Плати во култура (играње, пеење, глумење и др. на наша сметка)

Член од
4 октомври 2010
Мислења
7.763
Поени од реакции
13.411
Знае некој колку плата земаат балерини, глумци, играорци, кустоси и др. кои се под Министерство за култура? Пред некој ден налетав на балерини, а изгледа имаше и некои играорци од Танец (значи доста разиграно друштво), кои што се жалеа дека малку се платени, не ми беше баш згодно да прашувам колку пари земаат. Добро, тие беа и мали, веројатно има и таму некоја градација (прима балерина, трета, втора и што ти знам) како во музеити со кустосите...

Но, како и да е, не работат тешка работа, играат само, ако не им даваат ниту толку, од карти сигурно не би можеле да живеат (или да прават некои тезги како свирачите :)), па и ова што го примаат им доаѓа како некоја ’милостиња’, земаат (т.е. зема државата за да им даде на нив) од работнички кои се убиваат работејќи на разно разни машини, овие глумат уметници и уште се жалат. :)

Ако знае некој нека пише, многу ме интересира...
 
Член од
16 септември 2014
Мислења
329
Поени од реакции
764
Знае некој колку плата земаат балерини, глумци, играорци, кустоси и др. кои се под Министерство за култура? Пред некој ден налетав на балерини, а изгледа имаше и некои играорци од Танец (значи доста разиграно друштво), кои што се жалеа дека малку се платени, не ми беше баш згодно да прашувам колку пари земаат. Добро, тие беа и мали, веројатно има и таму некоја градација (прима балерина, трета, втора и што ти знам) како во музеити со кустосите...

Но, како и да е, не работат тешка работа, играат само, ако не им даваат ниту толку, од карти сигурно не би можеле да живеат (или да прават некои тезги како свирачите :)), па и ова што го примаат им доаѓа како некоја ’милостиња’, земаат (т.е. зема државата за да им даде на нив) од работнички кои се убиваат работејќи на разно разни машини, овие глумат уметници и уште се жалат. :)

Ако знае некој нека пише, многу ме интересира...
Од 20 до 30 000 денари + хонорари за секоја изведба,хранарина,патни трошоци, бенифициран стаж пензија на 30/40 години.
 
Член од
1 декември 2011
Мислења
2.680
Поени од реакции
3.053
Kade si naletal? Street artists mislis?
Ne znam sto mislis pod Min za kultura?
 
Член од
24 март 2010
Мислења
15.154
Поени од реакции
25.627
Се тоа треба да се укине. Ако се бунат, да се пратат на полиња да копаат, да видат како се раѓа лебот. Ако и таму се бунат, уз ѕид и стрелање.
 

ShakaZulu

" Тој Сум Бре "
Член од
29 јули 2008
Мислења
3.258
Поени од реакции
3.608
Од 20 до 30 000 денари + хонорари за секоја изведба,хранарина,патни трошоци, бенифициран стаж пензија на 30/40 години.
Ти бе ги напрај како да се прецедатели на македонија мајката.
Кога еден Џумерко АЛОООО Џумерко кој сите знајте кој е зема 12.000 пензија мислите овие земаат по 1000 евра месецот.
 

Sungerot Bob

Живеј го животот
Член од
7 август 2012
Мислења
32.391
Поени од реакции
36.504
Не дека работата им е тешка, ама далеку е од лесна. Да ја научиш целата кореографија, да ја изгубиш тремата пред многу луѓе и психички да се фокусираш кон настапот покрај проблемите кои ги имаш и не е така лесна работа.

А и нормално е дека земаат мали плати во однос на оние од странство, зошто кај нас многу на тоа поле нема интерес и работа.

:)
 

Darling

High Value
Член од
5 јуни 2009
Мислења
13.270
Поени од реакции
27.707
Тие уметници се предмет на восхит кај нормални општества и нормален народ.
Но, во оваа земја ништо не е нормално.
 

