Плати во култура (играње, пеење, глумење и др. на наша сметка)

Член од
10 март 2015
Мислења
16
Поени од реакции
0
Во држава во која парите од данок идат во некоја каса која одредени личности од власта ја користат во своја воља и мислење има и трошење на тие исти пари спротивно економска логика. Оној момент кога ние сите како грагани ке имаме право да избираме како се трошат наши пари а не да избираме кој да одлучува како се трошат наши пари од данокот (забележете ја разликата) тогаш можеме да зборуваме за демократија. Тогаш Кемикал може да троши негов дел од данокот да финансира барок и балерини со сомнителен квалитет и Кјуриос да лепи Богородици на певаљки со сомнителен морал по мотели. (Карикирам; можеби Кемикал и Кјуриос имаат сосема други афинитети. Исто така, ''некој од власта'' не значи сегашниот премиер - ова е само генерализирање и го има во секој земја во светот, некаде повеке некаде помалце. Чисто да не се навреди некој)
 
Член од
20 јануари 2008
Мислења
460
Поени од реакции
461
Не е ништо спорно културата, уметноста и литературата да се спонзорираат од државните буџети, тоа е практика и идеологија во скоро сите држави со низок степен на културна освестеност, со цел унапредување на истата затоа што оставање на пазарот сам да одлучи, како што беше спомнато поназад, би било поразително не само за овие бранши, туку и за државата.

Спорно, кај нас, е тоа што овие дејности се целосно ангажирани и зависни од државната помош. Сите ангажмани и хонорари им се од државни пари за државни цели и проекти. Непотребни, некогаш дури и штетни документарни емисии, непотребни дури и криминални рекламни кампањи, непотребни лошо изработени песни и спотови. Сите овие платени со наши пари.
И тоа е растурање со зајмени пари, од една страна и замачкување очи од друга страна.
Буквално цела држава живее на субвенција, тоа е минлив начин привидно да се замачка целосниот крах на економијата.

Ако индустријата, земјоделието и банките колку толку имаат приход и враќаат во касата дел или сите средства преведени како субвенции, овде нема никаков ефект, особено ако првичните средства биле непланирани, вештачки.

Освен со вакви прикриени непотребни проекти, се отиде дури и со буквално делење на пари наречени како СУБВЕНЦИИ ЗА ПЕСНИ и од тоа се изродија медиокритетни, полузготвени проекти кои немаат никаква вредност и воопшто нема да ја збогатат нашата култура и опусот на македонската музика, ама затоа политички ги врзаа пејачите и сите кои работат во оваа област.
 
Член од
10 март 2015
Мислења
16
Поени од реакции
0
Види сега, за вкусови никогаш не можеме да се расправаме пошто сите се во право кога се нивните во прашање. Исто така не можеме да дискутираме за тоа што е а што не е култура (не само во државата туку било каде) Но она за што можеме и мораме да дискутираме е како и каде се трошат парите од данокот и кој и по која основа располага со нив. Јас да решеме би сакал мојот дел од данокот да се троши за точно одредени проекти во државата за кои ти ни во сон не би дал ниту денар. Изборот каде се трошат твоите пари е знакот на вистинска демократија а се' останато е диктатура во обланда на демократија. Дали сега некој од нас двајца има избор сега моменталново врска каде идат парите? Не. Дали можеш да влијаеш на тоа каде идат парите? На хартија да, преку избори секои 4 години но и тие програми и ветувања се премногу нејасни, недефинирани и не представуваат договор помегу потенцијално избраните и тие кои им ја даваат власта (гласачите) така да одговорот е пак не.

Ова све значи дека кога некој се буни што парите идат за ''некои таму балерини'' тој го има секое право да го прави тоа. Парите во буџетот се од давачките кој тој самиот ги дава и спрема тоа има право да бара тие да се трошат на одреден начин. Тоа што повекето тука сметаат дека парите во буџетот се државни-народни-штобило е многу погрешно и тоа е некое уверување кое се турка од одредени личности кои имаат лична корист од тоа.
 

Македонец

мразам патетика во натпис
Член од
12 февруари 2007
Мислења
3.928
Поени од реакции
3.812
Ова е многу интересна тема која што ако се гледа низ призмата на праведност тогаш треба да се укинат овие дејности, но ако се гледа низ призма на културното продуховување на народот тогаш мора да постојат.

Отсекогаш сум се запрашувал зошто луѓе кои кога од опинци ќе облечат лаковани чевли почнуваат да одат на балет, театар и сл културни манифестации.

