Помош! - ми треба одредено дело/проект...

Член од
2 декември 2008
Мислења
773
Поени од реакции
344
Ми треба нешто за "Улица" од Славко Јаневски...

Фала однапред :smir:
 

Фокси

Talk nerdy to me
Член од
11 октомври 2007
Мислења
2.358
Поени од реакции
1.390
Ми треба нешто за "Улица" од Славко Јаневски...

Фала однапред :smir:
Улица

Кога станува збор за македонската литература по Втората св.војна,може да се забележи дека е радикално сменет нејзиниот ритам или интензитетот на развиток на македонската литеретура.Таа влегува во широка,целовита акција на надомест на пропуштеното,нестореното.

Еден од најпознатите писатели од овој период е Славко Јанески.
Неговата повест(а според некои роман) 'Улица' над се' ја актуелизира мислата на почетоците на македонската раскажувачка проза во радикално изменети услови на својот слободен развој по Револуцијата.

Улица е имплицитна критика на југословенското општество во времето на гибелот на крал Александар Караѓорѓевиќ.Тоа е едно општество кое ја преживуваше траумата на Обзнаната,економски кризи,нееднаквости,класни противречности.

Возбудливо се развива драмата во литературен поглед на скопската улица,на тој човечки лавиринт,кадешто доминираат две бои:црна и сива.Сепак тоа е еден мравјалник во кои постои извесен ред:секој во него има свое место и своја улога во докомплетирањето на општата слика на состојбата.

Во претпоставките на овие јунаци од детството една сосем одредена слика на животот и општеството,слика можеби понекаде и понекогаш нејасна и неприфатлива како состојба и избор-но што се може тука?
Светот е таков,животот е таков,улицата е таква,а таа е мочуриште,таа е глиб,колку и да сакаш неможеш ништо да промениш.

:smir:
 
Член од
2 декември 2008
Мислења
773
Поени од реакции
344
„Сто години самотија“ е култна книга и ти ја препорачувам, ќе ти го смени светогледот, т.е очи ќе ти отвори. Кратка содржина:
Во книгата се проследува подемот и падот на семејството Буендија. Првиот во лозата, Хозе Буендија со својата жена Урсула и група млади брачни парови тргнуваат да бараат попросперитетно место за живот, на брегот на морето. Една од причините за преселба е тоа што тие се подалечни роднини, па ги следи суеверието дека ќе имаат деца со свински оповчиња.По неколкугодишно скитање низ планините, се откажуваат од потрагата по морскиот брег и го основаат Макондо.
Макондо се издигнува според строгите и правични критериуми на Хозе Буендија, а животот во него е митски, живеат небаре во рај, растоварени од секакви грижи, од трудот на своите раце.
Единствен допир на Макондо со другиот дел од светот е патувачката трупа Цигани на чело со Мелкијадес, вонвременски мудрец кому Хозе му се восхитува. По секое нивно доаѓање, Хозе останува маѓепсан од некој пронајдок кој Мелкијадес им го презентирал, и посветен да ја разоткрие тајната на чудото, а секогаш погрешно ги интерпретира овие чуда на науката.
Во меѓувреме, неговата прагматична жена Урсула работи и ги одгледува децата. Им се раѓаат повеќе деца, а двајцата први синови, Хозе Аркадио и Хозе Аурелијано и нивните потомци остануваат континуирано во фокусот на основната наративна линија.
Хозе Аркадио носи бујна, речиси животинска телесна страст во себе, и полов орган со митски димензии.
Хозе Аурелијано е исткаен од соништа, потонат во себе и во светот на науката. Тој е златар.
Еднаш во Макондо доаѓаат некои други Цигани, без Мелкијадес. Хозе Аркадио, воден од страста, го напушта Макондо.
Урсула тргнува да го бара, и се враќа по неколку месеца. Наместо Хозе Аркадио, таа ја нашла цивилизацијата, а научила и занает, па почнува семеен бизнис на изработка на шеќерни животинки и добро заработува.
Пристигањето на другите луѓе во Макондо означува нова етапа во животот на жителите на Макондо.
Во Макондо пристигнува цивилизацијата со сите предности и недостатоци. Така жителите на Макондо стануваат жртви на чумата на несоницата, не можат да спијат, но постепено забораваат се. Ги спасува Мелкијадес. Тој, остарен и пропаднат останува во домот на Буендија за да умре таму. Напишана на санскрит и неразбирлива, зад него останува и историјата, поточно пророштвото за лозата на Буендија, според кое првиот е врзан за дрво, а последниот го јадат мравите.
Со семејството Буендија нераскинливо е врзана и Пилар Тенера, локална гледачка и курва. Таа му раѓа копилиња на браќата Буендија, а Урсула ги прифаќа и одгледува во својот дом.
Хозе Аркадио се враќа и се жени со својата посестра Ребека поради што е отфрлен од семејството.
Во Макондо стигнуваат и претставници на власта, и куќите, кои по законите на Хозе Буендија биле бело варосани стануваат ту црвени, ту сини.
Хозе Аурелијано се жени со Ремедиос, најмалата ќерка на управникот (има само 12 години).Таа умира на пораѓај, а повлечениот Аурелијано бидува повлечен и вовлечен во бурните политички настани. Тој , по игра на случајот, станува прочуен герилец и револуционер, полковник, па генерал, жива легенда.
.......( има ли некој друг кој би сакал да продолжи?)

