Тwilight, пеерчиња! Ха!
Не сериозно, доста self-explanatorу тема, да продискутираме за некои од подобрите екранизации, иако честo знаат да бидат промашена инвестиција, имаме исклучоци како во pretty much everything. Како вие преферирате, дали пишаниот збор повеќе ве внесува во целиот тој замислен свет или визуелно имате потреба да видите барем фрагмент од истиот, или еве, полесно да се конектирате со одреден лик?
Не ми е целиот муабет сакате да читате или да гледате, иако малку ми е недефинирана темата, наспроти Хари Потер и Господар на прстените универзумите, сакам да наидеме исто и на препораки, на убаво екранизирани романчиња или трилерчиња и прилично полабава дискусија. Дали препораки, дали оценување, дали критика..
Еве мене подеднакво исто на квалитет ми беше Тhe Reader.
Me инспирираше муабет во другата тема, па сега ќе го прозвам овде
Saladin, сигурен сум и дека ќе придонесе во темава.
Еј интересна тема !... хах!
али шо знам брат.. зависи....
Не можам да оценам до сега колку некој филм ја надминал книгата... можда и сум осетил некоја таква разлика да некој филм шо сум г гледал, бил боље од книгата.. не ми текнува ама ич..
Можам да кажам дека одредени филмови ми се еднакво генијални како и самите книги... Али тоа зависи од режисерот..
На пример за Кјубрик да не стане збор! Еве на пример почнуваји од Лолита, па Одисеја 2001, па Бери Линдон и Clockwork Orange... Сум ги изглеал и филмовите, и сум ги прочитал книгите.. генијално и едното и другото. и секогаш кога ги гледам филмовите, исто ко да ја читам книгата.. и обратно... особено што Одисејата и Clockwork Orange по два пати сум ги читал и секогаш ги доживувам со особен интерес и ме внесуваат максимално...
Интересно што на пример Одисејата 2010, да речеме, не е режирана од Кјубрик, и немал он никаков удел во филмот, али па и таа е еднакво добра како и втората книга од Кларк, Втора Одисеја 2010..
Мислам дека не треба да се пправи толку строга дистинкција помеѓу доживувањето што го добиваме од филмот и од она што го добиваме од книгата, од аспект на создавање проекција на самото дејствие опишано во книгата и во филмот...
Така да ти гарантирам дека ако земеш двајца и им дадеш да читаат некоја книга што е филмувана, и им го дадеш и филмот да го гледаат... двајцата различни доживувања ќе ти раскажат, но не како разила меѓу филмот и книгата, туку ќе имаат различни доживувања меѓу себе , а во суштина ќе бидат и дел од целокупната прича што сакал авторот на книгата т.е. режисерот на филмот да каже со тоа...
Мислам дека секад има некој празен простор, што ненамерно и писателот, но и режисерот - сценаристот, ги оставаат ...
П.С. Ќе заборавев една многу интересна работа..
Се сетив на овој словенецов, Жижек. Он има еден филм, сигурно сте чуле, и можда сте го гледале - The Perverts guide through cinema...
Е на почетокот он има еден краток говор каде што го вели следново...
„The problem is how do we know what we desire? There is nothing spontaneous, nothing natural about human desires. Our desires are artificial, we have to be thought to desire.“
За после, да се појави во кадар над бунар со вода (практично, као да си игра со рефлексијата меѓу реалното и илузијата) и вели:
„Cinema is the ultimate pervert art. It doesn’t give you what you desire, it tells you how to desire. “
Ова ви го спомнувам, чисто онака да се размисли од аспект проекциите што ги создаваме при читање на книга, и гледање на филм.. Едно, можда, подлабоко, размислување за тоа дали сите тие проекции се во суштина желби, или се пак каписла за продукција на желби...
ок.. ај забегав ја..