Причината излезе многу проста, дека тоа е обичен снобизам. Но тоа никако не значи дека тие се запознати со тоа што го гледаат, што претставува или која е пораката на тие настани. Едноставно да се биде виден дека бил таму на таа манифестација и дека бил дел од кремот.

Почнав да пишувам уште многу надолу, ама знаев дека таквите постови се tl:dr и затоа решив да избришам и да оставам постот да заврши до тука.
 

Darling

High Value
Член од
5 јуни 2009
Мислења
13.247
Поени од реакции
27.611
Културата е најдобар претставник на една нација, уметниците имаат доста тешка задача-да го претставуваат својот народ пред светот достоинствено и затоа нормалните општества високо ги ценат своите уметници. Не е ни чудо што многу млади таленти од кај нас фаќаат патот надалеку. Капак на тоа што се платени помалку од своите колеги во странство, од сопствениот народ подлежат на зајадливи критики затоа што се бават со професија што ја работат со пасија.

Не ме чудат коментариве. 500 години сме биле неписмени мрсулковци без ниедно отворено училиште. А сега сеуште сме неписмени мрсулковци со училиште на секој агол.
Јас сум убедена дека истите коментари би ги насочиле и кон луѓе што се занимаваат со наука и слично, доколку се финансираа кај нас научни истражувања.
Вајда глупи биле на западот што ги финансирале Бетовен и Моцарт, и во Русија што Болшој го финансирале многу благородници.

И да, имаме поголеми проблеми од тоа колку една балерина зима плата.
 
Последно уредено:

Curious

пичкин дим
Член од
24 јули 2007
Мислења
1.645
Поени од реакции
1.894
Не е ништо спорно културата, уметноста и литературата да се спонзорираат од државните буџети, тоа е практика и идеологија во скоро сите држави со низок степен на културна освестеност, со цел унапредување на истата затоа што оставање на пазарот сам да одлучи, како што беше спомнато поназад, би било поразително не само за овие бранши, туку и за државата.

Спорно, кај нас, е тоа што овие дејности се целосно ангажирани и зависни од државната помош. Сите ангажмани и хонорари им се од државни пари за државни цели и проекти. Непотребни, некогаш дури и штетни документарни емисии, непотребни дури и криминални рекламни кампањи, непотребни лошо изработени песни и спотови. Сите овие платени со наши пари.
И тоа е растурање со зајмени пари, од една страна и замачкување очи од друга страна.
Буквално цела држава живее на субвенција, тоа е минлив начин привидно да се замачка целосниот крах на економијата.

Ако индустријата, земјоделието и банките колку толку имаат приход и враќаат во касата дел или сите средства преведени како субвенции, овде нема никаков ефект, особено ако првичните средства биле непланирани, вештачки.

Освен со вакви прикриени непотребни проекти, се отиде дури и со буквално делење на пари наречени како СУБВЕНЦИИ ЗА ПЕСНИ и од тоа се изродија медиокритетни, полузготвени проекти кои немаат никаква вредност и воопшто нема да ја збогатат нашата култура и опусот на македонската музика, ама затоа политички ги врзаа пејачите и сите кои работат во оваа област.
Не можам да зборам за сите држави ама кај нас има таков менталитет за расипништво и недомаќинлук за тоа што е „наше“ и „државно“ што јас сум за што помалку пари да им се даваат на располагање на оние што знам со сигурност дека ќе ги прнат.
Не сум против развивање на културата нити ми смета ако балерините заработуваат повеќе од мене. Јас само го застапувам ставот дека секој треба парите да си ги заработува на чесен начин, а не со субвенции и не со поддршка од власта се со цел да не испаднеме назадни во очите на светот.

Ние мора под хитно да се свестиме дека сме за никаде, дека сме ептен сиромашни, дека немаме пари за сите глупости што можат побогатите од нас да си ги дозволат.
 
Член од
20 јануари 2008
Мислења
460
Поени од реакции
461
Не можам да зборам за сите држави ама кај нас има таков менталитет за расипништво и недомаќинлук за тоа што е „наше“ и „државно“ што јас сум за што помалку пари да им се даваат на располагање на оние што знам со сигурност дека ќе ги прнат.
Не сум против развивање на културата нити ми смета ако балерините заработуваат повеќе од мене. Јас само го застапувам ставот дека секој треба парите да си ги заработува на чесен начин, а не со субвенции и не со поддршка од власта се со цел да не испаднеме назадни во очите на светот.

