Gorco
WEHADAHFUKDOWAHNODAT
- Член од
- 29 април 2005
- Мислења
- 556
- Поени од реакции
- 35
Поевтинува патарината за камионите и автобусите, а ќе поскапи за автомобилите. Новите цени за патарина ќе се наплаќаат од 1 јануари идната година. Според ценовникот, кој е објавен во „Службен весник“ од 12 март, патарината за автобусите, шлеперите или за полутоварните возила со приколка поевтинува во просек од 20 до 30 отсто. Така, овие возила на релација од Куманово до Миладиновци ќе плаќаат 220 денари наместо сегашните 290 денари, од Скопје до Петровец надоместокот од 205 се намалува на 150 денари, а од Петровец до Велес од 460 се прави корекција на 330 денари.
Надоместокот за користење на автопатите, пак, за автомобилите се коригира делумно. На одредени делници патарината останува иста, а кај некои се зголемува за околу 12 отсто. Повисока патарина за автомобилите ќе се плаќа од Скопје до Петровец. Граѓаните на оваа делница ќе плаќаат по 40 наместо 35 денари како сега, а по пет денари повеќе ќе се дава и на релација Скопје - Миладиновци и Тетово - Гостивар. Од Петровец до Велес, од Велес до Градско, како и на делницата од Скопје до Тетово цената на патарината ќе остане иста како и сегашната.
Основен критериум по кој во иднина ќе се пресметува висината на патарината е должината на делницата, помножено со износот на надоместокот за поминат километар. Фиксниот износ на надоместокот за секој изминат километар по автопат е 2,5 денари. Досега, висината на патарината ја одредуваше цената на нафтените деривати.
Од Министерството за транспорт и врски вчера не добивме коментар зошто ценовникот ќе се применува од почетокот на 2008 година. Надлежните од Министерството само појаснуваат дека добиле сериозни забелешки од страна на Европската комисија дека пресметувањето на патарината врз основа на искористување на патната инфраструктура, а не врз цената на гориво не е правилно и оти треба да се смени начинот. Од друга страна, одговорните од Министерството за транспорт и врски тврдат дека донесувањето на правилникот за пресметување на цената на патарината, всушност, бил еден од чекорите за усогласување на националното законодавство со она на Европската унија од областа на транспортот.
„До Министерството често пати пристигнуваа забелешки од страна на транспортните асоцијации поради честото зголемување на висината на патарината, кое се должеше на честото зголемување на цената на горивото. Од тие причини се изготви нова методологија за пресметување на висината на автопатската такса, која се пресметува врз основа на параметрите за искористеност на инфраструктурата“, велат од Министерството за транспорт и врски, од каде што не добивме точен податок во кои земји во Европа основен параметар за пресметување на патарината е искористеноста на патиштата, а не цената на горивото.
------
Инаку, пола-пола плаќање си функционира беспрекорно, а ако нема полиција на 15 метри од наплатна рампа, може слободно да се помине доколку рампата е подигната. Контрола што беше најавена и демек спроведена во јануари, е жми-да-те-лажам.
Патарините се едноставен пример за намерно дозволена корупција, каде со покачување на патарини, а со години не воведување на систем за контрола (камери?? :nesvest: ), непишано правило е 1/2 од пола-пола да оди за партијата на власт... или тоа е мит?:wink:
Надоместокот за користење на автопатите, пак, за автомобилите се коригира делумно. На одредени делници патарината останува иста, а кај некои се зголемува за околу 12 отсто. Повисока патарина за автомобилите ќе се плаќа од Скопје до Петровец. Граѓаните на оваа делница ќе плаќаат по 40 наместо 35 денари како сега, а по пет денари повеќе ќе се дава и на релација Скопје - Миладиновци и Тетово - Гостивар. Од Петровец до Велес, од Велес до Градско, како и на делницата од Скопје до Тетово цената на патарината ќе остане иста како и сегашната.
Основен критериум по кој во иднина ќе се пресметува висината на патарината е должината на делницата, помножено со износот на надоместокот за поминат километар. Фиксниот износ на надоместокот за секој изминат километар по автопат е 2,5 денари. Досега, висината на патарината ја одредуваше цената на нафтените деривати.
Од Министерството за транспорт и врски вчера не добивме коментар зошто ценовникот ќе се применува од почетокот на 2008 година. Надлежните од Министерството само појаснуваат дека добиле сериозни забелешки од страна на Европската комисија дека пресметувањето на патарината врз основа на искористување на патната инфраструктура, а не врз цената на гориво не е правилно и оти треба да се смени начинот. Од друга страна, одговорните од Министерството за транспорт и врски тврдат дека донесувањето на правилникот за пресметување на цената на патарината, всушност, бил еден од чекорите за усогласување на националното законодавство со она на Европската унија од областа на транспортот.
„До Министерството често пати пристигнуваа забелешки од страна на транспортните асоцијации поради честото зголемување на висината на патарината, кое се должеше на честото зголемување на цената на горивото. Од тие причини се изготви нова методологија за пресметување на висината на автопатската такса, која се пресметува врз основа на параметрите за искористеност на инфраструктурата“, велат од Министерството за транспорт и врски, од каде што не добивме точен податок во кои земји во Европа основен параметар за пресметување на патарината е искористеноста на патиштата, а не цената на горивото.
------
Инаку, пола-пола плаќање си функционира беспрекорно, а ако нема полиција на 15 метри од наплатна рампа, може слободно да се помине доколку рампата е подигната. Контрола што беше најавена и демек спроведена во јануари, е жми-да-те-лажам.
Патарините се едноставен пример за намерно дозволена корупција, каде со покачување на патарини, а со години не воведување на систем за контрола (камери?? :nesvest: ), непишано правило е 1/2 од пола-пола да оди за партијата на власт... или тоа е мит?:wink: