Како да се реши Албанското прашање во РМ и на Балканот

Член од
16 февруари 2007
Мислења
2.777
Поени од реакции
8.214
Знаеш колку проблеми има у постов? Само две работи кажуваш како заклучок. Дека „се“ е наивно, дека секој став базиран на колективното(значи, колективното, не твоето со некој Енис) искуство со албанците е наивен, а како солуција пишуваш за „инкрементални“, „градуални“, „procedurally generated“ решенија, онака, без име и презиме, без постапка и процедура.
Друга работа, пишуваш за тоа како (претпоставувам) албанците се заглавени во некој маѓесен круг на самоисполнувачко пророштво у кој заради социо-економски фактори од минатото, сами паѓаат во сопствениот стереотип, значи се жртви и тука го промашуваш, како други шо промашуваат со Палестина, тоа дека албанците биле интергирани во отоманското општество пола милениум и таков еден социјален статус не може да биде девастиран за половина век. Тоа се две генерации. Со прадедовци кои сигурно им викаат we wuz kings на нивните внуци. И тогаш и денес колективното искуство е исто, иако времено хиерархијата се сменила. Тогаш биле арнаути во кичевско, качачки банди, мнозинство албанци во башибозукот. Денес е Смилковско, Диво насеље, сквернавење гробишта и цркви, бодење во автобуси, етничко чистење во мешани средини.

Правиш и споредби, на едните во Албанија и другите надвор од Албанија. Албанија е земја независна многу пред нас. Со излез на море. По распадот на Југославија, без никакви сериозни проблеми во надворешната политика. Без ембарго од соседите, без блокади во евроинтеграции, без сериозни внатрешни проблеми со некое малцинство. Во овие 30 години, Албанија дури сега успева да не стигне економски, а социјално и културно е сеуште деценија-две зад нас. Ако си бил на одмор и си прошетал, знаеш дека е така. Зошто е така, не знам, да не бидам наивен, ама интересно е како таа држава, иако никогаш го немало овој притисок на елитите да се самоостракираат од интелектуалниот развој за кој ти пишуваш, абер нема да и се доближи на една Црна Гора, трипати помала држава со сериозно српско малцинство кое континуирано и става сопки.
 
Последно уредено:
Член од
6 мај 2018
Мислења
1.140
Поени од реакции
2.734
Знаеш колку проблеми има у постов? Само две работи кажуваш како заклучок. Дека „се“ е наивно, дека секој став базиран на колективното(значи, колективното, не твоето со некој Енис) искуство со албанците е наивен, а како солуција пишуваш за „инкрементални“, „градуални“, „procedurally generated“ решенија, онака, без име и презиме, без постапка и процедура.
Друга работа, пишуваш за тоа како (претпоставувам) албанците се заглавени во некој маѓесен круг на самоисполнувачко пророштво у кој заради социо-економски фактори од минатото, сами паѓаат во сопствениот стереотип, значи се жртви и тука го промашуваш, како други шо промашуваат со Палестина, тоа дека албанците биле интергирани во отоманското општество пола милениум и таков еден социјален статус не може да биде девастиран за половина век. Тоа се две генерации. Со прадедовци кои сигурно им викаат we wuz kings на нивните внуци. И тогаш и денес колективното искуство е исто, иако времено хиерархијата се сменила. Тогаш биле арнаути во кичевско, качачки банди, мнозинство албанци во башибозукот. Денес е Смилковско, Диво насеље, сквернавење гробишта и цркви, бодење во автобуси, етничко чистење во мешани средини.

Правиш и споредби, на едните во Албанија и другите надвор од Албанија. Албанија е земја независна многу пред нас. Со излез на море. По распадот на Југославија, без никакви сериозни проблеми во надворешната политика. Без ембарго од соседите, без блокади во евроинтеграции, без сериозни внатрешни проблеми со некое малцинство. Во овие 30 години, Албанија дури сега успева да не стигне економски, а социјално и културно е сеуште деценија-две зад нас. Ако си бил на одмор и си прошетал, знаеш дека е така. Зошто е така, не знам, да не бидам наивен, ама интересно е како таа држава, иако никогаш го немало овој притисок на елитите да се самоостракираат од интелектуалниот развој за кој ти пишуваш, абер нема да и се доближи на една Црна Гора, трипати помала држава со сериозно српско малцинство кое континуирано и става сопки.
Нафрла доста податоци, нападна многу страшила (ваљда лошо си го разбрал тоа што го пишав и изгледа ко да реплицираш на друг пост што не е мојот) и океј, ама не разбирам која ти е тезата на постот.

Тезата ти е дека Албанија заостанува културолошки и економски зад нас и Албанците порано биле арнаути кои пљачкале бидејќи се нешто инхерентно сјебани, културолошки сјебани или? Можеш поконкретно да си ја елаборираш тезата и да ги цитираш конкретните делови од мојот пост со кои не се слагаш, па да елаборираш зошто поконкретно?
 
Член од
30 јули 2014
Мислења
5.087
Поени од реакции
15.931
Кај српскиот агент Ефтов во емисија Србите ни го решаваат нашето, македонско прашање. Барем така изјавија, дека веќе и отворено ќе зборат на таа тема, нема да се кријат дека работат на идејата. Да не ни биде после - нисмо знали. Мене воопшто не ми се свиѓа што Србине не вмешуваат во нивниот "дијалог" со Албанците, како "најголеми нации на Балканот".
 
