Најекономично греење (затоплување)

Vanlok

deus ex machina
Член од
30 мај 2009
Мислења
22.292
Поени од реакции
29.767
no mislam deka ne e bas stotina vati razlika i ne e minorna sevkupnata potrosuvacka vo edna grejna sezona.
Zosto go potenciram minimumot, kaj nas zimata trae 6 meseci od koi dali eden mesec e jaka, a drugite 5 meseci e samo prigrevanje. ...
Се согласувам, но јас никаде не реков дека разликата во минималната потрошувачка е минорна. :)
Напротив, потенцирав дека таа разлика е важна - но не е толку важна за да некој се обесхрабри од купување на клима. А се некако ми се чини дека на @matej2007 тие 500евра му се лимитот на буџетот за клима.

Затоа сметам дека ќе му направиме лоша услуга ако не разбере дека МОРА да купи клима која има ниска минимална потрошувачка. Било која клима од препорачаните да ја земе, ќе заврши работа. Пошто разликите во годишната потрошувачка во однос на греење со панелни или било какви греалки ќе му биде толкава да нема да му биде премногу важно колкава е разликата помеѓу клими со различни минимални потрошувачки.

@[URL='http://forum.kajgana.com/members/matej2007.78365/']matej2007[/URL] извини ако и ова беше пресложено за разбирање... Едноставно купи си клима, ти одбери си која ти прави кеиф - ама купи некаква клима и заштеди си и пари и енергија. (y)
 
Член од
9 јануари 2006
Мислења
5.532
Поени од реакции
7.277
@gigovit
Неможе така да рачунаш 24часа клима да работи на минимална потрошувачка од 200 или 100W. При работа на такви ниски обртаи, херцажи или како сакаш кажи ги компресорот прави најаки вибрации, се оштетуваат лежиштата, доаѓа до покачување на температурата во компресорот и ред други несакани нус-појави. Затоа за секоја од тие појави има електроника(заштита) што го контроллира све ова и го штити компресорот.
Во сервисните упатства се опишани овие заштити како: Low Frequency Protection Control, OIL RECOVERY CONTROL итн.
Заштитата од долга работа лаички кажано иде вака некако, кога ке влезе во ниска фреквенција почнува тајмер да мери време, ако тоа време на работа во таа ниска фреквенција е предолго, се дава сигнал да се покачи фреквенцијата и со таа повисока фреквенција да работи одредено време па тек после пак да ја намали ф. Ако процесот се повтори неколку пати по ред(зимно време на топол ден) тогаш или се гаси компресорот или влага во т.н forced defrost.
Да беше тука г-н @tzlatko сигурно подобро и подетално ке го објаснеше ова.
Ова може да се спореди и со возење кола кога би се возела константно во прва брзина со 20 на саат долго време, во тие услови моторот ем ке грее ем ке бучи. Или што повеќе време компресорот работи во тие ниски фреквенции побрзо и ке му дојде крајот(a малку ке потроши :) ), затоа и е многу важно да не се предимензионира климата (пример 5,5ка во 20м2 во Гевгелија) тогаш секако ке работи најголем дел од времето на ниска фреквенција.
Затоа мислам дека минимумот што производителите го наведуваат во рекламните брошури е повеќе маркетинг и теорија и во вкупниот работен век на климата малку се користи, реалната минимална потрошувачка е сепак некоја средина меѓу номиналната и минималната наведена.
 
Член од
13 февруари 2012
Мислења
90
Поени од реакции
26
Здраво. Сакам да прашам за затоплување. Планирам да купам Клима од Нептун или Техномаркет, сеа читам Инвертер климите биле поубави и поекономични па планирам таква да земам. Гледам од минимална цена почнуват од околу 450 евра па нагоре, која е разликата во поскапите ако може некој да ме упати? Некои се со помалце KW (3.2) некои со повеќе KW (3.7) која би била подобра?
И дали инвертер клима би затоплувала добро соба од 13 квадрати ? И се разбира доколку знаете колку сметка струја би идело?.. Фала однапред.
 

Vanlok

deus ex machina
Член од
30 мај 2009
Мислења
22.292
Поени од реакции
29.767
Хаха... секои пар страници, ама буквално истите прашања. :)
Не ми замерај @aleksandar40, aма навистина се што прашуваш е многу пати одговорено - последен пат во последниве пар страници.
 
Член од
13 август 2013
Мислења
1.038
Поени од реакции
2.036
@gigovit
Неможе така да рачунаш 24часа клима да работи на минимална потрошувачка од 200 или 100W. При работа на такви ниски обртаи, херцажи или како сакаш кажи ги компресорот прави најаки вибрации, се оштетуваат лежиштата, доаѓа до покачување на температурата во компресорот и ред други несакани нус-појави. Затоа за секоја од тие појави има електроника(заштита) што го контроллира све ова и го штити компресорот.
Во сервисните упатства се опишани овие заштити како: Low Frequency Protection Control, OIL RECOVERY CONTROL итн.
Заштитата од долга работа лаички кажано иде вака некако, кога ке влезе во ниска фреквенција почнува тајмер да мери време, ако тоа време на работа во таа ниска фреквенција е предолго, се дава сигнал да се покачи фреквенцијата и со таа повисока фреквенција да работи одредено време па тек после пак да ја намали ф. Ако процесот се повтори неколку пати по ред(зимно време на топол ден) тогаш или се гаси компресорот или влага во т.н forced defrost.
Да беше тука г-н @tzlatko сигурно подобро и подетално ке го објаснеше ова.
Ова може да се спореди и со возење кола кога би се возела константно во прва брзина со 20 на саат долго време, во тие услови моторот ем ке грее ем ке бучи. Или што повеќе време компресорот работи во тие ниски фреквенции побрзо и ке му дојде крајот(a малку ке потроши :) ), затоа и е многу важно да не се предимензионира климата (пример 5,5ка во 20м2 во Гевгелија) тогаш секако ке работи најголем дел од времето на ниска фреквенција.
Затоа мислам дека минимумот што производителите го наведуваат во рекламните брошури е повеќе маркетинг и теорија и во вкупниот работен век на климата малку се користи, реалната минимална потрошувачка е сепак некоја средина меѓу номиналната и минималната наведена.
Ne ke da e taka. Kolata trgnuva u prva, klimata trgnuva od maksimumot pa sleguva na minimumot. Zatoa inverterot ima i cena i ne e seedno nitu koja marka niti koja cena ja plakas, kolku pari tolku muzika. bas koga raboti na minimumot klimata e najtivka kako vnatresnata taka i nadvoresnata edinica. Deka ne e marketing se imam uvereno poveke pati, Najgolem vpecatok mi ima ostaveno kaj prijatel suzumi 22-ka vo soba od 45-50 kvadrati na zadadeni 23 stepeni kako raboti na 170 vati koga odrzuva temperatura. Sigurno japonecot ne e budala sto razviva tehnologija koja ke raboti na minimum potrosuvacka.
 
Член од
21 октомври 2011
Мислења
1.726
Поени од реакции
2.544
Se slagam deka vo osnova sekoja klima stedi, posebno vo odnos na paneli,radijatori i takvi grejni tela, no mislam deka ne e bas stotina vati razlika i ne e minorna sevkupnata potrosuvacka vo edna grejna sezona.
Zosto go potenciram minimumot, kaj nas zimata trae 6 meseci od koi dali eden mesec e jaka, a drugite 5 meseci e samo prigrevanje. Kaj golemi minusi najbitno e da bides zgrean i tuka nema veza minimumot, tuku doaga do izraz moknosta i potrebata da odgovori na tie minusi, znaci pak ti treba kvalitetna klima koja vo ovie uslovi ke isporaca dovolno toplina i nema da otkaze i da pocne da se gasi i demek da pravi defrost.
Ostanatite 5 meseci se stedenjeto vo prava smisla na zborot so toj minimum koj go isporacuva.i so komforot koj go pruza rabotejki non-stop za dzabe. 24 casa rabota na 200 vati se 4.8kw Ako minimumot i e 400w ne velam deka ke bide duplo, no ke gasi, a koga ke pocne pak ke povlece 650 vati pa ke padne na 400 nekoe vreme i pak ke gasi. Sekako ke potrosi barem 7-8kw. Ako pravi razlika od samo 3kw x 30 dena dobivas grubo 100kw ili nekade okolu 500-600 denari. Pomnozi so 6 meseci grejna sezona dobivas 3.500.
Се согласувам со тебе дека минималната потрошувачка не е никаков показател за штедливоста на уредот и за неговата вкупна потрошувачка. Не значи дека ако минимумот е 100 или 200 вати, цела зима ќе работи со таа потрошувачка. Ќе работи со онолку сила колку што и треба да обезбеди доволно топлина за да ја одржи бараната темература во просторијата. А во зима тоа е далеку од 100 вати.
Но, математиката ти е малку паушална. Според еуровент мерењата, годишната разлика во потрошувачка на струја на клима уредите за кои станува збор не е поголем од 200-300 киловати. Тоа е разлика од најмногу 1500 денари. Така да разликата во цената од 15-20000 денари помеѓу некој од ефтините модели (вивакс, хајер...) и поскапите (тошиба, мицубиши...) е инвестиција која би се вратила за најмалку 10-15 години. Тоа според мене не е исплатлива инвестиција.
 
Член од
24 септември 2013
Мислења
344
Поени од реакции
317
Se slagam deka vo osnova sekoja klima stedi, posebno vo odnos na paneli,radijatori i takvi grejni tela, no mislam deka ne e bas stotina vati razlika i ne e minorna sevkupnata potrosuvacka vo edna grejna sezona.
Zosto go potenciram minimumot, kaj nas zimata trae 6 meseci od koi dali eden mesec e jaka, a drugite 5 meseci e samo prigrevanje. Kaj golemi minusi najbitno e da bides zgrean i tuka nema veza minimumot, tuku doaga do izraz moknosta i potrebata da odgovori na tie minusi, znaci pak ti treba kvalitetna klima koja vo ovie uslovi ke isporaca dovolno toplina i nema da otkaze i da pocne da se gasi i demek da pravi defrost.
Ostanatite 5 meseci se stedenjeto vo prava smisla na zborot so toj minimum koj go isporacuva.i so komforot koj go pruza rabotejki non-stop za dzabe. 24 casa rabota na 200 vati se 4.8kw Ako minimumot i e 400w ne velam deka ke bide duplo, no ke gasi, a koga ke pocne pak ke povlece 650 vati pa ke padne na 400 nekoe vreme i pak ke gasi. Sekako ke potrosi barem 7-8kw. Ako pravi razlika od samo 3kw x 30 dena dobivas grubo 100kw ili nekade okolu 500-600 denari. Pomnozi so 6 meseci grejna sezona dobivas 3.500.
Ove e sepak neli teoretski i nikogas nema da ja znaeme tocnata vistina. Nekoj e prezadovolen sto pominal od paneli na klima i gleda ogromna razlika i ova sto go pisam mu izgleda smesno, nekoj trosi drva i misli deka e negovoto najispravno i najekonomicno, nekoj e vo kuka, nekoj vo stan, nekoj e so pvc, nekoj so drvena stolarija,nekoj ima nadvoresna nekoj vnetresna izolacija, nekoj e pak bez fasada.
Mislam deka e nerealna tvojava matematika.
Kako moze da raboti 5 meseci na minimum i da bides zagrean doma (vo sobata kaj sto e klimata). Toa znaci toplina ednakva na okolu 900W.
25m2 grees? Mislis deka moze da se stoplis so 1kw panelka?
Rabota na minimum e vo najtopliot period od denot i toa na nadoresna temperatura od okolu 10-tina stepeni. Sega e veke April, kalendarski sme vo prolet ama sabajle bese 0 stepeni. Kako ke raboti na minimum klimata.

Се согласувам со тебе дека минималната потрошувачка не е никаков показател за штедливоста на уредот и за неговата вкупна потрошувачка. Не значи дека ако минимумот е 100 или 200 вати, цела зима ќе работи со таа потрошувачка. Ќе работи со онолку сила колку што и треба да обезбеди доволно топлина за да ја одржи бараната темература во просторијата. А во зима тоа е далеку од 100 вати.
Но, математиката ти е малку паушална. Според еуровент мерењата, годишната разлика во потрошувачка на струја на клима уредите за кои станува збор не е поголем од 200-300 киловати. Тоа е разлика од најмногу 1500 денари. Така да разликата во цената од 15-20000 денари помеѓу некој од ефтините модели (вивакс, хајер...) и поскапите (тошиба, мицубиши...) е инвестиција која би се вратила за најмалку 10-15 години. Тоа според мене не е исплатлива инвестиција.
So ova prilicno se slozuvam, osven deka razlikata od 15-20000 denari ke se vrati za nad 10 godini.
Razlikata vo klimite od osnovni do visoki klasi najveke e izrazena vo nivnata moknost. Eftinite modeli cesto se slucuva da ne se dovolni kako edinstveno zatopluvanje vo najladnite periodi. Pojakite modeli, bilo toa da se i od istiot proizvoditel kako i osnovnite, najcesto moze da bidat i edinstveno grejno telo preku cela zima.
Ako zemes osnoven model bi trebalo da zemes i panelka, makar ja koristel i nedela dena vo godinata, nema da mrzne nikoj neli. Toa znaci uste 4000-5000 denari za panelka. Razlikata vo cena odma pagja na 10-15000 denari. Plus potrosnjata na panelkata koja za nedela dena, no na najladno neli zborime sigurno moze da potrosi i 1500 denari.

Na kraj ke se svede deka razlikata vo cena od 15-20000 ke se kompenzira za ne poveke od 5 godini. Potoa veke ke bides vo plus, razlikata e sto parite treba da gi dades vo start.
 

Vanlok

deus ex machina
Член од
30 мај 2009
Мислења
22.292
Поени од реакции
29.767
Razlikata vo klimite od osnovni do visoki klasi najveke e izrazena vo nivnata moknost. Eftinite modeli cesto se slucuva da ne se dovolni kako edinstveno zatopluvanje vo najladnite periodi. Pojakite modeli, bilo toa da se i od istiot proizvoditel kako i osnovnite, najcesto moze da bidat i edinstveno grejno telo preku cela zima.
Има една разлика која ретко влегува во дискусијава, а сметам дека тоа е прилично важна разлика - кога зборуваме за исплатливоста. Поскапите модели најчесто се и со поквалтетни компоненти, а тоа значи и поголеми шанси за подолг животен век на уредот. Подолга експлоатација на уредот, значи поисплатлив уред.

Тоа е за исплатливоста, а за можноста климата да биде единствено грејно тело - тоа е работа на моќноста, која се гледа преку спецификациите. Уредот може на таа и таа темпаратура да вади толку и толку киловати топлинска енергија - овие податоци треба да се знаат пред купувањето.
Во спротивно се оди на предимензионирање, и со тоа загуби од повеќе аспекти.

Затоа јас лично не сум љубител на димензионирање според потребите за 20тина дена годишно (најладните денови), и сметам дека моќноста на уредот треба да биде димензионирана според потребите за 340тина дена годишно. За тие 20тина дена, може да се догрева на разни начини - и тие начини се и „резервни„ опции за греење ако (кога) ќе се случи некој дефект - а дефект некогаш секако ќе се случи, и тогаш тие „резервни„ опции стануваат уште покорисни.
 
Член од
9 јануари 2006
Мислења
5.532
Поени од реакции
7.277
Taa јапанска технологија што ја спомна @gigovit со минимална потрошувачка, т.е. минимална потрошувачка на компресорот тошиба ја вика Хибрид инвертер технологија. Само што таа технологија ја нема во неговата клима od 55k туку кај врните Daisekai модели. За хибрид треба компресорот не само да е твин-ротари туку и two-stage a тоа значи многу помоќен да брзо постига пад на температури и затоа графикот(долната слика на линкот од горе) е така прав. Инаку обичен твин компресор и кај вивакс и грее се наоѓа во помоќните модели (од7KW и нагоре) но тие се сепак single-stage а пошто темава е економично греење и многу се поефтини од првиве 3,5ки со обичен сингл ротари.
 

bobipp

Let's cook!
Член од
15 август 2008
Мислења
11.698
Поени од реакции
6.620
Значи, заклучок од муабетиве погоре...вреди да се фрли некој динар повеќе ако веќе се зема инвертер кој ќе биде примарно грејно тело за зимата. Значи за 35 кв. површина со 2.5 м висок таван, да барам минимум 3.5-ка а?
 
Член од
11 април 2014
Мислења
12
Поени од реакции
7
Вселен си во станот? Имаш пристап?
Ако можеш да се обидеш сега да видиш како ќе се понаша една панелка од 3киловати, ќе имаш корисна претстава за топлотните загуби. Но ако другите станари не се вселени, тоа ги менува работите. И ако не било греено до сега, ќе треба да почекаш пар денови - да се подзагреат ѕидовите пред реално да се процени работата. Дефинитевно пробај со конвенционални греалки, панелни по можност. Многу поедностaвна проценка е тоа, одколку куп сложени пресметки за топлотна загуба.
@nikolago
Да имам пристап. Се работи за нова зграда, северна страна, и никогаш не е греено.
Поштовам идејата, и штета што ги пропуштив поладните периоди од зимата за да го пробам ова. Но пред некој го пробав ова при макс. 3-4 степени надворешна температура со 3kW Thermor.
За отприлика саат време што бев таму, темпратурата од 4-5 степени се искачи на макс. 10 и оттука не мрдна повеќе.

Ne e samo do cop i do podatocite na eurovent. Najbiten e softverskiot del i kakvi resenija nudi za da se postigne taa minimalna potrosuvacka. Od licno iskustvo elaborirav prethodno razlika vo rabotata na Panasonik i toshiba, mozebi se podednakvo ekonomicni, mozebi imaat ist cop i scop, no rabotat prilicno razlicno. ...,
Eve i moe mislenje,
Najbitno e dali ke grees non-stop ili planiras da ja gasis klimata navecer. Kakva ti e situacijata po doma od aspekt dali ste na rabota preku den i nema nikoj doma pa imas potreba popladne da grees samo.
Dali 12-ka ke ti zavrsi rabota ke zavisi isklucivo od toa dali ke raboti non-stop ili ke ja gasis. Jas se gream so 12-ka vo 42m2 non-stop i nemav problem i na -15.......
@nikolago таа FH е топ модел на мицубиши, за разлика од другата која иако поголема тука некаде е со снагата, ама предноста се гледа во потрошувачката 0.8 наспроти 1.7KW
COP на FH на +10 е над 7 така имам читано на еден хрватски форум од стручни луѓе кој што се греат со такви клими цела зима без никакво друго грејно тело
денеска тоа се бара економичност, а тоа е главниот атрибут на FH
Дечки ви благодарам на сите на советите и информациите. Темава и општо интернетите несомнено имаат повеќе од доволно инфо околу сево ова, и за оние на кои нештата му се јасни а и имаат претходно искуство со ваков тип на греење, правењето избор за ваков уред им е претпоставувам полесен. За нас останатите што мора од корен да учиме све и свашта околу оваа тема само за да направиме избор, само за да сето тоа го заборавиме во истиот момент кога ќе го купиме го прави целиот тој процес малку по напнат :))
Не дека се жалам, само мислам дека повеќето ќе се пронајдат во ситуацијата која ја опишав.

А специфично за мојата ситуација и просторијата која ќе се грее, финансиската ситуација... и без разлика кој бренд на уред ќе го изберам, би сакал да земам помоќен (16 или 18 бту) од неколку причини:
- да биде примарен уред за греење (освен кога не мора)
- така, ќе биде уклучена цело време, не он/офф, ќе имаме трет член следната зима
- објектот е со добра изолација, но околу мене никој не грее (и нема да грее во следниот Х период) за да ми “помага“
- просторијата во прашање е на северна страна

Значи, заклучок од муабетиве погоре...вреди да се фрли некој динар повеќе ако веќе се зема инвертер кој ќе биде примарно грејно тело за зимата. Значи за 35 кв. површина со 2.5 м висок таван, да барам минимум 3.5-ка а?
Јас би сакал да верувам дека да, вреди.
И да не ти матам вода дополнително, ама за мојата ситуација јас се одлучувам да не земам 3.5-ка.
 

Vanlok

deus ex machina
Член од
30 мај 2009
Мислења
22.292
Поени од реакции
29.767
пред некој го пробав ова при макс. 3-4 степени надворешна температура со 3kW Thermor.
За отприлика саат време што бев таму, темпратурата од 4-5 степени се искачи на макс. 10 и оттука не мрдна повеќе.
Епа 5ка ти е посигурен избор тогаш.
Само не разбрав дали ја остави панелката барем ден-два вклучена, и просторијата дали беше со затворени врати кон другите соби?
 
Член од
27 декември 2011
Мислења
591
Поени од реакции
508
Абе ако ја остави два дена панелката, ќе треба една вечера во ресторан само за тие два дена да биде зијан.
 
Член од
9 јануари 2006
Мислења
5.532
Поени од реакции
7.277
Абе ако ја остави два дена панелката, ќе треба една вечера во ресторан само за тие два дена да биде зијан.
Ако у меѓувреме не се запали од нив па тотал у зијан да отиде. Еве еден пример, и реклама за тхерморе :)
Со реплика на постов со сликава:
Инаку имам приметено дека доста го загрева сопствениот кабел кој го користи за напојување. Штеделе на дебелината односно истата дебелина на кабел ја користат и за 1.5kw 2kw 3kw.
И среќа имам навика да го користам вклучен само додека сум во собата
.
 
Последно уредено:

Kajgana Shop

На врв Bottom