Teнкс а лот =) Се снајдов некако тој час :toe:

Улица

Кога станува збор за македонската литература по Втората св.војна,може да се забележи дека е радикално сменет нејзиниот ритам или интензитетот на развиток на македонската литеретура.Таа влегува во широка,целовита акција на надомест на пропуштеното,нестореното.

Еден од најпознатите писатели од овој период е Славко Јанески.
Неговата повест(а според некои роман) 'Улица' над се' ја актуелизира мислата на почетоците на македонската раскажувачка проза во радикално изменети услови на својот слободен развој по Револуцијата.

Улица е имплицитна критика на југословенското општество во времето на гибелот на крал Александар Караѓорѓевиќ.Тоа е едно општество кое ја преживуваше траумата на Обзнаната,економски кризи,нееднаквости,класни противречности.

Возбудливо се развива драмата во литературен поглед на скопската улица,на тој човечки лавиринт,кадешто доминираат две бои:црна и сива.Сепак тоа е еден мравјалник во кои постои извесен ред:секој во него има свое место и своја улога во докомплетирањето на општата слика на состојбата.

Во претпоставките на овие јунаци од детството една сосем одредена слика на животот и општеството,слика можеби понекаде и понекогаш нејасна и неприфатлива како состојба и избор-но што се може тука?
Светот е таков,животот е таков,улицата е таква,а таа е мочуриште,таа е глиб,колку и да сакаш неможеш ништо да промениш.

:smir:
Извор? :smir:
 

kod

Член од
2 април 2008
Мислења
1.113
Поени од реакции
86
“Песна над песните„ од Соломон енибади? :smir:
 

TheGeneral

Арогантно копиле
Член од
17 јануари 2008
Мислења
1.212
Поени од реакции
583
Еј другарчина , треба ми голема помош ... утре правам писмена Македонски , професорката ни даде 2 теми за размислуване : Чорбаџи Теодос и Печалбари . Ајде ако можете и имате шанси да ми помогнете :) Фала ви однапред .
 