Член од
10 септември 2016
Мислења
8.899
Поени од реакции
17.539
Интересно, сега веќе се кристализира, дека дружинава која што мрази муслимани, во суштина е иста како дивите орки кои одат и тепаат каури по улица, само оти се каури.

Мислам исто е однесувањето, овие онлајн го личуваат Пуно оти е муслиман, другиве на улица линчуваат некого оти е каур. Можеби има разлика во тоа што тие на улица имаат повеќе мускули, а овие онлајн повеќе мозок.

Уствари кога ќе размислам, можеби и нема разлика туку само до храброста е.
Не е така, затоа што има голема разлика во национализмот на Сусаро и Берик, иако и јас до одреден степен не го оправдувам и од национализмот кои го имаат Албанците. Јас сум убеден дека кога Албанците би биле малцинство од типот на Власите, ни двајцата немало да коментираат со години по форумот туку и да имале омраза кон Албанците како етничка заедница, таа ќе била минорна како што е баш омразата на одредени Македонците кон Власите.

Колку се храбри, тоа они си знаат во тоа не навлегувам, само знај дека во држава како оваа со систем и "македонски" политичари од типот на Заев и Мицко, храброста баш и не ти се исплаќа, но во секој случај ако веќе си решен да застанеш позади некој став, треба и некогаш да се покаже.
Автоматски споено мислење:

Ај поштеди ме од тие патетики.

Сакате да се ебете, а да не ви влезе. Ако си седите во Германија, Австралија и кај ти се не „Македонија ќе остане во Грција“, а РСМ во Голема Албанија и Бугарија. Демографијата е се. Сакаш македонска национална држава, кул, ама таа не се гради во Берн или Минхен или Виена.
Да, затоа сите остануваат во Хрватска и не се селат, па дури и сите усташи и фашисти се вратија назад со своите поколенија.
 
Последно уредено:

Björn

Does Your Mother Know?
Член од
14 август 2006
Мислења
43.227
Поени од реакции
78.811
Кај српскиот агент Ефтов во емисија Србите ни го решаваат нашето, македонско прашање. Барем така изјавија, дека веќе и отворено ќе зборат на таа тема, нема да се кријат дека работат на идејата. Да не ни биде после - нисмо знали. Мене воопшто не ми се свиѓа што Србине не вмешуваат во нивниот "дијалог" со Албанците, како "најголеми нации на Балканот".
ѕирнав нешто од ова
многу опасни работи, затоа што се привлечни за нас во ова ситуација и реални

Тој нов српски националистички колосек кој ги доживува Македонците како братски народ, а не Срби (како што прават некои, да кажам, старовремски националисти) е многу опасен. Таа идеја за српски национален простор (Бања Лука Подгорица Београд) + Македонија како братска земја, е во овие времиња опасна бидејќи е привлечна за Македонците, во оваа ситуација. Не го збори ова рандом Србин, туку идеолог.

Бугарите сами си се отстранија од тука, Србите со прст не мрднаа. Неверојатно колку им се погоди све у Македонија на нив.
 
Член од
13 јули 2006
Мислења
15.167
Поени од реакции
17.966
Не е така, затоа што има голема разлика во национализмот на Сусаро и Берик, иако и јас до одреден степен не го оправдувам и од национализмот кои го имаат Албанците.
Национализам ? :pos:
Ксенофоби и шовинисти, тоа се правите зборови ...
 
Член од
16 февруари 2007
Мислења
2.777
Поени од реакции
8.214
Нафрла доста податоци, нападна многу страшила (ваљда лошо си го разбрал тоа што го пишав и изгледа ко да реплицираш на друг пост што не е мојот) и океј, ама не разбирам која ти е тезата на постот.

Тезата ти е дека Албанија заостанува културолошки и економски зад нас и Албанците порано биле арнаути кои пљачкале бидејќи се нешто инхерентно сјебани, културолошки сјебани или? Можеш поконкретно да си ја елаборираш тезата и да ги цитираш конкретните делови од мојот пост со кои не се слагаш, па да елаборираш зошто поконкретно?
На твојот реплицирам, концизно сведен на единствените две поенти. Се друго е прашања на кои не одговараш, претпоставки кои се генерални и релативизирање кое личи на апологетизам. Особено имам проблем со тоа „нашите анегдотални искуства“. Нашите анегдотални искуства се викаат национална трагедија, инаку, ако сме искрени.
Еве накратко, па ќе ти ја образложам мојата „теза“.