Kocka

Manchild
Член од
1 август 2006
Мислења
3.531
Поени од реакции
2.752
abe najlesnata rabota na svet...idi zastani na prsti 1 min pa kazi mi kako e so e...so profesionalni deformacii i slicno i eden pogresen cekor povreda znaci kraj na karierata....lesna rabota e samo si igraat oni...toa e taa sostojba na um....prati gi da kopaat toa e teska rabota...izgubete se vednas
 
Член од
16 септември 2014
Мислења
329
Поени од реакции
764
Ти бе ги напрај како да се прецедатели на македонија мајката.
Кога еден Џумерко АЛОООО Џумерко кој сите знајте кој е зема 12.000 пензија мислите овие земаат по 1000 евра месецот.
Глумците се посебна категорија, плус до пред некоја година беа на фиксна плата плус хонорар од представа/емисија, дневници ти реков ми рече, исто и свирачите во филхармонија.
Додека оперски певици ( дури и турбо фолк и народњаци пријавени дека се естрадни уметници ) најголеми плати и најголеме бенефиции имаа/т година за година,балерините играорците фудбалери кошаркари дури и поголем бенифициран стаж имат зошто на нив кариерата и способноста да ја работат таа работа им е старосна граница 30/35 години, е сега некој продолжуваат како професори,некој како кореографи итн.
А ако мислиш дека е лесно еве не мора балетда играш, земи пушти народно и играј ора по 4 сати дневно не мора 8.
Дека професиите им се бесцелни и не продуктивни се,дека сите тие од спортисти до певици да ја вложат таа енергија во правење керпич ќе бидат 10000 пати по корисни за опшеството , но ете така стојат работите,јбг.
 
Член од
4 октомври 2010
Мислења
7.763
Поени од реакции
13.411
Оти е лесно затоа сите сте балерини, свирите во филхармонија и играте во Танец. Верувам потешка работа има Силвана Бонева.
Тие уметници се предмет на восхит кај нормални општества и нормален народ.
Но, во оваа земја ништо не е нормално.
За мене не е лесно, за нив веројатно е полесно, тука станува збор и за талент, но со тој талент, можеш да живееш само ако државата зема од другите за да им даде на нив. И тоа не само кај нас, туку веројатно и во другите држави е така.

Восхит е зезнат аргумент, тоа е веќе играње на емоции. Јас се восхитувам и на гоблените на баба ми, па не барам таа да биде државен уметник.

Се восхитувам и на балерини... И тоа не е (само) оној тип на одушевување што го имаа партизаните (подоцнежни удбаши и други партиски функционери) кои по симнување од планина се испооженија со балерини, глумици и сл. Јас навистина го ценам балетот, дури и повеќе сакам да отидам на концерт на филхармонија, но прашањето е на чија сметка сето тоа, драги дами и господа почитувачи на уметноста!?

Аргументот ’ако има за други глупости, зошто не и за нив’ држи вода, но половично само. Навистина, ако веќе треба некаде да се крати, тогаш првин треба да бидат избркани еден куп административци, кои пак ептен не прават ништо, општество од нив нема никаква корист, ниту онаа духовна што можеби ја има од уметноста. Исто важи и за политичарите.

Но, едно погрешно трошење на пари, не оправдува друго. Кое трошење на пари е погрешно? Секогаш кога на сила ќе се земе од едни да се даде на други е погрешно трошење на пари.

Ако Трајко сака да гледа балет тој ќе плати карта, исто и за филм, претстава, концерт и сл. Ако сака да иде да лепи стотки на некоја пејачка во кафана треба да му се дозволи така да си ги троши парите.

Тој аргумент е несоборлив. Секој знае најдобро како да ги потроши парите, ако веќе сам знаел/бил способен да ги заработи, зошто некој друг (најчесто) не доволно способен да зароботи, би одлучувал што Трајко да прави со неговите пари?

Е сега доаѓа оној аргумент за ’општо добро’, ’општествена одговорност’ и сл. Нашите соседи даваат за култура и наука, а тие сакаат да не уништат, па затоа треба и ние, така некако би звучел аргументот. Не сум сигурен колку е издржан, но тоа е единствена причина зошто би постојале вакви институции... А да, и духовно воздигнување на граѓаните и граѓанките.

Ако твојот непријател купува оружје, нормално е и ти да почнеш да го правиш истото. Така јас гледам и на разните институции за проучување на минатото, па дури и на овие што се бават со ’жива култура’. Иако јас сум секогаш работите што повеќе да се развиваат од доле, а не од врвот да биде натурано, што и како... Гледате не сум толку радикален... :) А изгледа дека Музејот на македонската борба е и единствена таква институција која би можела и самостално да се издржува...

Па, затоа и сум спремен да прифатам нешто да оди и за тие дејности, но не прифаќам плачање и држење лекции за морал од нив, тоа најчесто преминува во презир кон другите нас ’обичните смртници’.

Прашање е и колку и ваков начин, кога државата стои позади се, придонесува да имаме подобри книги и претстави. Еве што вели австрискиот писател Томас Бернхард:

Bernhard: Ja sam uvek živeo samo od onog što sam radio, nikada nisam dobijao neku subvenciju, nikada se oko mene niko nije trudio, do dana današnjeg. Ja sam protiv svakog subvencionisanja, protiv svakog redovnog plaćanja, umetnicima ne treba dati ni groša. To bi bilo idealno i onda bi možda nešto od toga i ispalo. Umetnicima bi trebalo vrata, kroz koja žele da prođu, potpuno zatvoriti i zaključati. Ništa im ne treba dati, treba ih ostaviti pred vratima. To se nije uradilo i zato imamo lošu umetnost i lošu literaturu. Oni se provuku do nekih novina, do nekog ministarstva, nastupe kao da su geniji, i dobiju svoj stan, svoje papire i osigurani su do kraja života. I onda više ne mogu da napišu ni jednu dobru knjigu.
Flajšman: To znači da treba ukinuti svaku podršku?

Bernhard: Nikakva podrška umetničkom radu! On mora sam sebe izdržavati. Ne treba subvencionisati ni velike institucije. Tu bi trebalo da deluje trgovački princip "opstani ili umri". Zato je ovde i došao kraj svakoj umetnosti, zato što sve ima podršku. Ne bi bilo moguće da se prave takve budalaštine koje ljudi prave da se iza toga ne kriju subvencije koje su ih potpuno uništile.
Flajšman: A šta je sa pozorištem, sa recimo Burgteatrom?

Bernhard: I to sve treba ukinuti. To treba da bude trgovački posao, izdvojiće se male opere koje mogu same sebe da finansiraju, i sve će onda postati prirodno. Ukratko rečeno: ukinuti svaku subvenciju i podršku. Ja mladom umetniku ne bih dao ni 10 šilinga, apsolutno ništa! Neka uradi šta zna, pa će ili uspeti ili neće. Tako sam i ja. Samo što je Austrija jedna država subvencija, tu je sve subvencionisano, svaka tupava glava je prenatrpana i bandažirana subvencijama, a oči i usta su im nakljukani državnim parama, tako da ništa više ne vide, ništa više ne čuju, i onda ništa više i nisu.

Flajšman: A u drugim zemljama nije tako?

Bernhard: Verujem da nije. Ovde je to preko svake mere preterano. A ako toga ima u drugim zemljama, onda ima u mnogo manjoj meri. Samo pisac koji izdržava sam sebe, koji mora da radi, može nešto i da postigne. Ali, onaj koji zna da ne mora ništa da radi zato što će mu prvog doći plata od Ministarstva ili neke druge institucije – to je strašno. Svi sede samo kao usedelice i čekaju da im stigne od Minsitarstva, i pletu.

Flajšman: Ali, najveći deo davanja su troškovi osoblja? Bilo bi vrlo surovo kada bi se počelo sa masovnim otpuštanjem?

Bernhard: Pa, ti ljudi se moraju otpustiti. Moraju malo da živnu, i tako se samo leševi motaju po velikim pozorištima. To su hiljade ljudi koji u osnovi nisu nizašta, i samo su izdržavani. Pozorišta moraju sama sebe da izdržavaju, a naročito nacionalna pozorišta. Već je ta reč – nacionalno – čista glupost. Pozorište treba da bude u nekoj zgradi u kojoj će plaćati zakupninu i sve ostalo. Jedna od tih uobičajenih krilatica – a inače su krilatice sve redom odvratne – ovde bi odlično legla: "stesati (na pravu meru)". Svakog pojedinačno treba stesati na pravu meru, i to toliko ga stesati na pravu meru sve dok od njega ništa ne ostane. Kad neki glumac odigra dobar komad, onda će ljudi doći i sve će moći samo od sebe da opstane.

Flajšman: A kad neko pozorište kaže da Tomas Bernhard traži previše novca i mi nećemo da mu damo tolike tantijeme?

Bernhard: Ja sam trgovac i uvek tražim onoliko koliko nešto vredi. Kao što je moj pradeda rekao: kilo putera kod mene košta toliko, a ako vam je to mnogo, vi idite drugde... Kada neko nešto napravi, onda on tačno oseća koliko to vredi i ti tu stvar možeš dobiti ukoliko platiš cenu koju on traži. Ukoliko nećeš da platiš – onda zdravo! I kod mene nije ništa drugačije.

abe najlesnata rabota na svet...idi zastani na prsti 1 min pa kazi mi kako e so e...so profesionalni deformacii i slicno i eden pogresen cekor povreda znaci kraj na karierata....lesna rabota e samo si igraat oni...toa e taa sostojba na um....prati gi da kopaat toa e teska rabota...izgubete se vednas
Ау, состојба на ум, демек није прости не знаеме што е уметност, што значи култура, па трескаме глупости. Ограничени на певајки, непросветена сељачана, па ни треба просветен апсолутизам да не научи што и како.

Знаеш што е најголем проблем? Тоа е нивен избор!!! Според мене, секој треба да си ги сноси последиците од својот избор. Никој не ги терал да ја изберат таа професија. Ако не можеш да играш после 40 години, подготвувај се на време за друга професија. Постојано луѓе на таа возраст остануваат без работа, па менуваат професија...



Но, нели темата беше околу платите... Гуглав малку, но без многу успех. Најдов една табела со коефицинети, според кои се исплаќаат платите (од 2011). Така ’балетски играч трета група’ (вкупно има четири групи) има поголем коефициент од кустос советник, да не збориме за балетски играч од втора или прва група.

А ’кусто советник’ е врвот, не може повеќе. За таа позиција потребно е да има докторат. Значи, тој ако ништо друго барем инвестирал околу 7 илјади евра во себе (магистерска плус докторат). А и не оди млад во пензија.

Така да, има малку неправда и во самата систематизација меѓу овие што земаат пари од култура.

А и глумци, членови на филхармонија, па и балерини, може и да тезгарат, да снимаат филмови, да формираат школи за танци (модерни, класични, народни).
 

Бавча

идол на младите
Член од
25 декември 2007
Мислења
11.618
Поени од реакции
10.875
Уметник е најзаебана работа овде и во светот, ама посебно овде. Колку што е моќна и вредна толку е оценета како безвредна и не наидува на грам респект од неписмениот народ, кој за жал после толку години градење држава и култура сеуште тапка во место рака под рака со уличарството кое го гледа како побратим за разлика од бонтонот кој што е сведен на педерска и про западно наметната шема која нема што да бара овде.
Плати во културата нема, т.е. ретки се. Повеќето се хонорари.
 

Curious

пичкин дим
Член од
24 јули 2007
Мислења
1.645
Поени од реакции
1.894
Моето прашање е кого го боли КУР за балетот во МКД? Кого го боли КУР за филхармонија?
Проблемот е многу едноставен. Ако луѓето во културата придонесуваат кон општеството, зошто не дозволиме пазарот да го покаже и докаже тоа? Ама сите знаеме дека ако балет и филхармонија и сите слични срања беа приватен бизнис, не би опстанале ни месец.
Ама во МКД тоа не смее да се дозволи. Мора да глумиме држава со сите нишани. Мора да трошиме за чоколадо кога немаме за леб.

Јас само чекам да видам кога ќе се свести народецов и ќе сфати дека не може сите да се залепиме на буџетска цицка да цицаме.
 
Член од
28 мај 2008
Мислења
3.966
Поени од реакции
4.073
За мене не е лесно, за нив веројатно е полесно, тука станува збор и за талент, но со тој талент, можеш да живееш само ако државата зема од другите за да им даде на нив. И тоа не само кај нас, туку веројатно и во другите држави е така.

Восхит е зезнат аргумент, тоа е веќе играње на емоции. Јас се восхитувам и на гоблените на баба ми, па не барам таа да биде државен уметник.

Се восхитувам и на балерини... И тоа не е (само) оној тип на одушевување што го имаа партизаните (подоцнежни удбаши и други партиски функционери) кои по симнување од планина се испооженија со балерини, глумици и сл. Јас навистина го ценам балетот, дури и повеќе сакам да отидам на концерт на филхармонија, но прашањето е на чија сметка сето тоа, драги дами и господа почитувачи на уметноста!?

Аргументот ’ако има за други глупости, зошто не и за нив’ држи вода, но половично само. Навистина, ако веќе треба некаде да се крати, тогаш првин треба да бидат избркани еден куп административци, кои пак ептен не прават ништо, општество од нив нема никаква корист, ниту онаа духовна што можеби ја има од уметноста. Исто важи и за политичарите.

Но, едно погрешно трошење на пари, не оправдува друго. Кое трошење на пари е погрешно? Секогаш кога на сила ќе се земе од едни да се даде на други е погрешно трошење на пари.

Ако Трајко сака да гледа балет тој ќе плати карта, исто и за филм, претстава, концерт и сл. Ако сака да иде да лепи стотки на некоја пејачка во кафана треба да му се дозволи така да си ги троши парите.

Тој аргумент е несоборлив. Секој знае најдобро како да ги потроши парите, ако веќе сам знаел/бил способен да ги заработи, зошто некој друг (најчесто) не доволно способен да зароботи, би одлучувал што Трајко да прави со неговите пари?

Е сега доаѓа оној аргумент за ’општо добро’, ’општествена одговорност’ и сл. Нашите соседи даваат за култура и наука, а тие сакаат да не уништат, па затоа треба и ние, така некако би звучел аргументот. Не сум сигурен колку е издржан, но тоа е единствена причина зошто би постојале вакви институции... А да, и духовно воздигнување на граѓаните и граѓанките.

Ако твојот непријател купува оружје, нормално е и ти да почнеш да го правиш истото. Така јас гледам и на разните институции за проучување на минатото, па дури и на овие што се бават со ’жива култура’. Иако јас сум секогаш работите што повеќе да се развиваат од доле, а не од врвот да биде натурано, што и како... Гледате не сум толку радикален... :) А изгледа дека Музејот на македонската борба е и единствена таква институција која би можела и самостално да се издржува...

Па, затоа и сум спремен да прифатам нешто да оди и за тие дејности, но не прифаќам плачање и држење лекции за морал од нив, тоа најчесто преминува во презир кон другите нас ’обичните смртници’.

Прашање е и колку и ваков начин, кога државата стои позади се, придонесува да имаме подобри книги и претстави. Еве што вели австрискиот писател Томас Бернхард:






Ау, состојба на ум, демек није прости не знаеме што е уметност, што значи култура, па трескаме глупости. Ограничени на певајки, непросветена сељачана, па ни треба просветен апсолутизам да не научи што и како.