Член од
27 ноември 2008
Мислења
1.433
Поени од реакции
341
Еј другарчина , треба ми голема помош ... утре правам писмена Македонски , професорката ни даде 2 теми за размислуване : Чорбаџи Теодос и Печалбари . Ајде ако можете и имате шанси да ми помогнете :) Фала ви однапред .
Печалбари
„Печалбари“ е драма во која ни се презентира љубовна приказна меѓу двајца млади кои се лудо влубени , но припаѓаат на различни сталежи, тој е сиромашен – а таа богата.
Оваа противречност му била потребна на авторот за да го развие драмското дејство. Љубовта ќе биде главен двигател во драмското дејство, но и кочничар во развојот на љубовта меѓу младите. На нивната голема ќе влијаат непишаните правила според кои двајца млади од различни класи не си припаѓаат еден на друг. Панов тука го вметнал и бунтот како средство со кое ќе се искаже незадоволството и ќе се постигне бунтот.
Љубовта е таа што двајцата влубени ѓе ги води напред. Но за жал, нивната среќа нема да биде целосна бидејќи посегнувањето по парите и стремежот за исконската печалба трајно ќе уништи едно семејство.
Во оваа драма Панов ги запазува драмските фази и класичното драмско дејство. При преминот од чин во чин, од појавата од појава во појава авторот не води низ дејство за да го доведе читателот до кулминација на случувањата каде зетот заминува на печалба.
Јордан во печалбари е лик кој најмногу ги сака парите. Претставен е како чорбаџија кој е мек на зборови но тврдоглав на дела, среброљубец кој гледа низ призмата на парите. Секогаш бил загрижен за мислењето на другите луѓе, а тоа најмногу се гледа кога ја “продал“ својата ќерка, сметајќи оти таков бил адетот. Но бидејќи Симка се заљубила во сиромашниот Констадин, се договориле да му ја даде ќерка си поставувајќи му услов да замине на печалба, туркајќи го во смрт.
Јордан стапува на сцена во оној момент кога младите очекуваат принова и кога за нив започнуваат новите обврски. Но, тој е бескорисен, не знае да ги покаже чуствата бидејќи за него пред се се парите.
Јордан донесува одлука која ќе ја плати прескапо, можеби не со својот, но се нечиј друг живот. Наспроти ликот на Јордан, стои Констадин, прикажен као млад човек кој има многу напредни сфаќања во споредба со времето во кое живеел. Како бунтовник, со своите постапки сакал да уништи дел од напишаните правила, како што била печалбарската традиција „ ...Ех црна и крвава е нашата печалба, мајко! Уште покрвава е сиромаштијата што не гони тамо!“ Сфајќајќи ги причините за тоа општествено зло, цврство стоел на ставот дека печалбата носи и несреќа и смрт.

Божана, мајка на Констадин, е жена која робува на патријахалните традиции. Таа е жена која останала млада вдовица. Но, сепак знаејќи дека печалбата е несреќа, го наговара синот и тој да биде печалбар. Таа знае како е да се живее без пари, да се одгледува дете без татко, но воедно справува и страмува што ќе рече светот и како ќе излезе пред другите со крената глава. Велејќи му на Констадин дека мора поради Јордан да оди на печалба, Констадин враќа со зборовите: Дали чорбаџи Јордан ќе чуе таму во туѓина? Далеку, може дури преку море...На секого си туѓ...Нема со кого збор да промениш, солза да размениш! И не година, не две. Години, години да изврват, скотски да живееш, пари да збереш, додека да имаш лице дома да си дојдеш!... Ако паднам болен дали чорбаџи Јордан ќе праша за мене? Дали ќе има кој потта да ми ја избрише, кошула дами размени, јорган да ми фрли?... Ех, црна и крвава е нашата печалба, мајко? Уште покрвава е сиромаштијата, што не гони тамо! Проклет да и е коренот!... И големо има лечко нишан носи од неа за цел век!... Гледај, што направи од нас таа пуста печалба! Маж – роб! Жена – роб! Син - роб! Ќерка – роб! А мајките, само за солзи се родени!...
Овие се најтажните зборови што ги проговорил некој печалбар во македонската драма. Во овој цитат Констадин ја насетува својата судбина. Можеби Панов намерно ова го направил се со цел да го стави читателот на размислување, каков е животот на печалбарите и низ каков тежок период поминуваат на печалба за да заработат парче леб. Кога Констадин мислел дека ја остварил својата цел, кога со Симка живееле убав живот и чекале принова, иднината ја нарушува Јордан кој доаѓа по своите пари. Нивната средба не е нималку пријатна бидејќи меѓу нив двајца доаѓа до конфликт. И покрај тоа што Констадин го моли Јордана да го остави барем уште една година да се порадува со својот пород, да сети таткова радост, тој немилосрден велејќи дека не е негово да мисли на пелени, туку на пари.
Констадин заминува на печалба, но не по своја желба. (Надвор од селото. Во природата. Големо старо дрво. Планинска патека води на печалбарската чешма. Тоа е место на печалбарската разделба. Кога завесата се крева, десно веќе седнала мала група печалбари, прва пристигната на местото на разделбата; седам, пијам и замислено пеам.

Во наредниот чин Констадин веќе се спрема за на печалба. Се збогува со Симка и со Божана. Прима од нив совети, но и ги прекорува и остава аманет детето што ќе се роди да го носи името на неговиот татко. Испратен е со песна впрочена како што тоа бидува со традицијата. За традиционалното испраќање на печалбарот поканува и моментот кога `рснува тапанот и зурлата, кога се прават и последните адети пред тргнувањето Тука е и размислувањето на Корама Атенас кој најубаво ја пишува тежината на печалбата. “...Разделба е разделба!...И камен на шијата полесно се носи од пустата печалба!“
Четвртиот чин дава најдобра слика на печалба кога веќе Констадин е во Белград. Таму болен од туберкулоза небаре од црна чума. Со пот и мака спечалил парите, но платил со сопствениот живот. Печалбата за него била многу кобна, тој не успева да го издржи товарот на тешката работа, но желбата да го види Коле, неговиот син е поголема од се. Тажи за својата мајка, за Симка. Свесен е дека ја доживува судбината на татка си, кого никогаш и не го видел. Судбината се повторува со него и тој повеќе никогаш нема да се врати дома. Овде смртата е нормална последица. Но дали вреди по секоја цена да се оди на печалба, да се жртвува сопствениот живот и животот на тие што чекаат дома, да се вратат печалбарите.


Чорбаџи Теодос

Станува збор за класична комедија на интригата , што ќе ја инсценира итроманот Арсо за да го исмее градскиот угледник, чорбаџи Теодос со тоа што ке го стори цигански кум . Комедијата е составена од три чина . Првиот чин е остварен како експозиција на драмското дејство и се случува во домот на чорбаџи Теодос. Вториот чин го донесува заплетот на интригата на Арсо и се случува на патот кон лозјата на Водно. Третиот чин ја достасува својата кулминација и комедиографскиот расплет со интригата на Арсо . Во експозицијата чорбаџи Теодос се опишува како лик пред кого сите домашни живеат во страв , и кој ќе биде пречка за бракот помеѓу неговиот син Томче и самарџиската ќерка Стојанка ( бидејќи на девојката и видел кал под ноктите ) . Токму тука се открива господска напернатост во однос на
помалите луѓе од него. Тој исто така е опседнат со помислата дека н екој или нешто може да го сивалка него или дел од неговата облека . Токму затоа , авторот во третиот чин , под стапица на интрига на Арсо и народните обичаји, го претставува чорбаџи Теодос одеднаш наспроти својата волја и притиснат од народните обичаји да биде цогански кум во семејството на Циганот Поцко. Како што се обичајите , првиот што ќе ги пресретне циганите излезени на патот со бебето во раце - тој ќе биде кумот , а Арсо и семејството се договориле тоа да биде чорбаџи Теодос . Арсо го доведува комедиографскиот расплет и го ослободува чорбаџи Теодос од обврската на кум. Кумството го презема неговиот син Томче , а за возврат добива благослов од татка си да ја побара Стојанка за жена . Исто така и итроманот Арсо е ослободен од својот долг кон чорбаџи Теодос .

толку најдов :smir:
 

TheGeneral

Арогантно копиле
Член од
17 јануари 2008
Мислења
1.212
Поени од реакции
583
Братче, фала ного :) Помогна ми ептен ;) Убаво е да се знаа оти на тај свет оште постоот човеци шо можат да ти помогнат :) Поздрав !
 
Член од
13 април 2009
Мислења
2
Поени од реакции
0
Help!!!
I'm sorry to write here in English but unfortunanely my Macedonian is so poor that I'm just ashamed to use it. I'm from Russia and I have a problem and I wonder if there's someone here who can help me. I urgently need text of the short story by Slavko Janevski "Zabraneta odaja" (in Macedonian). It is I believe included in an anthology of Macedonian short stories named also "Zabraneta odaja". I' d appreciate if someone could scan it and send it to me or maybe someoene knows where to find it in an electronic form. I don't think the story is more than 2-3 pages long. Thanks in advance. My e-mail is russiandude09@rambler.ru
 
Член од
30 јануари 2005
Мислења
7.397
Поени од реакции
1.308
Help!!!
I'm sorry to write here in English but unfortunanely my Macedonian is so poor that I'm just ashamed to use it. I'm from Russia and I have a problem and I wonder if there's someone here who can help me. I urgently need text of the short story by Slavko Janevski "Zabraneta odaja" (in Macedonian). It is I believe included in an anthology of Macedonian short stories named also "Zabraneta odaja". I' d appreciate if someone could scan it and send it to me or maybe someoene knows where to find it in an electronic form. I don't think the story is more than 2-3 pages long. Thanks in advance. My e-mail is russiandude09@rambler.ru
За жал, на интернет не успеав да ја најдам. Но, ќе се потрудам да ја пронајдам дома и да ја постирам тука. Во меѓувреме, ти, кажи ни како си поврзан со Македонија, македонците, и македонскиот јазик. :) Поздрав.
 
Член од
13 април 2009
Мислења
2
Поени од реакции
0
Me personally, I have no connection with Macedonia, but my wife has. She teaches Macedonian and also is a translator. The latest of her more important translations is a novel by late Mr. Andreevski "Pirej" which was published in Russian last year. Now she has almost completed an anthology of Macedonian short stories and the story in question was supposed to be included there too. But unfortunately I lost the text and can't find it anywhere hence the urgency cause the book is to be published soon (provided we can find the money). So the story is quite simple and sad.
 

OrrCee

Сто посто проценти :)
Член од
8 јуни 2008
Мислења
1.524
Поени од реакции
23
Просветителството во Македонија

Извинете што морам да отворам нова тема ...ама навистина ми треба помош....ке му бидам многу благодарен на оној што ке ми помогне...Ми треба помош околу писмени за просветителството во Македонија...темите се следниве:

1.„Словото за празниците“-размислување како (не) треба да ги празнуваме верските и други празници

2.„Зависта, неодминлива категорија кај луѓето од минатото до денес“

3.„Предговорот кон Утешение грешним,поентирана мисла како се станува бесмрттен“

4.„Дидактичноста проткаена низ труд ми е името од Џинот“

Фала однапред...може и по пп

Za prvata i vtorata najdov...za niv ne mora...za drugite
 
Член од
8 септември 2008
Мислења
5
Поени од реакции
0
dajte kazite nekoja tema za pismena za "slovo za praznicite"-(razmisluvanje kako (ne) treba da gi praznuvame verskite i drugi praznici);
"slovo za zavist"-(neodmenliva kategorija kaj lugeto od minatoto do denes);
"predgovor kon ucenie gresnim, poentiranata razmisla kako se stanuva besmrten" ; "didakticnosta protkaena niz pesnata - Trud mi e imeto"
 
Член од
19 април 2009
Мислења
2
Поени од реакции
0
Pismeni i sostavi za Crnila ili Paradoskot na Diogen!!!! Itno e!!

Ako ima nekoj sostav ili pismena za Crnila ili za Paradoskot na Diogen (na tema Moralnoto propaganje na covekot) ve molam pisete go itno mi treba :(
 
Член од
6 јануари 2008
Мислења
1.895
Поени од реакции
717
:eek:ftopic:

Добро бе и јас праев писмена пред некој ден,ништо немав прочитано па не цимав по форуми земете малку луѓе помачете се читни ваму читни таму ке научиш нешто.Се на готово да било бреееееее...........:uvo: :smir:
 

КиреМали 1911

Модератор Неимар
Член од
23 јуни 2007
Мислења
1.313
Поени од реакции
223
... (na tema Moralnoto propaganje na covekot)...

Дури и само ако тргнеш по твоите моментални барања, ќе имаш доволно материјал за обработка на зададената тема. Барањето сувопарна и изџвакана помош, на која лесно се ставаат свои иницијали на крај, е еден фин пример за такво пропаѓање... или само старт на серија такви кај некоја личност.

Парадоксот на Диоген, во мрзливо стање се чита за 2 часа. Наместо да седиш пред компјутер, бесцелно барајќи некој ефтин и поминат елаборат, побарај ја од некоја „бубалица“ во клас, земи прочитај ја, and turn ON the ignition of you brain. Ти ветувам дека ќе ти се исплати. Можеби дури и ќе си се извиниш себеси зошто си отварала ваква тема.

Ова е со најдобри намери, не е за навреда:smir:
 

Kajgana Shop

На врв Bottom