Тоа дека одредени народи имаат одредени генетски одлики кои се почесто застапени поради разно разни еволуциони притисоци е точно до некаде. Различни темпераментни и личносни одлики се резултат на генетски влијанија и за тоа има многу студии. Сосема е можно дел од карактеристиките на некои Албанци да бидат резултат на такви фактори. Но кои фактори и кои карактеристики, како и кои Албанци е ного јако прашање! Генетските варијации од одредена популација на Албанци во Албанија, до одредена популација на Албанци во Косово се доста значителни за да не можеме да ги споиме сите у едно купче. Тоа што ги прави Албанци е поврзано со социјалната реалност, односно со јазикот, културолошките обичаи и тристо други заебанции кои што се предмет на дебата бидејќи варираат од поднебје до поднебје. Потоа, кои карактеристики се почеста одлика на Албанците од Косово, а кои на тиуе од Албанија? Тие поврзани со личносните аспекти на совесност, агресија, согласност, когнитивни способности, внимание? Колку секоја од нив се должи на гените што се позастапени кај Албанците? Ако фатиме да разложуваме, стигаме до доста проблеми и секоја шпекулација е јадење лајна без доволно разбирање на тие проблематики. Секое решение на ова ниво е проблематично и би требало да вклучи некакво селективно размножување што не ни сакам да го дискутирам.
Некои народи имале генетски одлики, различни од други генетски одлики на други народи. Имало студии. Добро. Good to know.
Постоеле фактори кои влијаеле на карактеристики, па можно било тие фактори да влијаеле кај некои карактеристики меѓу албанците. ОК.
Требало да се направат истражувања за да се утврдат генетските варијации на разните енклави во разните држави. Треба, веројатно, не знам.
Прашањата(кои само ги поставуваш, не ги одговараш) ти се: какви се разликите меѓу албанците во Албанија и на Косово? Колку тие разлики се должат на генетски фактори? Затоа шо нејќеш селективно да размислуваш и никако нејќеш да бидеш пристрасен, викаш дека прашањето е опсежно и нејќеш да јадеш лајна обидувајќи се да го одговориш. Значи, ефективно ништо не си кажал.

Психолошките карактеристики на просечниот Албанец може да се постулираат од нашите анегдотални искуства. Глеаме определени образци и однесувања што се чести. Колку од тие се резултат на културолошки фактори, колку на идентитетски фактори што се карактеристични за сите луѓе, колку на горенаведените, не знам. Но забележлива е поголема нота на национализам, агресивност и групна кохезија.
Нашите „анегдотални искуства“ многу немаат навлезено во полето на психологијата, точно е. Ниту селаните што биле масовно колени во турско, ниту жените што биле грабнувани, ниту децата што беа мачени и пукани во глава кај Смилковско, ниту тие што се бодени во автобуси не се запрашале што ли ги мотивира овие луѓе, кои се факторите кои не им дозволуваат да се оттргнат од овој образец на однесување и зошто дозволуваат да бидат жртви на критики и навредливи квалификации?
Викаш дека не знаеш зошто се појавува тој изблик на национализам, агресивност... ама нашите историски, вековни, опеани, пишувани во неброени текстови страдања од разни геги и арнаути, ги сведуваш на анегдотални искуства. 500+ години цивилизациски статус кво од истите луѓе, стотина генерации не е анегдотално искуство, не е без корен, не е некоја аномалија, не е појава од вчера на која влијаеле razni faktori.

Социолошката парадигма би ги погледнала факторите на гетоизирање, дискриминација, класната разлика, едукацијата и ред други фактори кои се релевантни за сите малцинства кои се дискриминирани. Сепак, многумина кои се Албанци се богати, а сепак се понашаат лошо. Социологијата има добро објаснување за сево ова, Ричард Сенет зборуе за парадоксот на класите. Накратко и упростено: Ако си имал понизок социоекономски статус и стигаш до повисок социоекономски статус, може да те лупне криза на идентитет и намалена самопочит. Треба да се едуцираш, а ти си работник на кој не му се учи. Работниците кои се обогатиле ко еманципираните Албанци у Швицарска сакаат економски капитал пошо нејќат да се сиромашни, ама нејќат интелектуален капитал пошто се деца од гетото. Ако се едуцираат, чувствуваат дека си го шиткаат семејството и културолошкиот идентитет. Протагонистот на Колебливиот Фундаменталист беше еманципиран Пакистанец кој чувствуваше вина на совест бидејќи се „Американизирал“. Високите класи ценат ука, ама работникот цени тешка „искрена“ работа. За него едукацијата е фејк. Рафинираноста на едуцираната класа увек е гаден елитизам за работникот. Работникот што ќе реши да фати ука пошто сака да има ука е гледан како нерафиниран од другите интелектуалци и го мава чувството на бивање натрапник. Од друга страна, неговите го сметаат за шиткач, а тоа доведуе до јака когнитивна дисонанца и отуѓеност. Со тоа мора да го задржи самоисполнувачкото пророштво дека е глупиот работлив Албанец и да остане прилепен за својот идентитет. Поради истата причина, класната разлика не е невалидно објаснуење, а муабетот: „Па има богати Албанци што се животињи!“ е екстремно наивен. Многумина кои се Албанци и ги знам, имаат чувство дека Македонците ги третираат ко неандрталци. И тоа чувство не е резултат на некоја илузија ко што можеме да приметиме.
На ова конкретно ти одговорив погоре. Улогите биле обратни 500 години, статусот на албанците бил горе во хиерархијата, а македонците биле набркани по селата. Оваа криза за која тука пишуваш нас не има маргинално удрено, до степен на небитно за дискусија. Првата прилика кога македонецот можел да се едуцира и слободно да се развива како индивидуалец и интелектуалец, има вртоглав скок на писмено, образовано и способно население. Албанија е независна после втора светска. Пред тоа албанците се институционално внатре во отоманскиот систем. Ова за што пишуваш не може да важи за албанците оти кај нив нема основ претпоставката за... брејншејминг. Да имаше, ќе гледавме промени во менталитетот низ вековите, ќе гледавме различна социјална и статусна еволуција меѓу албанците, кога имале и кога немале простор за напредок. И тогаш кога имале, и тој краток период кога немале простор, а и денес кога пак имаат можност за напредување, доминантното колективно однесување е исто. И-ден-тич-но.

Социолошките решенија би вклучиле поголема еманципација, поголема едукација, бла бла... Но проблемот е дека многу малцинства не сакаат да се еманципираат поради културолошката разлика со таа на останатото население. На пример, грото од Албанците не може да се откачат од исламот и да станат атеисти кои ќе имаат отворен ум. Таквите очекувања се наивни. Тоа може да се изведе или преку сила (Енвер стил) или преку генерациски промени (денешниве зумери да се откачат од старите и да попримат влијанија од соросоидните либтарди). Второто решение е поспоро, но од моето искуство со Албанци, гледам дека функционира во некоја БЛАГА мера. Од друга страна, јако удара екстремниот ислам и праи поголема сегрегација меѓу фанатиците и лабавите неозум-марксистички Албанци.
Едното(либерални млади зумери) е статистичка грешка, занемарливо, а другото е во огромен пораст. Манифестацијата на другото е единствената општествено видлива и економски погубна. Сум пишувал за ова многу пати, ама пред да се отвори Тетовски кај нас, дипломи се фалсификуваа во Приштина. Денес се фалсификуваат во Тетово. Кога се јавува аномалија како инспекторот Илиевски, инспекторот бива насилно елиминиран и спречен да си ја врши работата. Не се почитува никаков општествен договор, од горе па надолу. Кога ги соочуваш со таа нивна инаетлива интелектуална стагнација, со тренд за назадување во исламски радикализам, ти викаат ти си крив за тоа, вие не сте вложиле доволно во образованието на албанците.
Имам за ова повеќе пишувано тука, ќе го издвојам за да не се повторувам.

1. Кога тепаат, бодат и отепуат каури и каурчиња, ти викаат дека тоа е реакција на системската дискриминација, а резултат на степенот на образование кој страдал заради таа дискриминација. Дека таа реакција е од очај и оти не знаат како, немаат чколо.
2. Им отвараш универзитет, им даваш Бадентер, ги ставаш у преамбула, секогаш имаат партија/партии у власт, им препушташ скоро половина институции, полиција и војска, им даваш двојазичност. Статистиката вика дека нема никакво подобрување ниту во степенот на образование, ниту у култура на понашање, ниту у намалуење на насилство. Ти викаат дека тоа ти требало да го пазиш, зошто ти си дозволил неписмењаци у влада, зошто си дозволил со фалсификувани дипломи од Приштина да бидат директори и министри? Дека ти, со тоа што си играш политика, си дозволил баш најлошото од нив да исплива на површина и да стекне моќ и авторитет.
Асално решение не гледам освен градијална промена. Попер сугерира микро промени, макро општествени промени не ги бива, а и доведуваат до јаки културолошки шокови и конфликти. Со тоа, прашањето за решавање на проблемот со Албанците е троа наивно бидејќи не можеме да најдеме конкретно решение, а да не е екстремно (иселување, војни, наметнат културолошки наратив). Решението лежи во мали инкрементални промени што ќе го намалат уделот на религијата, ќе намалат гетоизирање и тристо други меки влијанија што треба да ги имплементираме лека полека. Проблемот со Албанците не е суштински различен од проблемот со било кое малцинство кое е културолошки поразлично од мнозинството во една држава. Овде тоа малцинство има одредена политичка моќ и привилегии, но социјално е утепано.
Таа „градијална промена“ ќе слави јубилеј, во години, трицифрен. Во исто толку години колку што балканов ги чека албанците да се еманципираат, се родиле и умреле три светски империи.
Овде малцинството нема „одредена“ политичка моќ и привилегии, овде малцинството е со далеку поголеми привилегии од мнозинството, е побогато, со поголеми шанси за вработување и покрај ужасните квалификации, имуно на јуридичката, политичката и општествената осуда, освен во случаи кога убиваат деца, а и во тој случај не се знаеше до самиот крај...и сеуште не се знае. Се протестира.

....

Ја немам теза за тоа како некого да исправам „на прав пат“. Ништо не сум згрешил за да ја сносам таа историска одговорност. А ја сносам, како припадник на еден утепан колектив. Мене веќе не ми е до решенија, туку до активен отпор. Дотаму не донесоа. И немам пеер толеранција душебрижници да ми го цитираат Попер и да ми објаснуваат студии дека имало за некои племиња во Перу, додека кога тие душебрижници ќе отидат на протест за поддршка на Палестина, им иде муџо и им го руши цел свет, им пцуе мајка и им влегуе со ножеви. На оваа тема, не знам дали сфаќаш, ние не сме у 21ви век, не сме ни во 18ти, не сме кај Русо, Монтескје, Хобс, Волтер. Знаеш кај сме? Кај Хамураби. Таму не донесе таа утепана култура шо сеуште се држи на талионски начела во време на телескопи, мисии на Марс и интернет.
 
Последно уредено:
Член од
10 септември 2016
Мислења
8.899
Поени од реакции
17.539
Национализам ? :pos:
Ксенофоби и шовинисти, тоа се правите зборови ...
Ок нека е и тоа, јас не ја оправдувам таа омраза кон Албанците, едноставно не можам да мразам некого до тој степен како една етничка група, но како што кажав, верувам дека оваа омраза ќе била многу помала и незначителна. Еве на пример, имам другар Македонец кој е пораснат со Власи околу него и ги мрази многу поради нивниот карактер и особини, но со самото тоа што се Власи, автоматски омразата во текот на животот пораснала кон цела етничка заедница, се додека не се здружил со мене и денеска ме смета за еден од најдобарите другари. Истото ова е затоа што Власите, како етничка заедница не предизвикале таа омраза кај Македонците да порасне како кон Албанците. Да се сменеле Албанците после 2002, верувам дека сега немало да има некој Берик и Сусаро на форумот, затоа што ќе го немало и Пуно, од време на време ќе се слушнело некој погрден збор, некој виц, можеби некој помал инцидент, затоа што сепак станува збор за верска разлика, но се ќе останело на тоа. Никој освен Албанците не се виновни за ваквата денешна ситуација, затоа што Македонците ја направиле почетната работа и го прифатиле рамковниот договор, но они никогаш не возвратиле. Затоа вакви "ксенофобни и шовинистички" мислења како што ги нарече ти, не треба да те чудат ни пак може некој да ги критикува(мислам можеш ти, ама проблемот лежи во друго место)
 
Член од
13 јули 2006
Мислења
15.167
Поени од реакции
17.966
Ок нека е и тоа, јас не ја оправдувам таа омраза кон Албанците, едноставно не можам да мразам некого до тој степен како една етничка група, но како што кажав, верувам дека оваа омраза ќе била многу помала и незначителна. Еве на пример, имам другар Македонец кој е пораснат со Власи околу него и ги мрази многу поради нивниот карактер и особини, но со самото тоа што се Власи, автоматски омразата во текот на животот пораснала кон цела етничка заедница, се додека не се здружил со мене и денеска ме смета за еден од најдобарите другари. Истото ова е затоа што Власите, како етничка заедница не предизвикале таа омраза кај Македонците да порасне како кон Албанците. Да се сменеле Албанците после 2002, верувам дека сега немало да има некој Берик и Сусаро на форумот, затоа што ќе го немало и Пуно, од време на време ќе се слушнело некој погрден збор, некој виц, можеби некој помал инцидент, затоа што сепак станува збор за верска разлика, но се ќе останело на тоа. Никој освен Албанците не се виновни за ваквата денешна ситуација, затоа што Македонците ја направиле почетната работа и го прифатиле рамковниот договор, но они никогаш не возвратиле. Затоа вакви "ксенофобни и шовинистички" мислења како што ги нарече ти, не треба да те чудат ни пак може некој да ги критикува(мислам можеш ти, ама проблемот лежи во друго место)
Батка тие ги мразат сите муслимани, дури и Македонците муслимани :)
 
Член од
6 мај 2018
Мислења
1.140
Поени од реакции
2.734
Некои народи имале генетски одлики, различни од други генетски одлики на други народи. Имало студии. Добро. Good to know.
Постоеле фактори кои влијаеле на карактеристики, па можно било тие фактори да влијаеле кај некои карактеристики меѓу албанците. ОК.
Требало да се направат истражувања за да се утврдат генетските варијации на разните енклави во разните држави. Треба, веројатно, не знам.
Прашањата(кои само ги поставуваш, не ги одговараш) ти се: какви се разликите меѓу албанците во Албанија и на Косово? Колку тие разлики се должат на генетски фактори? Затоа шо нејќеш селективно да размислуваш и никако нејќеш да бидеш пристрасен, викаш дека прашањето е опсежно и нејќеш да јадеш лајна обидувајќи се да го одговориш. Значи, ефективно ништо не си кажал.
Секако дека не сум кажал бидејќи немам доволно информации за да извлекувам заклучоци. Мора да кажам ли? Ти имаш дефинитивен одговор? Тоа беше у контекст на прашањето поврзано со тоа дали Албанците се такви какви што се поради генетски причини. И на тоа прашање неам одговор. Критиката ти е дека не сум кажал ништо? Ми делуе дека имаш налив на бунтовност, ама стварно немаш конкретна критика. Те пукнал рентот, сакаш да се исконтраш и све тоа е супер, ама не знам како можам да ти излезам у пресрет.
Нашите „анегдотални искуства“ многу немаат навлезено во полето на психологијата, точно е. Ниту селаните што биле масовно колени во турско, ниту жените што биле грабнувани, ниту децата што беа мачени и пукани во глава кај Смилковско, ниту тие што се бодени во автобуси не се запрашале што ли ги мотивира овие луѓе, кои се факторите кои не им дозволуваат да се оттргнат од овој образец на однесување и зошто дозволуваат да бидат жртви на критики и навредливи квалификации?
Викаш дека не знаеш зошто се појавува тој изблик на национализам, агресивност... ама нашите историски, вековни, опеани, пишувани во неброени текстови страдања од разни геги и арнаути, ги сведуваш на анегдотални искуства. 500+ години цивилизациски статус кво од истите луѓе, стотина генерации не е анегдотално искуство, не е без корен, не е некоја аномалија, не е појава од вчера на која влијаеле razni faktori.
Анегдотални искуства се сите лични опсервации што ги иаме за стварите, а не се емпириски и научно класифицирани или спроведени у студии. Нашите анегдотални искуства го утврдуваат тоа што го велам. Тоа не е контрадикторно со историските настани кои ги потврдуваат нашите анегдотални искуства. И ја го кажуем истото што го кажуеш, само што ти плус наведуеш историски настани како доказ за истото тврдење. Не можам ја у еден пост све да пишам, и историски фактори и еколошки фактори и политички и куров и ленче. Тоа што го пишав е така. Тоа што плус историјата го утврдуе истото не е взаемно исклучиво со тоа што го велам. Ама ти сакаш да се караш, не сакаш да прочиташ што пишуем. :)
На ова конкретно ти одговорив погоре. Улогите биле обратни 500 години, статусот на албанците бил горе во хиерархијата, а македонците биле набркани по селата. Оваа криза за која тука пишуваш нас не има маргинално удрено, до степен на небитно за дискусија. Првата прилика кога македонецот можел да се едуцира и слободно да се развива како индивидуалец и интелектуалец, има вртоглав скок на писмено, образовано и способно население. Албанија е независна после втора светска. Пред тоа албанците се институционално внатре во отоманскиот систем. Ова за што пишуваш не може да важи за албанците оти кај нив нема основ претпоставката за... брејншејминг. Да имаше, ќе гледавме промени во менталитетот низ вековите, ќе гледавме различна социјална и статусна еволуција меѓу албанците, кога имале и кога немале простор за напредок. И тогаш кога имале, и тој краток период кога немале простор, а и денес кога пак имаат можност за напредување, доминантното колективно однесување е исто. И-ден-тич-но.
Сакаш да кажеш дека сите земји у кои нема културолошки развиток откако се осамостоиле се сочинети од луѓе кои имаат некаква детерминирана генетска природа на ниво на нација/етникум? Кажи дека тоа ти е муабетот. :D Ондак 2/3 од светот се културолошки сјебани после добивање независност ради тоа што се стоки поради нивната генетика. Скоро цела Јужна Америка, Африка, голем дел од Азија и дел од Европа. Друго што ме интересира кога велиш дека Албанците у Албанија се срање од културолошки/социоекономски или друг аспект. Споредбено со кој? Со нас? Со просекот у светот? Ја гледам неколку параметри кога проценуем некои такви работи. А тоа се: Светскиот индекс на среќа, HDI итн.
Што помал ранк си, толку подобро.
WHI - Албанија е ранк 93 у светот, а ние сме ранк 94.
HDI -Албанија е ранк 69, Македонија е ранк 82.
Ако ги видиш и другите параметри, троа се подобри од нас. Ти како процени дека Албанија е далеку посрање од нас?
А и тоа не е битно. Има многу фактори што утичаат на културолошкиот развој у една земја: религиозни, политички, економски, историски и така натаму.
Каква и да е Албанија у споредба со нас, што ти е муабетот? Мислиш дека тоа каква е Албанија укажува на тоа дека Албанците се инхерентно сјебани у главата? Што сакаш да кажеш? Како тоа има врска со тоа што го пишав? Ја пишав социолошки факт што е чест кај многу малцинства. Освен ако не мислиш дека Албанците не се луѓе и немаат човечка психологија - тогаш нема зошто да не мислиш дека тоа што го пишав не важи и за маргинализираните Албанци. Ама ти сакаш да се караш. :)
Пошто везе неам дали стварно мислиш дека Албанците се такви ради некои генетски предиспозиции (можда ти е срам да кажеш пошто ќе испаднеш наци), да го дознаеме тоа на ваков начин...
Дали ако ти си се родел у Косово, у албанско семејство, васпитан ко Орка и со идентитет на Орка, ќе си бил Орка сеа и ќе си сакал да убиваш каури? Да или не?
Едното(либерални млади зумери) е статистичка грешка, занемарливо, а другото е во огромен пораст. Манифестацијата на другото е единствената општествено видлива и економски погубна. Сум пишувал за ова многу пати, ама пред да се отвори Тетовски кај нас, дипломи се фалсификуваа во Приштина. Денес се фалсификуваат во Тетово. Кога се јавува аномалија како инспекторот Илиевски, инспекторот бива насилно елиминиран и спречен да си ја врши работата. Не се почитува никаков општествен договор, од горе па надолу. Кога ги соочуваш со таа нивна инаетлива интелектуална стагнација, со тренд за назадување во исламски радикализам, ти викаат ти си крив за тоа, вие не сте вложиле доволно во образованието на албанците.
Имам за ова повеќе пишувано тука, ќе го издвојам за да не се повторувам.
Ти ваљда не мислиш дека ако на некој му дадеш универзитет, преку ноќ ќе стане кумбаја Џон Ленон. И више објаснав зошто тоа е така. А не знам дали знаеш како котира Албанија у образование споредбено со нас. Албанија е боље. Зошто Албанија е боље? Ќе можеш да ми објасниш зошто Албанија нѐ јаде? Не разбирам како Албанија ти е пример за твојата скриена теза која ти е срам да ја признаеш, а тоа е дека Албанците се катиљ народ без разлика на опортуните фактори и можностите за развој.
Таа „градијална промена“ ќе слави јубилеј, во години, трицифрен. Во исто толку години колку што балканов ги чека албанците да се еманципираат, се родиле и умреле три светски империи.
Овде малцинството нема „одредена“ политичка моќ и привилегии, овде малцинството е со далеку поголеми привилегии од мнозинството, е побогато, со поголеми шанси за вработување и покрај ужасните квалификации, имуно на јуридичката, политичката и општествената осуда, освен во случаи кога убиваат деца, а и во тој случај не се знаеше до самиот крај...и сеуште не се знае. Се протестира.
....
Ја немам теза за тоа како некого да исправам „на прав пат“. Ништо не сум згрешил за да ја сносам таа историска одговорност. А ја сносам, како припадник на еден утепан колектив. Мене веќе не ми е до решенија, туку до активен отпор. Дотаму не донесоа. И немам пеер толеранција душебрижници да ми го цитираат Попер и да ми објаснуваат студии дека имало за некои племиња во Перу, додека кога тие душебрижници ќе отидат на протест за поддршка на Палестина, им иде муџо и им го руши цел свет, им пцуе мајка и им влегуе со ножеви. На оваа тема, не знам дали сфаќаш, ние не сме у 21ви век, не сме ни во 18ти, не сме кај Русо, Монтескје, Хобс, Волтер. Знаеш кај сме? Кај Хамураби. Таму не донесе таа утепана култура шо сеуште се држи на талионски начела во време на телескопи, мисии на Марс и интернет.
Жал ми е што немаш толеранција за тие душебрижници, но ја не идам на никакви протести за Палестина и јако ми е да го цитирам Попер. Дозволено ми е? :D
Секако, претеруеш и очигледно забораваш дека сме у подобрата третина од цел свет. И дека Орките, најлошите Орки тука, напраиле многу помал зулум на целата држава отколку милион други Орки у милион други места у светот каде не би посакал да живееш, останатите 2/3. Ама тебе не те боли кур за таа перспектива пошто живееш овде и ова ти е битно. Не ти е битно како Боко Харам се понаша со локалното население и те разбирам. Ама сето тоа нема никаква поврзаност со тоа што го пишав, ниту некако е неконзистентно со тоа што го пишав.
https://countryeconomy.com/demography/world-happiness-index
Добро, да апсолвираме. Велиш дека немаш теза у постот (тезата не мора да биде за тоа како да подобриш нешто. Тезата може да биде конкретна агенда/поента што ја имаш.). Ама имаш теза. Тезата ти е дека Албанците од кои да е причини се културолошки уназадени и прават срања. Не сакаш да навлезеш во причините, но тезата ти натежнуе накај некои инхерентни карактеристики на Албанците (веројатно). Пример за тоа ти е Албанија, нешто што ја побива социолошката теза за маргинализираните групи што ја наведов. Но јас ти пишав зошто Албанија не е баш најбоље пример и ти приложив некои бројчиња кои покажуваат дека е боље од нас. Потоа ти кажав дека у споредба со останатиот дел од светот Албанија е на подобрата половина. А потоа пишав дека има низа од причини зошто една земја се развива културолошки вака или онака. И да не го влечеме. Тебе ти е преку кур дојдено од тоа што го прават Албанците овде и те разбирам.

Све се сведуе на попрости ствари. Ако се родиш у Косово и си растен ко Албанец дали ќе бидеш Орка? Дали Орката растена у еманципирано семејство како Македонец ќе биде Македонец? Ако „да“, има начин како социјалните промени да ги сменат Албанците. Има барем теоретски начини. Реалноста е комплексна и пишав зошто е нереалистично да очекуеме некакви нагли промени.
Ако има есенцијалистичка компонента што ги прави Орките Орки, тогаш нема чаре освен селективно множење. Ама чисто сумњам дека втората теза е ептен силна од тоа што го знам за генетика. И да има нешо удел, тоа е мал удел, темпераментните предиспозиции, личносните карактеристики и све остало се работа која бара глаголење, а не планирам тука да пишуем научни есеи не пошо не можам или нејќам, туку за да не им го дрвам на другиве. :) Можеби тебе не ти е гајле како стојат работите и не ти се зборуе за Попер, а ја не те терам да го праиш тоа. Ниту ти, ниту ја ќе смениме нешто у државава - па остануе на вкус. Ја ќе зборуем за Попер, ти ќе зборуеш за револуции и шо уште не.
 
Член од
16 февруари 2007
Мислења
2.777
Поени од реакции
8.214
Друго што ме интересира кога велиш дека Албанците у Албанија се срање од културолошки/социоекономски или друг аспект. Споредбено со кој? Со нас? Со просекот у светот? Ја гледам неколку параметри кога проценуем некои такви работи. А тоа се: Светскиот индекс на среќа, HDI итн.
Што помал ранк си, толку подобро.
WHI - Албанија е ранк 93 у светот, а ние сме ранк 94.
HDI -Албанија е ранк 69, Македонија е ранк 82.
Ако ги видиш и другите параметри, троа се подобри од нас. Ти како процени дека Албанија е далеку посрање од нас?
На ова ќе ти одговорам одма, оти ми извртуваш зборови. Значи, што сум напишал првично?