Ние мора под хитно да се свестиме дека сме за никаде, дека сме ептен сиромашни, дека немаме пари за сите глупости што можат побогатите од нас да си ги дозволат.
Ама тоа е најмал проблем сега. Моментално целиот хонорар им е од државни пари, буквално се потплатени, окупирани, или наградени од страна на државата. Не ја гледај оваа ситуација како нормален репрезент на ваква политика во финансирањето на културата.
Нашава ситуација е ненормална, владата само си обезбедува социјален мир во неколку критични категории каде се очекува незадоволство, кај земјоделците и кај јавните лица. Само што јавните лица се лежачи кои не ги заслужуваат субвенциите.
 
Член од
4 октомври 2010
Мислења
7.734
Поени од реакции
13.358
Wow, постот ти е just wow.
Прва работа што сите заборавате, ние сме многу мал пазар и парите се ограничени т.е освен храна и облека нема некој друг посериозен бизнис во мкд. Друга работа што забораваме е дека над 60% од вработените земаат плата од 8-20.000.
Од тука остануваат многу мал број на луѓе да си дозволат да одат на било каков културен настан барем еднаш неделно и да допридонесат за културата, а со тоа и учесниците во неа да заработат, со оглед на тоа што не сите преферираат балет, театар и слично.
Затоа треба државата, да издвои пари и да тие пари се многу малку од причина што кај нас и најплатените професии како банкар или ИТ, земаат плата со која може да обезбедат пристоен живот.
А тие споредби што ги правиш, се многу глупа работа од причина што балет/глума/музика треба талент и вежбање и ако е толку лесно земи вежбај.
Да ти кажам една многу лесна професија што земаат многу пари, а не прават ништо ? Тоа ти е бачко, полицаец во внатрешноста и тоа Источна и Јужна Македонија, на пример, Берово, Делчево, Свети Николе и слични мали градови. Тие земаат од 20-30 к денари плата и постојано се по кафани и скоро пола од нив имаат приватен бизнис, како и тоа дека на 55 одат во пензија.
Барем кога правиш споредба направи со некои што навистина не заслужуваат за платата и за што не треба многу мислење (келнер донеси една даска мешана скара и шише ракија)
wow, wow, ау, ау, мјау, мјау, ав, ав...

Утнат ти е постот, мене главната теза не ми е дека не треба да се дава за култура, туку дека тие треба да ја делат судбината на народот, дек треба да се свесни дека живеат на туѓа сметка, па затоа не треба да се бунат, посебно кога видов дека се добро платени, мислам за наши услови, земаат доста повеќе од просечната плата, дупло повеќе, а имаат и други поволности.

Иако ова теза дека треба да се дава немам цврсти аргументи да ја бранам, но ќе прифатам дека како општество сме направиле некаков таков договор, и покрај тоа што не сме. Но, ете, да се сложиме дека е потребно.

Понатаму... Јас напишав дека ако некаде првин треба да се крати тоа се административците кои се еден куп, а не работат ништо, има дури и оние што не треба ниту да се разбудат и да отидат на работа во 8, седат дома и земаат плата.

Исто и во полицијата има премногу вработени. Но, знаеш што е работата помеѓу полицијата и културата. Граѓаните сакаат некој да ја врши дејноста што ја вршат полицајците и скоро сите ќа ангажираат приватни агенции кои ќе го работат истото тоа што го работи полицијата, но многу мал дел ќе ангажира/подржи приватна агенција која ќе ја врши дејноста на институциите под Министерството за култура... Дури и кога би давале за култура на дневно, месечно и годишно ниво (карта, даноци и сл), сигурно тоа не би била ваква култура каква што денес сака да им продаде мин. за кул.

Ајде сега дајте Моцарт кугли и налејте француски коњак... (зашто, нели, култура)[DOUBLEPOST=1427039219][/DOUBLEPOST]
Културата е најдобар претставник на една нација, уметниците имаат доста тешка задача-да го претставуваат својот народ пред светот достоинствено и затоа нормалните општества високо ги ценат своите уметници. Не е ни чудо што многу млади таленти од кај нас фаќаат патот надалеку. Капак на тоа што се платени помалку од своите колеги во странство, од сопствениот народ подлежат на зајадливи критики затоа што се бават со професија што ја работат со пасија.

Не ме чудат коментариве. 500 години сме биле неписмени мрсулковци без ниедно отворено училиште. А сега сеуште сме неписмени мрсулковци со училиште на секој агол.
Јас сум убедена дека истите коментари би ги насочиле и кон луѓе што се занимаваат со наука и слично, доколку се финансираа кај нас научни истражувања.
Вајда глупи биле на западот што ги финансирале Бетовен и Моцарт, и во Русија што Болшој го финансирале многу благородници.

И да, имаме поголеми проблеми од тоа колку една балерина зима плата.

Добро, зошто имаш потреба да заземаш ваков став и од висина да ни објаснуваш на нас простите? Како што вели баба ми: ’Сум идела и јас два дена во школо’. Така и ние сме биле на некои ’културни настани’ и тоа не само во мк, туку и надвор, а сме прочитале и некоја книга. Но, дури и да не сме го направиле сето тоа, непотребно е да ни доцираш вака професорски и од позиција на морална супериорност. ;)

Ах, тие муабети за ’претставници на нацијата’. Се изнаслушавме еден куп муабети изминативе години за разни македонски амбасадори, од ’културњаци’ до манекенки. Тоа е само доказ колку имаме менталитет на касаба, и како од секое промочување надвор од границите правиме производ за национална гордост.

Но, нешто не ми текнува на голем број Македонци кои успеале надвор, ако веќе тука не сме знаеле да ги цениме, а биле огромни таленти. А уште помалку ми текнува на проект кој што излегол од македонските институции, значи финансиран од државата и постигнал успех надвор од границите. Има уметници што постигнале некој успех во странство, но не затоа што имале помош и сигурна плата, туку затоа што ризикувале да седат во соба 2 на 2, да отидат илјадници километри далеку од Македонија и да покажат што знаат. Значи, не затоа што некој ги чувал како бели мечки, затоа што биле талентирани, а плачеле дека никој не им го цени талентот, туку успеале затоа што биле спремни да ризикуваат, да бидат надвор од институциите кои нудат сигурност (а во чии рамки ретко се создава добра уметност), биле спремни се да жртвуваат. Како проект подржан од нашите институции кој постигнал успех, ми текнува само на ’Пред дождот’, мислам дека Вардар филм го подржа финансиски, иако не ми текнува колкав беше тој дел.

Всушност, најголемите дела во уметноста се настанати надвор од институцијата која се вика Министерство за култура. Таа институција е релативно нова и прв пат е воведна од комунистите во Русија, затоа што мислеле дека културата е добар начин за обликување на народот. Најголемите писатели и уметници кога ги создавале своите дела немале сигурност, биле во немилост, надвор од институциите, или чекале милост да најдат од некој мецена.

Околу 500 години и неписменити мрсулковци (тогаш и денес)... Интересно е што тој период и не бил толку пуст за културата. Ние како народ, тогаш сме направиле поголеми дела со кои може да се пофалиме отколку од ’45 до денес. Со што да се пофаилме ако не се тие цркви, фрески, резби?! Што би му покажала на некој од странство кога ќе дојде во Македонија, нешто од македонската современа уметност?

А како се создавала тогаш уметноста? Така што еден талентиран ќе собере своја тајфа, ќе направи некаде нешто, ќе се расчуе дека е добар и ќе го викаат од едно до друго место низ целиот Балкан. Без да стои Министерството за култура позади нив.

Прочитај го уште еднаш делот од интервјуто со Т.Б. кој го ставив на претходната страница.


П.С. Зарем никој не знае колку се платите во култура, онака подетално? А и колкави се платите во соседството, па да споредиме дали нашите се во милост или немилост. Би било добро да се спореди колку земаат во инситуции кои се пандан на нашите МНТ, МОБ, музеи во Софија и Белград, па и да се спореди колку земаат таму во споредба со просечната плата во тие држави.
 
Последно уредено:
D

Darko_ufo

Гостин
Се тоа треба да се укине. Ако се бунат, да се пратат на полиња да копаат, да видат како се раѓа лебот. Ако и таму се бунат, уз ѕид и стрелање.
Оффф сега гледам каква копачка интелегенција си имал ти. Па ти си тешка ретарда, тоа за тебе е научна фантстика, ти немаш ни к. од култура бе копач еден. Па тие културни уметници ти ја преставуваат државата, еден балетан од средна класа во Америка зема по 500 000 долари годишно... Каква копачина си ти...
 
Член од
4 октомври 2010
Мислења
7.734
Поени од реакции
13.358
Оффф сега гледам каква копачка интелегенција си имал ти. Па ти си тешка ретарда, тоа за тебе е научна фантстика, ти немаш ни к. од култура бе копач еден. Па тие културни уметници ти ја преставуваат државата, еден балетан од средна класа во Америка зема по 500 000 долари годишно... Каква копачина си ти...
Ако така лесно балетаните заработуваат пари во САД, и тоа ’средна класа’, тогаш нашите екстра талентирани нека отидат таму и нека заработат милиони. Потоа со парите што ќе ги заработат нека прават претстави во МК.

И како се финасира балетот во САД?