Знаеш што е најголем проблем? Тоа е нивен избор!!! Според мене, секој треба да си ги сноси последиците од својот избор. Никој не ги терал да ја изберат таа професија. Ако не можеш да играш после 40 години, подготвувај се на време за друга професија. Постојано луѓе на таа возраст остануваат без работа, па менуваат професија...



Но, нели темата беше околу платите... Гуглав малку, но без многу успех. Најдов една табела со коефицинети, според кои се исплаќаат платите (од 2011). Така ’балетски играч трета група’ (вкупно има четири групи) има поголем коефициент од кустос советник, да не збориме за балетски играч од втора или прва група.

А ’кусто советник’ е врвот, не може повеќе. За таа позиција потребно е да има докторат. Значи, тој ако ништо друго барем инвестирал околу 7 илјади евра во себе (магистерска плус докторат). А и не оди млад во пензија.

Така да, има малку неправда и во самата систематизација меѓу овие што земаат пари од култура.

А и глумци, членови на филхармонија, па и балерини, може и да тезгарат, да снимаат филмови, да формираат школи за танци (модерни, класични, народни).
Wow, постот ти е just wow.
Прва работа што сите заборавате, ние сме многу мал пазар и парите се ограничени т.е освен храна и облека нема некој друг посериозен бизнис во мкд. Друга работа што забораваме е дека над 60% од вработените земаат плата од 8-20.000.
Од тука остануваат многу мал број на луѓе да си дозволат да одат на било каков културен настан барем еднаш неделно и да допридонесат за културата, а со тоа и учесниците во неа да заработат, со оглед на тоа што не сите преферираат балет, театар и слично.
Затоа треба државата, да издвои пари и да тие пари се многу малку од причина што кај нас и најплатените професии како банкар или ИТ, земаат плата со која може да обезбедат пристоен живот.
А тие споредби што ги правиш, се многу глупа работа од причина што балет/глума/музика треба талент и вежбање и ако е толку лесно земи вежбај.
Да ти кажам една многу лесна професија што земаат многу пари, а не прават ништо ? Тоа ти е бачко, полицаец во внатрешноста и тоа Источна и Јужна Македонија, на пример, Берово, Делчево, Свети Николе и слични мали градови. Тие земаат од 20-30 к денари плата и постојано се по кафани и скоро пола од нив имаат приватен бизнис, како и тоа дека на 55 одат во пензија.
Барем кога правиш споредба направи со некои што навистина не заслужуваат за платата и за што не треба многу мислење (келнер донеси една даска мешана скара и шише ракија)[DOUBLEPOST=1426957348][/DOUBLEPOST]
Моето прашање е кого го боли КУР за балетот во МКД? Кого го боли КУР за филхармонија?
Проблемот е многу едноставен. Ако луѓето во културата придонесуваат кон општеството, зошто не дозволиме пазарот да го покаже и докаже тоа? Ама сите знаеме дека ако балет и филхармонија и сите слични срања беа приватен бизнис, не би опстанале ни месец.
Ама во МКД тоа не смее да се дозволи. Мора да глумиме држава со сите нишани. Мора да трошиме за чоколадо кога немаме за леб.

Јас само чекам да видам кога ќе се свести народецов и ќе сфати дека не може сите да се залепиме на буџетска цицка да цицаме.
Дали знаеш дека од приватен бизнис во Македонија и тоа за Македонски пазар, само храна и облека може да успее.
Наместо да се буниш за некои си агенции или некои глупи министерства што се отвараат или некои слични глупости за што се трошат парите ти најде за култура да се буниш.
 
Последно уредено:

Curious

пичкин дим
Член од
24 јули 2007
Мислења
1.645
Поени од реакции
1.894
Дали знаеш дека од приватен бизнис во Македонија и тоа за Македонски пазар, само храна и облека може да успее.
Наместо да се буниш за некои си агенции или некои глупи министерства што се отвараат или некои слични глупости за што се трошат парите ти најде за култура да се буниш.
Ќе се бунам за што кој КУР сакам! Тебе да не треба да те прашам?
 

Kajgana Shop

На врв Bottom