- Член од
- 17 март 2005
- Мислења
- 11.493
- Поени од реакции
- 1.592
Никарагва денеас донесе одлука да изгради нов канал кој ќе ги поврзува Тихиот и Атлантскиот океан и со тоа ќе му стави точка на стогодишиот монопол над водениот пат мешу тие два океана кој го имаше Америка преку контролата на Панамскиот канал.
Покрај новиот канал долг 200 километари, ќе биде изградена и железничка линија, нафтовод, две пристаништа, две бесцарински зони и меѓунароедн аеродром.
Концесијата за изградба и екслпоатација на 50 години ја доби Кина -- со можност за додатни 50 години -- која ќе поседова 49% од акциите во каналот. Никарагва поседува 51% од акциите во каналот.
Новиот канал е проценет на 40 милијарди долара а прометот за следните 50 години е веќе обезбеден, бидејќи Кина е заинтересирана да пренесува роба и репроматеријали независно од Панамскиот канал.
Се очекува и другите учесници во меѓународниот поморски транспорт да прејдат од Панамскиот на Никарагванскиот канал.
Владата на САД, невладините и еколошките организации веќе почнаа да протестираат против овој проект, аргументирајќи дека тој ќе ја наруши еколошката рамнотежа во мочварите на Никарагва. Засега нема никој од македонските соросоиди да се солидаризира со протестот, но може да се придружат ако во меѓувреме падне наредба од финансиерите.
Assembly approves massive Nicaragua canal project
http://www.usatoday.com/story/news/world/2013/06/13/nicaragua-canal-project/2420939/
.
Покрај новиот канал долг 200 километари, ќе биде изградена и железничка линија, нафтовод, две пристаништа, две бесцарински зони и меѓунароедн аеродром.
Концесијата за изградба и екслпоатација на 50 години ја доби Кина -- со можност за додатни 50 години -- која ќе поседова 49% од акциите во каналот. Никарагва поседува 51% од акциите во каналот.
Новиот канал е проценет на 40 милијарди долара а прометот за следните 50 години е веќе обезбеден, бидејќи Кина е заинтересирана да пренесува роба и репроматеријали независно од Панамскиот канал.
Се очекува и другите учесници во меѓународниот поморски транспорт да прејдат од Панамскиот на Никарагванскиот канал.
Владата на САД, невладините и еколошките организации веќе почнаа да протестираат против овој проект, аргументирајќи дека тој ќе ја наруши еколошката рамнотежа во мочварите на Никарагва. Засега нема никој од македонските соросоиди да се солидаризира со протестот, но може да се придружат ако во меѓувреме падне наредба од финансиерите.
Assembly approves massive Nicaragua canal project
http://www.usatoday.com/story/news/world/2013/06/13/nicaragua-canal-project/2420939/
.