П.С. Како ни ја претставуваат државата? Да не биде ’бато, не ме брани веќе’, или во овој случај ’бато, не ме претставувај више, доста беше’?! :)
 
Член од
24 март 2010
Мислења
15.145
Поени од реакции
25.573
Оффф сега гледам каква копачка интелегенција си имал ти. Па ти си тешка ретарда, тоа за тебе е научна фантстика, ти немаш ни к. од култура бе копач еден. Па тие културни уметници ти ја преставуваат државата, еден балетан од средна класа во Америка зема по 500 000 долари годишно... Каква копачина си ти...
Што бе, балетан си? Сочувствувам.
 
D

Darko_ufo

Гостин
Ако така лесно балетаните заработуваат пари во САД, и тоа ’средна класа’, тогаш нашите екстра талентирани нека отидат таму и нека заработат милиони. Потоа со парите што ќе ги заработат нека прават претстави во МК.

И како се финасира балетот во САД?

П.С. Како ни ја претставуваат државата? Да не биде ’бато, не ме брани веќе’, или во овој случај ’бато, не ме претставувај више, доста беше’?! :)
Па одат само ти не знаеш. И не се будали после парите да ги инвестираат во оваа вукојебина, прогуглај малку ќе најдеш македонски уметници низ светов, не е будала и Симон Трпчевски што не живее во Македонија.[DOUBLEPOST=1427047265][/DOUBLEPOST]
Што бе, балетан си? Сочувствувам.
Не пијанист сум, а не е будала Симон Трпчевски што не живее и работи во Македонија. Од ваква влада и луѓе како тебе нема напредок.
 
Член од
24 март 2010
Мислења
15.145
Поени од реакции
25.573
Не пијанист сум, а не е будала Симон Трпчевски што не живее и работи во Македонија. Од ваква влада и луѓе како тебе нема напредок.
Епа прати го примерот на Симон Трпчевски. Кој те запира?
 
Член од
4 октомври 2010
Мислења
7.734
Поени од реакции
13.358
Па одат само ти не знаеш. И не се будали после парите да ги инвестираат во оваа вукојебина, прогуглај малку ќе најдеш македонски уметници низ светов, не е будала и Симон Трпчевски што не живее во Македонија.[DOUBLEPOST=1427047265][/DOUBLEPOST]

Не пијанист сум, а не е будала Симон Трпчевски што не живее и работи во Македонија. Од ваква влада и луѓе како тебе нема напредок.

Не викам дека е будала, напротив, направил одличен потег, исто како и другите. Да сум на нивно место и јас би отишол. Па и подобри држави од нас не можат да задржат талентирани луѓе, што е и нормално. Би било безобразно да со сила да се држат или нерационално за мак услови да им се даваат големи плати само за да останат дома. Па и на секој уметник треба да му е амбиција да се докаже во градовите кои што се центри на културата, дали европски или светски.

Но, мене најинтересно ми е тоа што викаш дека не се будали парите да ги трошат така што ќе помагаат култура во МК, а ние сите треба да бидеме будали и без поговор да дозволиме од нашите плати да одат пари за култура. Тоа е лицемерно и тоа ептен. Ако мислиш дека државата треба да зема од мои пари и да одат за култура, а според ова што го пишуваш, мислиш дека и ова сега е малку, тогаш не разбирам зашто некој што се бави со уметност и успеал надвор не би финасирал разни проекти во Македонија?!


Јас ниту сум член на ДПМНЕ, нити некогаш сум гласал, а има милион работи за кои им замерувам, но не знам зошто се буните во култура, кога никогаш во Македонија не оделе повеќе пари за таа дејност. Зголемени се платите, направени се нови згради каде се сместени разно-разни институции, запослен е нов кадар (веројатно и таму најчесто се запослуваат со врски и книшка, како и на други места)...

Мислам дека е доста, веќе не треба да се зголемува буџетот за култура, кога ќе се заврши со градбите треба и да се намали. Барем додека не ги вратиме повеќето од долговите и не набркаме еден куп неработници во администрацијата. Тогаш ако има вишок, нека оди за култура.

Има и други подобри начини, како даночно ослободување/олеснување за инвестирање во култура. Така ќе се исперат малку пари кои што дремат неактивни, а и ќе се снимаат доста серии, филмови, ќе има за претстави, концерти... Богатите и заради престиж ќе даваат во култура, како на запад.

Но, сега не гледам друг начин, освен и ’културњаците’ да ја делат судбината на народот од кој земаат примања. А балерините земаат и по повеќе од две просечни плати, жените ако не работат во администрација, земаат околу 10 000 денари во просек...

Дајте малку усул...
 

Kajgana Shop

На врв Bottom