. Тоа што може тој пристап е да се покаже како поефективен за учење нова материја. Другите пристапи ќе отсечат поголем дел од популацијата, не само цепаниците, туку и нецепаници кои нема да сакаат да навлезат у материјата пошо некој им ја предава сувопарно и не знае да користи добри аналогии, примери итн., нешто што ќе му помогне да го зачини материјалот со нешо интересно за почетници.
Саглам муабет. Малце поопширен, али саглам. И покрај моето далеку поскромно искуство во обидите некого нешто да научам, би сакал да те потсетам на магнитудата на една заебана варијабла у народот позната као unteachability. Е сеа, одбери кој сакаш едукативен пристап и која сакаш пропедевтика (оној на Марија Монтесори е одличен за почеток, со џиџани балончиња и пластелин) и научи ја госпожата примариус како се употребуе зборот „антитело.“ Имаш цел семестар на располагање, не се брзај.
 
Член од
6 мај 2018
Мислења
1.140
Поени од реакции
2.734
Саглам муабет. Малце поопширен, али саглам. И покрај моето далеку поскромно искуство во обидите некого нешто да научам, би сакал да те потсетам на магнитудата на една заебана варијабла у народот позната као unteachability. Е сеа, одбери кој сакаш едукативен пристап и која сакаш пропедевтика (оној на Марија Монтесори е одличен за почеток, со џиџани балончиња и пластелин) и научи ја госпожата примариус како се употребуе зборот „антитело.“ Имаш цел семестар на располагање, не се брзај.
Јасно ми е сето тоа, затоа спомнав дека има многу фактори кои играат улога. Но гледај го муабетот од оваа перспектива.

Од 1.000 обиди да ја научам госпожата како се употребуе зборот „антитело“ со х пристап за учење (да речеме пластелин) - ќе имам успех 0,1 пати.
Од 1.000 обиди да ја научам госпожата како се употребуе зборот „антитело“ со у пристап за учење (да речеме тој на Чомски) - ќе иам лимес што се стреми кон 0.
Кај госпожата факторот на unteachibility е ептен јак, но пак глеаме да го одбереме пристапот што има најбоље успех за да опфатиме највеќе луѓе.
Пристап што ќе научи еден од 10000 клонови на госпожата за антитело, е робустен и добар!
 
Член од
4 мај 2009
Мислења
2.476
Поени од реакции
5.544
Јасно ми е сето тоа, затоа спомнав дека има многу фактори кои играат улога. Но гледај го муабетот од оваа перспектива.

Од 1.000 обиди да ја научам госпожата како се употребуе зборот „антитело“ со х пристап за учење (да речеме пластелин) - ќе имам успех 0,1 пати.
Од 1.000 обиди да ја научам госпожата како се употребуе зборот „антитело“ со у пристап за учење (да речеме тој на Чомски) - ќе иам лимес што се стреми кон 0.
Кај госпожата факторот на unteachibility е ептен јак, но пак глеаме да го одбереме пристапот што има најбоље успех за да опфатиме највеќе луѓе.
Пристап што ќе научи еден од 10000 клонови на госпожата за антитело, е робустен и добар!
И повеќе од тоа! Методолошки пристап што ќе научи 1000 такви клонови инстантно ќе ги надјебе Маслов, Виготски, Монтесори и ќе отвори ново поглавје во методиката на настава.
 
Член од
12 април 2021
Мислења
17
Поени од реакции
20
Кај сте академци?
Ајде една паралела меѓу бродот на Тезеј и животот. Падови, разочарувања, болки, трауми, стресови и сл.
 

LustingVertigo

Snopdan Dogovich
Член од
1 декември 2017
Мислења
750
Поени од реакции
1.006
Баш ова беше тема која сакав да постои на форумов,

Препорачајте книга каде што можам да научам повеќе за овие филозофи ?
 

Византиецот

what you looking at, ass
Член од
14 март 2021
Мислења
2.601
Поени од реакции
6.022
Баш ова беше тема која сакав да постои на форумов,

Препорачајте книга каде што можам да научам повеќе за овие филозофи ?
Јас викендов размислувам одново да ја читам Политика. Се надевам ќе бидам слободен ко гулаб. Не е голема и е доста интересна. Последен пат ја читав кога бев на факс - das heißt пред 6 години. Во неа Аристотел навлегува солидно на темата приватна сопственост. Во ова дело се наоѓа една од најпристојните одбрани на приватната сопственост воопшто. Аристотел тврди дека приватната сопственост е подобра од комуналната или заедничка, т.е. државна сопственост во четири области ефикасност, обединетост, правичност и доблест.
Главно и крајно симплифицирано ставот би можел да се објасни вака, кога едно нешто е државно никому не му е гајле за истото. Меѓутоа кога сам ќе вложиш во нешто што е твое и приватно ти се грижиш многу повеќе се истото. Затоа што ако пропадни еве да речеме еден приватен бизнис кој си го отворил, ти си лично во загуба, оваа мисла те тера да се напрегниш и да се грижиш за истиот. Кога бизнисот или имотот е државен, тебе воопшто не ти е гајле за истиот, ти не си вложил свои средства во него.
АРИСТОТЕЛ | ПОЛИТИКА
Јас само на Англиски сум ја читал, немам ниту едно дело на Македонски. Пробај со првиот пасус или првата страна, ако оди и ако ти е интересна, читај. Ако не, батали.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom