Македонија со втор најнизок јавен долг од земјите од бившата Југославија

Член од
23 октомври 2015
Мислења
128
Поени од реакции
72
Како што се сеќавам и Карамнлис до 2009 тврдеше дека Грција е малце задолжена земја.

Ама дојде Папандреу и ги отвори книгите и после веселбата на ниски камати и немаше крај :lolzz:
И кога ги отворија книгите пак не беше толку висок за да имаат големи проблеми.. Долгот порана заради пад на бдп, а не заради нови кредити. А тој пад на бдп можеше да се спречи и Грците да немаат никаков проблем. Но што е, тоа е.
 
Член од
13 јули 2006
Мислења
15.125
Поени од реакции
17.914
И кога ги отворија книгите пак не беше толку висок за да имаат големи проблеми.. Долгот порана заради пад на бдп, а не заради нови кредити. А тој пад на бдп можеше да се спречи и Грците да немаат никаков проблем. Но што е, тоа е.
Добро јасно ми е зошто се билда нашиот нереален БДП, исто така со нереални дефицити.

Инаку оваа бројка за нашиот долг од 39.6% исто како бројката за вработени во администрација 120.000 така ? ;)
 
Член од
23 октомври 2015
Мислења
128
Поени од реакции
72
Добро јасно ми е зошто се билда нашиот нереален БДП, исто така со нереални дефицити.

Инаку оваа бројка за нашиот долг од 39.6% исто како бројката за вработени во администрација 120.000 така ? ;)
Не. Реален е и долгот и растот. Не можеш истовремено да градиш автопати и да се раздолжуваш.
Исто како што никој нормален не може да купи стан без кредит.
Или земаш поволни кредити, градиш и напредуваш или стагнираш со 40% невработеност како што некогаш беше.
Сите тие бројки се политичка одлука и избор.
 
Член од
13 јули 2006
Мислења
15.125
Поени од реакции
17.914
Не. Реален е и долгот и растот. Не можеш истовремено да градиш автопати и да се раздолжуваш.
Исто како што никој нормален не може да купи стан без кредит.
Или земаш поволни кредити, градиш и напредуваш или стагнираш со 40% невработеност како што некогаш беше.
Сите тие бројки се политичка одлука и избор.
Добро е што се градат автопати, а не споменици, од автопати ќе се вратат парите, од споменици само ако имаме туризам :)
 
Член од
23 октомври 2015
Мислења
128
Поени од реакции
72
Добро е што се градат автопати, а не споменици, од автопати ќе се вратат парите, од споменици само ако имаме туризам :)
Точно. Истото важи и за пензии на пример, ама никој тоа не го споменува иако далеку повеќе пари се потрошени на пензии наместо на споменици.
 
Член од
13 јули 2006
Мислења
15.125
Поени од реакции
17.914
Точно. Истото важи и за пензии на пример, ама никој тоа не го споменува иако далеку повеќе пари се потрошени на пензии наместо на споменици.
Од пензиите еден куп млади живеат.
 

Xibalba

Corona Australis
Член од
24 јануари 2012
Мислења
6.062
Поени од реакции
11.411
Добра анализа во Капитал

ЗА ПЕТ ГОДИНИ ЕКОНОМИЈАТА ПОРАСНА 11,7%, А ЈАВНИОТ ДОЛГ ДВОЈНО!

Владата и нејзините институции, општините и јавните претпријатија денес должат два пати повеќе пари отколку во 2010 година, а во истиот период економијата порасна само 11,7%. Толкава е економската преродба што и се случи на Македонија во време кога властите потрошија 2 милијарди евра земени како кредити. Јавниот долг заклучно со септември годинава достигна 3,94 милијарди евра што е 43,9% од бруто домашниот производ (БДП), а со новата еврообврзница од 500 милиони евра, Владата ќе ја згазне и црвената линија од 50% од БДП што ја нацрта ММФ во последниот извештај. За споредба, на крајот на 2010 година, сите државни институции должеле вкупно 1,94 милијарди евра, односно 27,2% од БДП.

@Antikrist Извадок од текстот:

Албанија на пример, во 1990 година се довела во ситуација да не може да го отплаќа долгот кој изнесувал само 16,6% од БДП. Еквадор во 2008 година се најде во слична ситуација кога дојде пред банкрот со 20% од БДП јавен долг, а Турција во далечната 1978 година станала несолвентна со јавен долг од 21% од БДП.
 
Член од
13 јули 2006
Мислења
15.125
Поени од реакции
17.914
Излезе реалниот БДП за 2014 година?
 
Член од
24 март 2010
Мислења
15.125
Поени од реакции
25.516
Хммм, ама уште помалку од споменици.
Подеднакво. Автопат повлекува и цена за оддржување. Ама небитно, и онака сите одлуки за капитално инвестирање во Македонија имаат единствено политичка логика. Концесионер не би се нафатил, па макар и со пиштол го терал. Од политичка рамка и автопатите и спомениците си имаат оправданост.
 

Сталкерот

Резидентен космонаут
Член од
5 јуни 2012
Мислења
5.733
Поени од реакции
7.545
И кога ги отворија книгите пак не беше толку висок за да имаат големи проблеми.. Долгот порана заради пад на бдп, а не заради нови кредити. А тој пад на бдп можеше да се спречи и Грците да немаат никаков проблем. Но што е, тоа е.
Аха, не беше толку висок за да имаат големи проблеми. :pos:

Го пумпаа БДП-то со години без да создадат капацитет кој би бил какво оправдание за истиот и коа им пукана балонот им останаа само долговите.[DOUBLEPOST=1447852115][/DOUBLEPOST]
Подеднакво. Автопат повлекува и цена за оддржување. Ама небитно, и онака сите одлуки за капитално инвестирање во Македонија имаат единствено политичка логика. Концесионер не би се нафатил, па макар и со пиштол го терал. Од политичка рамка и автопатите и спомениците си имаат оправданост.
Одржувани патишта повлекуваат подобра поврзаност и помали трошоци за амортизација на возилата.Ова ја прави цената на превозот пониска? Јас вака неук не знам дали транспортните трошоци се вкучуваат во крајната цена кај производите/услугите. Не сум сигурен дали оваа рационализација помага на некој начин на економијата.:toe:
 
Последно уредено:
Член од
24 март 2010
Мислења
15.125
Поени од реакции
25.516
Одржувани патишта повлекуваат подобра поврзаност и помали трошоци за амортизација на возилата.Ова ја прави цената на превозот пониска? Јас вака неук не знам дали транспортните трошоци се вкучуваат во крајната цена кај производите/услугите. Не сум сигурен дали оваа рационализација помага на некој начин на економијата.:toe:
Да, бидејќи ние сме Русија, па транспортните трошоци и тие илјадници километри превоз за стока ќе сменат нешто. Секое патче во државава да го направиме автопат, времето што ќе се заштеди на превоз ќе биде најмногу пола саат од крај до крај, а притоа патарините ќе ја зголемат цената на чинење на истиот.

Таа рационализација е за коњи, ние за жаба правиме муабет. Ништо што го пишува во книгите што се користат на економски, не е применливо во Македонија без модификации.
 
Член од
13 јули 2006
Мислења
15.125
Поени од реакции
17.914
Подеднакво. Автопат повлекува и цена за оддржување. Ама небитно, и онака сите одлуки за капитално инвестирање во Македонија имаат единствено политичка логика. Концесионер не би се нафатил, па макар и со пиштол го терал. Од политичка рамка и автопатите и спомениците си имаат оправданост.
Автопатите и од моја рамка се оправдани барем колата нема да ми страда.
А и тоа е целта на јавните инвестиции, да помогнат таму каде што приватниот капитал не сака да инвестира.
 

Kajgana Shop

На врв Bottom