Во овие 30 години, Албанија дури сега успева да не стигне економски, а социјално и културно е сеуште деценија-две зад нас.
Ако тие параметри толку ти се пресудни, еве ти го hd индекс од 2001ва, кога гореше државава. Едната држава во војна, другата независна и без никакви посериозни внатрешни конфликти цели 50 години. Малку поарни сме биле од Албанија. После рамковниот и инвазијата по институциите за која ниеден инспектор, судија или папа смее да каже дека е квалитативно погубна, дека ја уништува конкуренцијата и го закопува светиот демократски принцип на еднакви шанси, го демотивира населението и го дискриминира мнозинскиот елемент во државата - имаш стагнација. Ама случајност е, сигурно. Анегдотална опсервација.
 
Член од
6 мај 2018
Мислења
1.140
Поени од реакции
2.734
На ова ќе ти одговорам одма, оти ми извртуваш зборови. Значи, што сум напишал првично?



Ако тие параметри толку ти се пресудни, еве ти го hd индекс од 2001ва, кога гореше државава. Едната држава во војна, другата независна и без никакви посериозни внатрешни конфликти цели 50 години. Малку поарни сме биле од Албанија. После рамковниот и инвазијата по институциите за која ниеден инспектор, судија или папа смее да каже дека е квалитативно погубна, дека ја уништува конкуренцијата и го закопува светиот демократски принцип на еднакви шанси, го демотивира населението и го дискриминира мнозинскиот елемент во државата - имаш стагнација. Ама случајност е, сигурно. Анегдотална опсервација.
Оф море мајко, софизми ќе си играме сеа. Арнаутите успеаја да нѐ престигнат некако, веројатно пошо се сјебани.

Ги скокна сите поенти, рипна на комплетно нерелевантна ствар и не ги одговори најклучните прашања за да разбереме каде стоиме со позициите. Ја не пробуем да се надмудрам со тебе, туку пробуем да добијам искрен одговор за да разберам кои се твоите позиции и каде се разидуваме. Ти сакаш да се надитруваш.

Ти поставив некои прашања со надеж дека ќе ти светне каде ти е заблудата у муабетов... Еве ги поконретизирани.
-Арнаутот од турско доба, Албанецот од Тирана и овчарот од Шар Планина се Албанци. Што ги праи нив тројца Албанци? Некои заеднички генетски алели, некои меки културолошки елементи ко јазик, религија и обичаи; нешто трето; или комбинација од 1, 2 и/или 3? Ако е комбинација, колкав е уделот на 1, 2 или 3? Ако не знаеш, како препознаваш кој е Албанец, а кој не? Како знаеш дека Шкретите не се Албанци? Што го праи Албанецот, Албанец?
-Ако ти си се родел у Косово, у семејство Орки, растен ко Орка и со таков идентитет, дали е подеднакво можно да бидеш Орка како што е можно некој со потекло од албански родители да биде Орка у истите услови?

Не мора мене да ми ги одговараш прашањава ако нејќеш, ама се добра водилка за да сконташ од каде тргаш кога зборуеш за вакви ствари. Ја типуем дека мислиш оти инхерентно нешто им фали у главата по тоа што го велиш.

Фрката е дека ја знам милион пути поише Албанци од тебе. Од прва рука иам искуство и моето „анегдотално" искуство ми кажуе нешто друго за нив од тоа што си го замишљаш. Ти ги отуѓуваш нив ко Другото и у твојот ум тие се некаков објект, а не личност. Сите историски факти и податоци што ги даваш се у служба на тој твој сентимент, предрасуди на потврдување што праат да ти има смисла наративот со тоа што им даваш конотација на податоците. Арнаутите праеле зулуми, идиотине убија деца за Велигден, Албанската мафија е најјака у Швицарска. И ти не сакаш искрено да знаеш зошо е тоа така (и ја велам дека е така, не го негирам тоа, само сакам да знам зошто) и кој фактор колку удел игра. И сеа ми се дешава дежаву кога сакав да ти кажам: „Ти веќе знаеш, а ја не можам да те разубедам колку и да пробуем, со какви и да се Сократови методи на запрашување". Изглеа сме го праеле муабетов и за друга тема.
Па така, џабе ќе мотам Хајдегери, Попери и Ду Бојси. Тебе ти е преку кур доено од тоа, ти сакаш крв или слобода! :D Ти мрзиш шкиптари и сите други податоци за порастот на Албанија од 2001 до сеа се у служба на твојот сентимент. Ја од друга страна не мрзам Албанци и пробуем стварно да увидам кои све фактори играат улога у нивното морално поведение, какви варијации постојат и што ги поврзуе Албанците. И муабетов стварно не тера нигде, ретко сакаш да зборуеш со отворени карти на маса. Ја не планирам да се натегам и да ти барам влакно у супа ко што праиш ти, ја сакам да знам, бре, човече, да ли су Албанци вражје слуге или их је систем сјебао! Да или не? Признај или одречи, Разиел!
 

Kajgana Shop

На врв Bottom